Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av froland, tirsdag 23. desember 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

felipe

Har noen opplevd plastikkbiter som detter av fra siden på setene, uten at dere vet hvor de tilhører?

Har 3-4 slike plastikkbiter  ???

POSi411

Sitat fra: felipe på mandag 04. april 2011, klokken 01:13
Har noen opplevd plastikkbiter som detter av fra siden på setene, uten at dere vet hvor de tilhører?
Nei.
Hvor store er de? Har du et bilde av dem?
POSi411
Jessheim
2008 Th!nk City Zebra med soltak og rødt interiør

commiesoft

SitatHar noen opplevd plastikkbiter som detter av fra siden på setene, uten at dere vet hvor de tilhører?

Ja, de datt av på venstre side av 'das fuhrer' seat, og idet jeg bøyde setet framover første gangen.

En flausekonstruksjon som ikke betyr noe som helst egentlig, men litt teit er det jo.

commiesoft

Thinken har nå gått 4000km uten problemer, men to ganger har 'Power Limit' lampen og mekkelampen lyst etter 'start'.

Siste gang i Sverige idag, og det var litt ubehagelig. Er det noen som har opplevd
det samme?

Feilen forsvant begge ganger etter omstart, og forøvrig har bilen fungert feilfritt.

el nino

Jeg har også fått lys på power limit. Men jeg fant ut at jeg hadde dreid nøkkelen litt for mye i oppstartprosedyren. (Hadde dårlig tid) ;D Dette har ikke gjentatt seg

commiesoft

SitatMen jeg fant ut at jeg hadde dreid nøkkelen litt for mye i oppstartprosedyren. (Hadde dårlig tid)

Det samme her. Begge gangene gikk det  for fort med nøkkelen og 'giret' i
revers.

Det var den bestemte følelsen jeg satt igjen med begge ganger, men
jeg ville ikke poste akkurat de faktaene, for ikke å lure folk i en eller annen retning.

Takk for svar, og takk og pris :)

RoadRunner

Takk for info om "omstart".  Har hatt 2 tilfeller hvor jeg ikke kom igang. 1 gang måtte jeg vri nøkkel av-på 6 til 7 ganger før jeg kunne kjøre. 2. gang så jeg 12v lampen lyste, men etter 3 forsøk (og god tid) kom bilen igang. Dette skjedde før ca 700 km kjørt.
Og så er varme defekt etter å hatt en lunk i bilen en gang....
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Xirius

Noen som har noe gode forslag hva som kan være galt med min?

Var ute og kjørte, hadde kjørt ca 3min og stoppet bak en bil.
Når jeg skulle gi gass var det ikke noe kraft og skiftenøkkellampa lyste, men etter en omstart kunne jeg kjøre videre dit jeg skulle. Tok ca 20 minutter.
Den sto parkert ca 2timer uten lading, og etter kjørte maks 5 minutter før jeg mistet all motorkraft etter nedbremsning. Bilen "starter" igjen etter dette, men det går ikke fremover mer enn i sneglefart, maks 1km/t.

Alt annet fungerer, men det er altså ingen fremdrift.

Bilen er kjøpt hos Think direkte, så jeg har ingen forhandler å støtte meg på.
Nissan Leaf - 2012
Tesla Model S 85 - 2014
Think City Zebra - 2008 (solgt)

Go-carter

Høres ut som det kan være noe krøll med bremser, bremselys, bremselysbryter, eller regenerering? Ren gjetting, men siden problemet kommer ved nedbremsing.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Er de oransje "blinklysene" over bakre hjulbuer virkelig blinklys eller kun reflekser? Jeg la merke til idag at de ikke blinker når jeg låser bilen, ei heller når blinklys eller varsellys er på. De over fremre hjulbuer blinker.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Boogie

Sitat fra: mohpet på torsdag 07. juli 2011, klokken 09:58
Er de oransje "blinklysene" over bakre hjulbuer virkelig blinklys eller kun reflekser? Jeg la merke til idag at de ikke blinker når jeg låser bilen, ei heller når blinklys eller varsellys er på. De over fremre hjulbuer blinker.

Det er ikke lys i de bakre "blinklysene". Tror ikke de fikk lov (mulig de aldri hadde det i planene).
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

cra

Sitat fra: Boogie på torsdag 07. juli 2011, klokken 10:01
Det er ikke lys i de bakre "blinklysene". Tror ikke de fikk lov (mulig de aldri hadde det i planene).

Sikkert fordi den fra sida da ville se ut som hekken på en bil pga at den er så kort.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mohpet

Skal det gå en liten slange ut fra stussen som stikker ut på toppen av frostvæsketanken? Dette er vel om det blir for fullt oppi der ved mye varme/trykk? Skal det kobles på en tynn gummislange som henger ned et stykke? Gjør ikke det på min, har aldri gjort det.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

cra

Er ikke slik slange på min gammel-think heller. Tror ikke det er nødvendig; det blir vel sjeldent mer enn ca 40 grader oppi der. Det er på fossilbiler man plages med "koking".  ;)

Men det kan umulig skade om du vil sette på en slik liten slange, just in case, men jeg tror nok det er bortkastet arbeid og deler. Stussen er nok der fordi det er en "standard" kjølevæskebeholder at ett eller annet slag.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Go-carter

Noen som har prøvd å hente ut info fra OBDII-kontakten i dashbordet? Fikk akkurat lesern min til å fungere igjen, etter noen år i hylla, og hadde jo vært morsomt om en kunne lest av f.eks. nøyaktig mengde strøm igjen, og beregne forbruk litt bedre... :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA