Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mange som har ulyder i dashbord og interiør?

Startet av Elbilist79, torsdag 26. juni 2014, klokken 12:30

« forrige - neste »

Muffinman

På formiddagen i dag hadde jeg en vanvittig, vedvarende skrangling fra inne i dashbordet et sted. Veldig intens, minnet om skranglingen i rattet og gikk ikke an å påvirke ved å legge press på noen flater. Må vel si at alle fire i bilen gikk temmelig varme på grunn av dette. Og så får man jo ikke gjort noe med det siden slike ting aldri opptrer når man har bilen inne til retting.

Det koker litt nå etter bilturen så beklager fransken, men forbanna skramlekasse.

TRM

Uffda. Var det ujevn vei, eller opplevde du det som skrangling fra en vifte, eller lignende?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Philip Marlowe

Mulig jeg må ta en hørselstest, men jeg hører ingen knirking eller skramling fra bilen. Den stilleste bilen jeg har hatt.  :)

Har noen disse problemene så bør man få Tesla til å fikse dem for det virker som om dette ikke er vanlig.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Muffinman

#33
Poenget er at Tesla har sjekket ting og tang men da er det tyst som graven. Da er det lite å få gjort.

Og det er forskjell på bilene. I dag vedvarte bråket fra Sandefjord til Vinterbro via Oslofjordtunnelen. Står på Lier og lader nå på retur og det har vært stille så langt bortsett fra den sedvanlige periodiske skurringen fra rattet.

Jeg har kjørt flere Model S, og noen av dem hadde forskjellige typer lyder fra interiøret. Det varierer nok litt i produksjonen.

petersv

Jeg hadde knirk med høyfrekvent lyd fra dash, tok video og sendte på mail og ba om at de la videoen inn i arbeidsordren. De fiksa det fint på service før påske. Kom en ny lyd, men mindre irriterende etterpå, men de fiksa det nå sist uke, så nå er alt bare fryd og gammen.  8)

Sitat fra: Muffinman på lørdag 19. juli 2014, klokken 18:08
Poenget er at Tesla har sjekket ting og tang men da er det tyst som graven. Da er det lite å få gjort.

Etter bytte av takluke knirker den en del.
Dette er, mener jeg, temperatur avhengig. Når det er kaldt og fuktig ute knirker det ikke hos meg, men så snart sola titter frem og temp stiger, knirker det i takluke, belter og dash.

Muffinman

Det er vel dette som kalles en bil med sjel :)

Har ikke takluke, så ingen lyder derfra. Men lurer på hva den høyfrekvente buzzingen i rattet kommer av. Kjennes godt, og høres til tider. Bzzz-bzzzt-bzzz-bzt.

Jepp, onomatopoetikon må til.

sn0le

Hadde sånn på Galaxyen min, men det var filskiftevarsleren. ;)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

tho

Etter at jeg fikk festa noe som var løst i a-stolpen på service har det blitt helt stille.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Muffinman

Ny ulyd her i noen dager nå. Skrangling på ujevnt underlag, spesielt på grusvei. Kommer bakfra, mulighens mot høyre side. Tips til hva det kan være?

(Nei, ungene har ikke lagt sparegrisen i baksetet)

Høgis

Jeg hadde bilen inne for og bl.a. fikse noen ulyder fra høyre siden på dashboardet og en lyd fra belte festet (oppe foran til fører), men hører fremdeles en lyd når jeg kjører på grov asfalt. Mener jeg fant ut at lyden, tror den kommer fra sikkerhetsbeltet til midterste baksete der det rulles inn. Prøv og slå litt i setet, se om du kjenner igjen lyden.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

TRM

Sitat fra: Muffinman på søndag 27. juli 2014, klokken 18:28
Ny ulyd her i noen dager nå. Skrangling på ujevnt underlag, spesielt på grusvei. Kommer bakfra, mulighens mot høyre side. Tips til hva det kan være?

(Nei, ungene har ikke lagt sparegrisen i baksetet)
Skiltet på bakluka? Hadde en skrangling ala den du beskriver. Var skilta som kom borti bakluka.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

#42
Takk for tips. Synes ikke det høres ut som skrangling av skilt, men det skal selvfølgelig testes.

Da bærer det ut en tur for å avlegge baksete og skilt et besøk...EDIT: Kan vel ikke si at jeg ble så mye klokere. Det er litt slakke på den største delen av bakseteryggen, men slik har det alltid vært. Tviler på at det er den. Pluggene som fester innredningen helt framme i bagasjerommet hadde ikke løsnet igjen heller, så alt ok der.

Ender vel med å fylle hele bilen med ekspanderende byggskum, da MÅ det da for svingende bli stille....

heimabrygg

Sitat fra: Muffinman på søndag 27. juli 2014, klokken 18:28
Ny ulyd her i noen dager nå. Skrangling på ujevnt underlag, spesielt på grusvei. Kommer bakfra, mulighens mot høyre side.

Hos meg er det ulyd på plasten hvor beltet kommer ut ved høyre baksete. Registrerte det første gang ifbm. kjøring med nedlagte bakseter og i ettertid har både jeg og madammen fått konstatert at det er dette dekselet (vi sitter bak på omgang med veslejenta).

Forøvrig har jeg, som mange andre, lyd fra beltefestet for fører (muligens også passasjer, mer usikker) og innimellom fra lufteventil til høyre for speedometer.

Irriterer meg også litt over at koppholdergummiene ble tatt bort, for ofte irriterer jeg meg over skranglelyder bare for å identifisere at det er vannflasken i koppholderen som er synderen. Burde definitivt vært mulig å få inn igjen disse gummitingene for å holde flasker og kopper bedre på plass?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Muffinman

Da blir det sjekk av dette dekselet bak neste. Takk for tips.

Har også merket at det knirker og skrangler noe fælt med flaske i koppholderene, så de har jeg sluttet å  bruke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA