Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av froland, tirsdag 23. desember 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

cpaa

Bremseskiver som ruster og bremseklosser som oksyderer.
Jeg har til nå kjørt konsekvent i "E" (med regenerative bremser).  Jeg har samtidig syntes at bilen har bremset dårlig - litt "myk" og "seig" i oppbremsingen.  På siste service hos RS sa de at problemet ville løse seg ved å kjøre mest uten regen (dvs i "D") - og effekten er merkbar!  Nå virker bremsene som på en vanlig bil.  Så forslaget som er framsatt tidligere på forumet om en regenerativ fri dag i uka høres ut som det burde inn i instruksjonsboka!
EL 12369 - Think des 2008, EL 29935 - eUp des 2013

Lunde

Bilen min har rullet 43000 over 40 av dem siden juni i fjor. Eneste grunnen til at jeg har hatt den inne er varmapparatet. som for andre gang slutte å virke i mars i år. Litt småkjølig frem til våren og nå bør jeg vel få skikk på det før kulda setter inn for alvor. Kombinerer det med den andre 20 000Kilometer servicen. Fått assistanse fra NAF en gang. Klaret kunststykke å låse modellfly, nøkler og ytterjakk inni bilen. Ikke særlig smart i minus 10-15 og sola på vei ned, men man lærer vel  ;)
Sistnevnte var vel ikke akkurat bilens feil.

Et og annet panel har løsnet i innredningen. Fikset selv med en knappenål.

Har en tendens til å slutte å lade etter 10-15 minutter om jeg har kjørt den under 10%. Av med kablen. Starter opp bilen. Den starter ikke med Power limit feil. Ny start uten feilmelding . Slaå av å plugge inn kabel igjen. Alt i orden. Skjedd 4-5 ganger maks. Samme situasjon samme medisin.

Utover dette har den oppført seg særdeles bra  8)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

froland

Ramler den fra hverandre tro? Jeg er ikke spesielt fornøyd om dagen. Jeg har fått en forferdelig ulyd i bilen. Et lokalt verksted skifta hjullageret på høyre side og den ble bedre, men den bråker enda mye. Jeg tror det må være noe med drivverket som bråker. Men å få fiksa det er vel ikke lett uten forhandler i Agder. Verkstedet har også lufta varmeapparatet og satt inn en slangestubb. Men det er ikke mere varme enn i min pust tenker jeg. Noen må vel ha løst dette problemet med varmeappatatet? Så nå håper jeg at noen tar tak i dette for å fikse den. De har vært veldig behjelpelige på Think når det hjelder service. Men, jeg er litt bekymret nå for at det bare hoper seg opp med feil. Har kjørt 42000km nå. Hvis en ser bort fra at jeg må bruke øreklokker og stilongs ( Litt overdrevet) så funker den bra.  Vennligst hilsen The one and ony Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Retrobjørn

Hei

Har hatt think i ca 2 måneder og er godt fornøyd, men nå har den begynt å lage en klukkelyd fra bakhjulet/aksel. Høres ut som det kommer fra den høyre siden bak. Det er tydelig at det klukker for hver runde og jeg hører det kun når jeg kjører sakte.

Noen som har noen ide hva det kan være?

Asbjørn

Think 2010 - 2000 km

El rayo

Trekk til hjulboltene med riktig moment aller først. Har vært borte i et tilfelle av det. Man kan ikke kjenne at hjulet er løst.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

trygvetv

Jeg fikk mye ulyd i bremsetromlene (?) bak etter å ha skiftet til vinterdekk. Det viste seg at jeg måtte bruke hjulboltene som var levert med vinterdekkene. Jeg trodde det var samme typen bolter og brukte sommerhjulboltene. Vinterhjulboltene er noen millimeter kortere enn sommerhjulboltene. Etter at jeg skifta boltene er det ikke noe problem lenger.
Ny Think City med Li-ion batteri fra juli 2010.

skaumann

Det er kanskje ikke så smart å lese om alle "vanlige" feil på en bil man nettopp har bestilt. Det har jeg nå likevel gjort.
Men er det noen som veit; er det mindre problemer med helt nye biler? Er barnesykdommene kurert?
Forresten, en annen ting som kanskje hører hjemme i en annen tråd. Men er det mulig å få kjøpt trekk som passer til Think som må stå ute? Noen forslag?
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

Lunde

Min har gått 46000 uten driftsproblemer, Varmeapparatet har blitt skiftet to ganger thats all  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Retrobjørn

Ja, TrygveTV, det stemmer, det var feil bolter. Desverre leverte jeg bilen til Think og måtte betale 400 kr for at de skiftet til de riktige boltene som lå bak i bilen... Den som lever lærer!!


Joakim Sveli

Nå har jeg passert 50 000km på min 2008 Aurskog- produserte modell. Barnesykdommene sluttet etter det første året etter at PCU, bakluke og batterikontrollenhet var skiftet. Uten kostnader selvfølgelig. Merker ingen reduksjon i batterikapasitet
SitatHar en tendens til å slutte å lade etter 10-15 minutter om jeg har kjørt den under 10%. Av med kablen. Starter opp bilen. Den starter ikke med Power limit feil. Ny start uten feilmelding . Slaå av å plugge inn kabel igjen. Alt i orden. Skjedd 4-5 ganger maks. Samme situasjon samme medisin.

Dette har jeg også opplevd et par ganger. Det er neste kun om vinteren dette skjer. Det er bare å være klar over. Dersom bilen er kjørt under 10% så sjekk med strømforbrukindikatoren om strømmen er i gang. Gi bilen ett minutt før du eventuelt tar kontakten ut og inn og kjør samme rutine. Etter 1-3 ganger gjentagelse bruker den å fungere.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

III

Vi glemte ved et uhell å skru av vindusviskern kvelden før det snødde og dermed sluttet viskeren å virke morgenen etter, da den sto på med masse snø på vinduet. De sa i Tønsberg at det måtte byttes en del til 5800(!!) kr for å få det fikset. De mente motoren til viskeren var så sterk at den prøvde å gå uansett motstand, dermed røk det noe inni motoren.

Men kan det stemme at å gjøre denne blemmen koster så mye ? (blir vel fort 7-8000 m arbeid) .
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Forhåpentligvis ikke. Hvorfor ikke spørre huggeren etter ny viskermotor, så slipper du unna med noen hundrelapper.

Har ikke huggeren Think (Classic ) inne, så er det sikkert noen her på forumet som kan hjelpe.

Delen burde være ganske så lik på gamle og nye bilen, og for så vidt på andre biler også.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: AGD på mandag 10. januar 2011, klokken 17:35
Vi glemte ved et uhell å skru av vindusviskern kvelden før det snødde og dermed sluttet viskeren å virke morgenen etter, da den sto på med masse snø på vinduet.
Har du sjekket sikringen til vindusviskeren?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

III

#118
Ja, eller,motoren går men viskeren ikke. Det er visst et plastdrev mellom motor og visker som har blitt most...og da må man jo selvfølgelig bytte hele greia , eller?
Merket er Baskurt , delenr. 50032650 visstnok.
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

cra

Sitat fra: AGD på tirsdag 11. januar 2011, klokken 08:36
Ja, eller,motoren går men viskeren ikke. Det er visst et plastdrev mellom motor og visker som har blitt most...

Hvorfor kunne ikke slikt vært gjort enkelt, med en brytebolt av plast i stedet? Dette har vært brukt i snøfresere (ikke plast, riktignok), på modellfly-vinger og andre ting i årtier, og fungerer utmerket. En liten del som er enkel å skifte ofres for å spare store utgifter til reparasjoner.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA