Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bergen-Oslo: Galskap eller ...?

Startet av Sirka, tirsdag 08. juli 2014, klokken 02:07

« forrige - neste »

tessy

Tenkte å forsøke meg på strekningen Eidfjord - Geilo med en e-UP i sommer og det blir vel enda mer utfordrende.
Når det gjelder Grønn kontakt, så tviler jeg på at det hjelper å sende noen ønskeliste. At de ikke har oppgradert hurtigladerne på Kongsberg og Geilo viser vel at de ikke er en aktør å satse på.
« Siste redigering: Mandag 01. Juni 2015, klokken 15:22 av TM »

Dette burde ikke være noe problem om en er lett på foten, kjørte der selv i mars i fjor med en Mitsubishi imiev med 50.000km på telleren, og bare 130km oppgitt rekkevidde, temperatur var bare +3-5C, så i teorien skulle det vel ikke gått, men heldigvis gikk det i praksis.. :-)

Trond.m

Mener du at det kommer en COMBO hurtiglader i Geilo ? Det ville vært supert. Noen som kan bekrefte dette ?

Trond.m

Takk til Sirka for spennende og nyttig informasjon. Hadde tenkte å ta turen Eidfjord - Geilo med e-Up, men ombestemte meg og bestilte en ny i3.

Skal også kjøre Mye mellom Asker og Rødberg og ser fram til Fortum's planlagte Combo lader utenfor Kongsberg (Moane). Combo lader i Geilo står høyt på ønskelisten. Noen som vet noe om det ?

Rabiat22

Vips, der har eg kjørt Haugesund-Lofoten :) 5 dager. E39 over til E6 til Svolvær via skutvik :) knall tur

moonbuggy

Rabiat22:
Veldig interessant. Har du noen flere detaljer, som dagsetapper, hvordan og hvor du ladet,  forbruk osv.?

Trond.m

Sitat fra: Rabiat22 på søndag 05. juli 2015, klokken 10:52
Vips, der har eg kjørt Haugesund-Lofoten :) 5 dager. E39 over til E6 til Svolvær via skutvik :) knall tur
Hvor lang skjøteledning har du ?  :)

Klarte du å kjøre Mo i Rana - Rognan 148 km uten ladestopp ?


Rabiat22

Eg stoppa og treiglada på campingplasser. Dei ligge nesten med 5km mellomrom over fjellet :)
Ellers kombinere kartet på appen og hurtigladekartet.no, ja og lade nå appen.
Flotte tur.
Men selv om eg ligger 84km på speedometeret skal alle kjøre forbi :)

JorgenM

Hei, er mulig jeg må kjøre Bergen - Namsos snart. Har vært flere ganger i Haugesund og har da kjørt over Hardangervidda. Ser at Eidfjord - Geilo er en utfordring. Blir trolig 3 personer i bilen + ekstra dekksett osv. Bør jeg ha betenkeligheter? Evt velge en annen rute for å være sikker? :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

EinarV

Sitat fra: JorgenM på onsdag 07. oktober 2015, klokken 18:58
Hei, er mulig jeg må kjøre Bergen - Namsos snart. Har vært flere ganger i Haugesund og har da kjørt over Hardangervidda. Ser at Eidfjord - Geilo er en utfordring. Blir trolig 3 personer i bilen + ekstra dekksett osv. Bør jeg ha betenkeligheter? Evt velge en annen rute for å være sikker? :)

Du kan eventuelt kjøre E39 nordover til Trondheim, det går helt fint.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

JorgenM

Ok, skal se på det selv om 6 ferger ikke frister så særlig :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Hurtigruten ser ut som et godt alternativ. 13 timer på nattes tid til Ålesund så kjører jeg derfra, har slektninger i Molde som jeg burde besøke litt oftere også :)

Melder snø på Hardangervidda idag, så det alternativet er nok definitivt ute.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Da ble budet mitt godtatt og jeg blir straks i3-eier, juhu!
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Espetor

Er det i det hele tatt mulig å kjøre Bergen - Oslo på vinterstid med i3?
Hva vil i så fall betingelsene være?
2015: BMW i3 Lodge
2006: BMW 320D (2002)

Sirka

- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Trond.m

Sitat fra: Sirka på fredag 16. oktober 2015, klokken 01:21
Hurtiglader på Ustaoset ...?
Nei, det er nok desverre ingen hurtiglader som støtter Combo før du kommer til Ål. Hurtigladeren på Geilo har bare ChaDeMo...dessverre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA