Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med e-Golf

Startet av LGF, fredag 04. juli 2014, klokken 21:32

« forrige - neste »

LGF

Et kveldsbilde fra i går - måtte ut på luftetur... :D
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

LGF

Fornøyelig opplevelse å høre navigasjonsdamen opplyse om at jeg nærmet meg bomstasjon... ;D
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Svg1974

Holder med fristingen nå  :o

Har du fått en føling på forbruk? Nonnekjøring, normal kjøring og som en biltyv? Blir spennende å se hva forbruk som oppnås i forhold til vw's 12.7kW.

LGF

Kjører med normal vekt på gassen. Ca 15 kWh/100 km er forbruket til nå. Jeg har da 50/50 fordeling mellom normal og Eco modus. Grunnen til lav snitthastighet er nok at jeg har tilbrakt tid i bilen for å gjøre meg kjent med innstillinger - da har den vært på og stått stille...;-)
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Elmo

Sitat fra: LGF på tirsdag 08. juli 2014, klokken 06:56
Ca 15 kWh/100 km er forbruket til nå. Jeg har da 50/50 fordeling mellom normal og Eco modus.

Det var mye syns jeg, til å være nå midt på sommen.
Ref. eUp forbrukskonkurranse http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11299.0.html
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

LGF

Dette er dagens tall. Så en sort e-Golf i går - håper flere kaster seg på med info og erfaringer.
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Carl

Fikk min bil i går ettermiddag ;D, pendlet tur retur Sande-Kongsberg i dag. Kjørte i normal mode og koste meg med akselerasjonen, prøvde ikke å kjøre økonomisk med andre ord.

Se bilder av forbruket under:
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

LGF

Sitat fra: Carl på fredag 11. juli 2014, klokken 22:59
Fikk min bil i går ettermiddag ;D, pendlet tur retur Sande-Kongsberg i dag. Kjørte i normal mode og koste meg med akselerasjonen, prøvde ikke å kjøre økonomisk med andre ord.

Gratulerer! Fin i sort!
2014 VW e-Golf - intromodell - Pure White

Carl

Takk. Ikke så verst i hvit heller :)
Sande i Vestfold
Dyp sort e-Golf

egolf89

Hvor lang tid tok det fra produksjonsuke til dere hadde bilen hjemme?

LarryF

Min ble produsert i midten av forrige uke. Den ankom Bremerhaven på mandag, var på båten på onsdag og ankom Norge i går. Har et lønnlig håp om å hente den i slutten av neste uke! Gleder meg avsindig.
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

egolf89

Ok. Har du en måte å følge produksjonen på? Sånn at man slipper å gå via selger hele tiden?

Råde

Du må nok via selger hele tiden, men bare slapp av... Det har du betalt for :) På østlandet kan du regne med 3-4 uker fra prod uke til levering
e-Golf | X75D

sinamics

#28
Fikk min egolf Fredag 18.07
Er superfornøyd. :)

e-Golfer

#29
Flere enn meg som har e-Golf med Lane-Assist?

Kjører på 225 dekk, og tenkte at det var da h@£$4 til sporing på denne bilen. Men så slo jeg av Lane-Assist, og vips så var alle tendenser til sporing borte. Den er så overfølsom, og gitt at den trekker i rattet, så ble det rett og slett slitsomt å kjøre med. Derfor kommer min Lane-Assist til å være deaktivert for all fremtid.

Råd til de som skal kjøpe: Dropp Lane-Assist.

Fikk forøvrig testet både skiltgjenkjenning og Fjernlys assistent i går. Begge deler virker upåklagelig. Savner dog svingbare hovedlys merker jeg når jeg kjører i mørket. Spesielt med fjernlys på gjennom venstresvinger.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA