Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av froland, tirsdag 23. desember 2008, klokken 20:53

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: AGD på tirsdag 11. januar 2011, klokken 08:36
Ja, eller,motoren går men viskeren ikke. Det er visst et plastdrev mellom motor og visker som har blitt most...og da må man jo selvfølgelig bytte hele greia , eller?
Merket er Baskurt , delenr. 50032650 visstnok.

Det må man ikke. Ta turen innom nærmeste urmaker, så lager han nytt drev for noen hundrelapper.

Sist Volvo ville ha 10K ++ av fatteren ble Gullsmeden løsningen. 350 NOK senere var en korrodert pinne på CPU'en erstattet med en ny en, og Meganen kunne forurense videre. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lynet

Sitat fra: cra på tirsdag 11. januar 2011, klokken 09:14
Sitat fra: AGD på tirsdag 11. januar 2011, klokken 08:36
Ja, eller,motoren går men viskeren ikke. Det er visst et plastdrev mellom motor og visker som har blitt most...

Hvorfor kunne ikke slikt vært gjort enkelt, med en brytebolt av plast i stedet? Dette har vært brukt i snøfresere (ikke plast, riktignok), på modellfly-vinger og andre ting i årtier, og fungerer utmerket. En liten del som er enkel å skifte ofres for å spare store utgifter til reparasjoner.

Enkelte biler har det faktisk enda enklere: En PTC i serie med motoren, hvis motoren trekker for mye strøm blir PTC varm og strømmen i kretsen begrenses slik motoren ikke tar skade.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

III

Fikk tilbake viskermotor og røket drev . Det er altså bare et lite plastikktannhjul som er ca 7 cm i diameter som må byttes.Koster sikkert minst 10 kr å lage,så da er det jo like greit å bestille hele greia ny til 5800, joda..skikkelig fornuftig, billig og miljøvennlig det :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Hva ble resultatet. Får du laget et nytt drev, eller kjøper du ny visker.

Husker fatteren laget et slikt drev til en Triumph Spitfire jeg hadde bygget om fra 1100cc 4 syl motor til 2500cc 6 syl. motor. Drevingen til speedometeret ble feil, og vi laget sammen et med en annen utveksling. Det gikk an å kjøpe 3 forskjellige utvekslinger, men den vi trengte var enda et hakk høyere, så dermed bar det inn i fresemaskinen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

mohpet

Sitat fra: elektrolux på fredag 14. januar 2011, klokken 19:40

Husker fatteren laget et slikt drev til en Triumph Spitfire jeg hadde bygget om fra 1100cc 4 syl motor til 2500cc 6 syl. motor. Drevingen til speedometeret ble feil, og vi laget sammen et med en annen utveksling. Det gikk an å kjøpe 3 forskjellige utvekslinger, men den vi trengte var enda et hakk høyere, så dermed bar det inn i fresemaskinen.

Hei, muligens litt paa siden men jeg MAA spoerre: Var denne Triumph Spitfiren en lys blaa '63-modell med reg nr R-888? Jeg importerte en slik fra England etter studier i '93, og hadde den til '02. Den ble deretter solgt og jeg vet kjoeperen etter han jeg solgte til (som kun hadde bilen et halvt aar) bygget den kraftig om, bl a med 6 sylindret motor fra en GT6.

Peter

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

elektrolux

#125
Det var nok ikke samme bilen. Jeg kjøpte min som min andre bil (av snart 100) ca året 1983. Det var også en 1963 model, men den kom fra Trondheim, og ble senere byttet mot en BMW R100 RT som straks ble bygget om til en R 100 RS.

Dette er tydeligvis en ikke helt uvanlig ombygging. Desverre var rammen alt annet enn sterk nok, og jeg er sikker på at en kunne se bilen vri seg når en gav fullt pådrag på 2500 pi motoren. Byttet svingakslinger på den like ofte som jeg bytter batterier på Thinken min ;D  Dreide dem selv av både sort og rustfritt staal. Fatteren tegnet livsforsikring på meg i de tider husker jeg. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lunde

@Lynet  PTC i serie med motoren?
Mer vanlig med et bimetallvern på serie vil jeg tro. Den vil bryte 100% om belastningen er høyere enn normert effekt og resettes automatisk når "sikringen" kjøler seg ned. Skulle det være en ptc føler er den i så fall knyttet til elektronikken som administrerer "pausen".

Jeg tipper viskermotoren i TH!NK som i alle andre tilsvarende produkter har overlastvern og at du rett å slett har vært utsatt for et tilfeldig havari grunnet andre årsaker. Mulig is utløste feilen, men det skulle ikke skjedd. Uten slike sikringer på biler i Norge er man dømt til havari før eller siden. Det kan man ikke leve med..
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

III

#127
 Røhne Selmer,  Sandvika, mente det pleide å gå på garantien , men hørte med Think uten hell da de mente det var selvforskyldt.
Jeg mener det ikke burde koste 5800 ,- pluss reparasjoner , å glemme og skru av vindusviskeren.
Det gjør det jo vanligvis ikke heller , men det skjedde altså med oss.

Kanksje er det noe feil med sikringen siden den ikke røk eller er det umulig kanskje ?

Electrolux , jeg skal sjekke med en mekaniker , gullsmed eller lignende med drevet.

Irriterer meg også litt at om man hadde fått det på garantien , bytter man en hel motor og drev til 5800 , istedetfor å bytte bare den plastdingsen.
:-\
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

III

#128
Da har Th!nk tatt til fornuften og vi får bytta hele "smæla" på garantien. Det er jo greit da , så kan de få

tilbake den gamle til å bruke til andre reparasjoner.    

Nå er jeg fornøyd igjen  :) :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

elektrolux

Det var bra.

Hadde det vært slik at bileier skulle bli belastet for slike fabrikasjonsfeil ville en f.eks aldri turd å låne bilen ut til noen, i frykt for at de skal gjøre en slik tabbe som å glemme å skru av vindusviskeren natten før det fryser på.

Er dette et latent problem på bilene bør de tilbakekalles, for å ettermontere en slikt bimetall sikring.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

El rayo

Sitat fra: Lunde på lørdag 15. januar 2011, klokken 09:16
@Lynet  PTC i serie med motoren?
Det er brukt PTC til å beskytte gearlåsmotoren i Th!nk classic.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

X-silverado

Da var over 4000km passert med Thinken og da kom det et MEN
Etter at den var inne å fikk limt noe kontakt greier så jeg at dørstolpen på fører døren var begynt å sprekke  ??? Noen som har vært borti det probleme??
Så begynte varme apparate å streike, kom og gikk, men selv virker det ikke når det er kaldt.
Har hatt kontakt med leverandør men ting tar tid så nå må jeg vurdere å parkere da det er umulig og farlig å kjøre uten å se noen.
Hva er problemet med varme apparatene og er det ikke noe Think burde kalt inn bilene og fikset???.
Synes bilen er helt kanon så synd at slike ting skal ødelege. :(
Bor i Bergen og mottar min første elbil 15/11-10 en svart Think city.
som overtok etter min kjære tørste Silverado 6,5td.
Venter nå på min S85 :) som skal overta for min pajero.
S85 Grå, panorama, Luft, Lyd, Lys, Tech, Vinter, Park, 19" bekreftet 07/10-13

X-silverado

Da så jeg i går kveld at jeg hadde fått meldig fra Mathisen Auto på kokstad. Det var ordnet låne bil  :)
Så da er Thinken levert og jeg kan kjøre Fiesta mens jeg venter Super service av Mathisen.
Da håper jeg på at det ikke tar forlang tid  før den er fikset :)
Bor i Bergen og mottar min første elbil 15/11-10 en svart Think city.
som overtok etter min kjære tørste Silverado 6,5td.
Venter nå på min S85 :) som skal overta for min pajero.
S85 Grå, panorama, Luft, Lyd, Lys, Tech, Vinter, Park, 19" bekreftet 07/10-13

corvette

Jeg har et problem med min som bare dukker opp om sommeren. Når bilen står ute og solen er fremme så starter den rett og slett ikke. Må ofte mange forsøk til og innimellom må panseret opp. Virker som om den rett og slett nekter å starte fordi den tror den er for varm?
Jeg vet ikke, men har hatt den inne noen ganger uten at de har funnet ut av det.
Andre med samme problem?

mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

elektrolux

Sitat fra: corvette på fredag 11. mars 2011, klokken 15:04
Andre med samme problem?

Ja.

Andre' har samme problem.

Virker som grensen for oppstart er ca 25C. Har vært innom verksted og byttet software, uten at dette ser ut til å ha hjulpet nevneverdig.

Feil på temperatursensorer har vært diskutert.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA