Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mange som har ulyder i dashbord og interiør?

Startet av Elbilist79, torsdag 26. juni 2014, klokken 12:30

« forrige - neste »

runekm

Ingen ulyder hittil i løpet av de første 10 000 km i vår bil.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Balrog

Eneste ulyden jeg har er at om man ved et uhell bruker radio, har den tendens til å hoppe til en av de mange kanalene som sender 80-talls "musikk" og pjatt døgnet rundt. Ellers er den like stille som en hamster som Erna Solberg akkurat har satt seg på.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

ElViz55

Eneste ulydene jeg har er kona som protesterer på mitt musikkvalg ::)
HAr lydpakke, men ikke pano. Kjørt 7000 siden mai.


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

Anew

Sitat fra: ElViz55 på mandag 28. juli 2014, klokken 12:57
Eneste ulydene jeg har er kona som protesterer på mitt musikkvalg ::)
Jeg sliter med det samme. Her må Tesla ta grep, for dette er ikke det man forventer av et premiummerke.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Muffinman

Sitat fra: heimabrygg på søndag 27. juli 2014, klokken 22:46
Sitat fra: Muffinman på søndag 27. juli 2014, klokken 18:28
Ny ulyd her i noen dager nå. Skrangling på ujevnt underlag, spesielt på grusvei. Kommer bakfra, mulighens mot høyre side.

Hos meg er det ulyd på plasten hvor beltet kommer ut ved høyre baksete. Registrerte det første gang ifbm. kjøring med nedlagte bakseter og i ettertid har både jeg og madammen fått konstatert at det er dette dekselet
Satte 12-åringen høyre bak i dag, og da var ulyden borte. Kom litt tilbake når han satt i midten. Han mener at den kom fra nettopp dette dekselet.

Amoss

Sitat fra: Anew på mandag 28. juli 2014, klokken 13:57
Sitat fra: ElViz55 på mandag 28. juli 2014, klokken 12:57
Eneste ulydene jeg har er kona som protesterer på mitt musikkvalg ::)
Jeg sliter med det samme. Her må Tesla ta grep, for dette er ikke det man forventer av et premiummerke.

Så fremt hun ikke ble levert som ekstrautstyr med bilen så tror jeg du får problemer med å få Tesla til å bytte henne ut på garantien ;)
Model S 85D

Muffinman

Da har jeg sittet i baksetet mens samboeren kjørte. Og lyden var borte, uansett hvor jeg satt der bak. Kom svakt tilbake etterpå, men nå mistenker jeg at dette er relatert til sitteputa.

For øvrig påfallende mye hjulstøy som kommer inn i kupeen gjennom glipene til setebeltene i baksetet. Det merkes godt når man sitter bak siden de er nesten i ørehøyde, men jeg skal jammen lage meg ett eller annet å plugge dem med når jeg ikke har baksetepassasjerer. Tipper det blir merkbar forskjell når man sitter foran også.

Muffinman

#53
Nyeste tilskudd i skranglelyd - familien er nå lokalisert til å komme fra sitteputen på høyre side bak. Om jeg presser på puta under kjøring blir det stille, og hvis jeg klasker til den skrangler det. Baksetet er vel skrudd av noen ganger for tilkomst til mikkmakket under, så kanskje en bolt eller mutter ikke ble trukket til skikkelig og er i ferd med å løsne. Uansett et oppdrag til neste besøk hos Tesla. Inntil videre skal jeg prøve å presse et stykke svamp eller lignende inn i sprekken i underkant av setet og forhåpentligvis sette litt spenn i mekanismen. Kanskje det blir stille da.

EDIT: Og det ble det heldigvis.

Stig O

Takk og pris er det helt stille. Ulyder var noe jeg gruet meg til, etter og ha kjent på dashbordet på en tidlig demobil.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

BjornLo

Veldig stille her, bortsett fra tidvis skralling i luftventil til høyre foran passasjersetet.

Bilen ble produsert i februar. Ut fra svarene her i tråden kan det virke som senere biler er tightere skrudd sammen...?
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

jkirkebo

Sitat fra: BjornLo på lørdag 02. august 2014, klokken 14:23
Veldig stille her, bortsett fra tidvis skralling i luftventil til høyre foran passasjersetet.

Bilen ble produsert i februar. Ut fra svarene her i tråden kan det virke som senere biler er tightere skrudd sammen...?

Tja, jeg fikk min i september i fjor og det er ingen ulyder fra hverken interiør eller soltak.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

I høst når temperaturene falt oppstod en ny knirkelyd  som ikke var der forrige vinter. Denne gangen var den lett å lokalisere, og stammet fra stedet hvor den venstre vertikale lista på skjermen møtte den horisontale lista på dash`en. Knirket noe vanvittig ved minste antydning til ujevn vei, og det vil i praksis si hele tiden på denne årstiden. Ved å trykke ned dashbordet framprovoserte man lett ulyden.

Litt lei av å ha bilen på verksted, så dette fikset jeg selv. Løsningen ble en ørliten bit tyggispapir i sprekka hvor listene møtes. Det ble helt stille, og "utbedringen" er ikke mulig å se. Så kanskje ikke for meg noe slik når jeg kjøpte bilen  ::)

Häger

Hadde ganske høy, og veldig irriterende lyd fra dash, omkring ventilen på høyre siden av rattet. Etter time hos Tesla (som for øvrig varte noen dager), var beskjeden at det bl.a var noen klips som ikke satt skikkelig i. De skiftet også sway-bar (stab-stag - ikke "hundebeina", men hele staget som går fra ett hjul til det andre) og andre ting, som også gav ulyder. Helt strøkent nå :)

Frodebo

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA