Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mange som har ulyder i dashbord og interiør?

Startet av Elbilist79, torsdag 26. juni 2014, klokken 12:30

« forrige - neste »

Muffinman

Den pakken består vel av det som ble tatt ut av Performance? Det betyr i så fall at undertegnede og alle med P/P+ som bestilte før november i fjor har den skinnpakken.

Bonefish

Har vibrasjoner i dashbord som lager en irriterende lyd. Tesla har fått det bort fra førersiden, men sliter med å fikse det på passasjersiden.
Det durer til tider mer en en 15 år gammel Opel jeg hadde.
Litt av problemet er at lyden kommer og går slik at det er vanskelig å feilsøke på.
Tok video av det før jeg leverte den inn siste gang for at det skulle være lettere for mekanikeren uten at det hjalp.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

BMW850

Sitat fra: Muffinman på torsdag 26. juni 2014, klokken 20:36
Den pakken består vel av det som ble tatt ut av Performance? Det betyr i så fall at undertegnede og alle med P/P+ som bestilte før november i fjor har den skinnpakken.

Tror ikke det. Forstod det sånn at Performance hadde syntetisk skinn på dash, dører, ratt og midtkonsoll. Jeg fikk tillagt nappaskinn på dette men måtte betale 15800,- ( "Utvidet nappaskinn trim" pakke). Fikk også nappaskinn oppå dashbordet da dette var tilgjengelig noen måneder. Skinn oppå dash ble imidlertid fjernet igjen fra pakken iløpet av våren.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

CFM

Ja, litt synd med alle disse bagatellene som punkterer premium-bobla til Tesla. Min forrige bil, Civic fra 2006, hadde færre skranglefeil.

  • Knitring fra ett sted nær høyre kne når jeg kjører
  • Knitring fra dash passasjerside, høres ut som i nærheten av hanskerom
  • Gnissing fra B-stolpe/sikkerhetsbeltet
  • Kvitring/plystring fra bakluke i lav fart over fartsdempere
  • Viskere tikker 3 ganger i hver sveip som om motoren som dytter de ikke sitter skikkelig fast
  • Susing fra takluke som noen ganger ikke stenger seg 100%
  • Uhelbredelig GSM chatter uansett plassering av mobil hvis telefon slår over på edge, skulle hatt en mulighet for å skru anlegget helt av
  • Tannlegeborlyd fra motor ved ideling i ~30km/h
  • Bremseskivene uffer seg som et motvillig esel hver gang jeg stopper, starter eller bytter retning
Det meste kommer å går etter hastighet, asfaltkvalitet og temperatur så lykke til med feilsøking.  :P
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

Birger

Knirking fra støtdemper/fjæring ved kjøring over fartsdumper uavhengig av fart.

Ellers den stilleste bilen vi har hatt.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Bjoris

#20
Har hatt en irriterende lyd fra skjermen, men nå er det borte igjen. Ellers har jeg belte lyden som jeg håper de fikser på onsdag, men de hadde i utgpkt ikke tid til annet enn oppgradering av lading. Utover dette så er det veldig bra. Hjulopphenget er "tysker" stille og jeg har absolutt ingen klakkelyder i drivverket, når har jeg testet på helt ny asfalt i svært lav fart så det er jo kjekt å konstatere.

Interiøret holder ikke tysk kvalitet, men fulgte en litt med i timen så var dette kjent stoff før bestilling så jeg bygger ikke mye irritasjon/skuffelse av det enda, men spent på hvordan det blir etter et par harde vintre er en jo:)

M@Do


Anew

Etter noen mil på humpete fjellveier så langt i sommer, må jeg si at jeg er veldig imponert over hvor stille det er i kupeen. Ikke én lyd. Ingenting som rister, dirrer eller vibrerer.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

kjellan


Satt i baksetet ein dag   8)

Dekkstøy ut av hullet for beltet !. Faktisk støy ut på begge sider av begge opningane. Når ein sitter i baksetet er rullebelteopninga akkurat i ørehøgde. 

Sjølvsagt,  lyden er avhengig av ruhet på asfalt og fart.

Har dei som har lydisolert ekstra med bitumeplater mm fått bort denne lyden ?

Eller litt støy på radio frå mobil, men fann ut at når den ligger i døra så er den stille.

Ellers ingen knirk & ulyder i bilen
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Yagi

#24
Kjørte over Hardangervidda på isføre i vinter. Akkurat da syns jeg bilen var den verste skranglekassa jeg noengang hadde kjørt. Men så snart jeg kom på fast underlag var den forholdsvis rolig igjen. Er vant med *litt* mer gummi mellom meg og underlaget fra LandCruiser'en.  ;)


Har fått utbedret lyd i sikkerhetsbelte-mekanismen og i taket. Sliter fortsatt med klirrelyd som kommer og går mellom dash og høytalerdeksel venstre side.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

D.O

Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Djur1

Jeg har svært lite å utsette på interiøret nå med 20 grader ute.  Imidlertid blir plasten som chips når temperatur går ned. Det skal svært lite til for å få frem knirk og slark ved lavere temperatur. Virker som plasten ikke har blitt kvalitetssjekket i det hele tatt. Det hadde ikke trengt å anstrenge seg mye for å ta plastkvaliteten opp ett hakk.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Gressvikingen

Bortsett fra dekkstøy har jeg kun sporadisk klirr fra høytalerdeksel på høyre A-stolpe. Bilen virker svært tight og fast i fisken.
P85D"+"

Øyvind.h

Ingen ulyder i interiøret her. Hadde riktignok setebelte-knirken som mange nevner, men den har forsvunnet av seg selv.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ElViz55

Stille hos meg også, bortsett fra mye godlyd fra lydpakka. Også litt hjulstøy
Har S85 med 19" og ikke pano


Morsomme x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA