Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mange som har ulyder i dashbord og interiør?

Startet av Elbilist79, torsdag 26. juni 2014, klokken 12:30

« forrige - neste »

Elbilist79

Har ein del knirk, rasling, etc i mitt dashbord og interiør, og syns dette ikkje er ein model S verdig. Tesla har forsøkt å fikse dette i to ganger uten å få vekk alle lyder.

Er det mange som har slike lyder? Og er det nokon som har fått dei vekk?
S85, Sølv

cairnz

Hvilke lyder er det snakk om, hvilke hastigheter, overdøver det stereo på volum 3, er det knirk, knark, gnissing, dunk eller klank? Mobilstøy, dab-støy, FM-støy, plinkekling i seter?

Kjører du på ujevn vei, har du luftfjæring?

Selv har jeg en liten "gniss" mellom dør og dashboard på venstre side. Ikke spesielt høylytt, men etterhvert som man venner seg til hjul og vindstøy legger man merke til alt mulig rart :)
Elbilist

Anew

Det er mye stillere enn mine tidligere biler. Jeg har hatt "dirrelyder" fra setebeltemekanismen (den som sitter inne i dørstolpen). Disse var spesielt irriterende fordi de var i hodehøyde. Kjent problem som Tesla fikset kjapt og greit.

Ut over det så er det veldig stille fra interiøret.  Jeg er veldig var for ulyder. Av og til har jeg hørt noen vibrasjonslyder fra A-stolpen på passasjersiden, men hører normalt ingenting.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Voll1

Har "knirk/gnag" i åpningen for setebelte i B-stolpe. Jeg tror Tesla vil legge litt tape i åpningen som gjør at beltet glir lettere.
Har også litt "knitring" i dashboard. Straks jeg trykker inn dashboardet (høyre for speedometer) så blir det stille en stund. Virker som om dashboard er løst/gnisser. Lyden høres ut som DAB-knitringen eller knitringen man hører under reboot av midtskjerm, men forsvinner som sagt når man trykker på dashboardet.
Disse "problemene" er ikke krise, men veldig irriterende når bilen ellers er så bra !   :)
Model Y P   2022-
Model Y LR 2021-
Model 75X  2017-2021
Model 85S  2013-2018

cra

Har slik klikking/knirking i setebeltefestet av og til. I går la jeg merke til at det også er å høre på passasjersiden, og som Anew sier er det irriterende når lyden er akkurat i hodehøgde og kommer "rett i øret".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

frekri

Jeg har kun lyd fra beltet. Ellers er det ingen ulyder hos meg.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

JO

Har dure/knrikelyder i dashboard. ellers er det knirk jevnt fra seter og bakluke.
Men når man ser den plastkvaliteten og hvor dårlig dette er sammenskrudd er det ikke så rart.

Er overhode ikke fornøyd med interiøret i bilen.
Hyundai Ioniq 5 21
Kansellert Polestar 2 reservert
Seat Mii Electric 20
x Svart Model S 14

Car-El

Æ må ha blitt døv.

Kjørte med min tante her om dagen. Hun er blind, så hun hører "mere" enn vi som ser. Hun syndes bilen var for stille. Hun på pekte at duringen fra dekkene var behagelig, for hun syndes det var unormalt med så lite lyd.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Sjøhyene

Har ingen merkbare ulyder. Eneste jeg hører er noe skrangle lyd fra det bakovervendte barnesetet vårt. Også så klart hjulstøy som jeg kunne ønske det var mindre av.
Bortsett fra det er bilen stille som graven imo.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

#9
I hovedsak er det periodisk skrangling fra hanskeromsluken som merkes på min bil. Var ikke slik når den var ny. Åpner man luken og klemmer fra begge sidet blir det stille. Tesla klarte ikke å gjenskape dette, men på vei hjem fra servicesenteret skranglet det villig vekk. Lånebilen jeg hadde skranglet også fra samme sted i tillegg til en utrolig irriterende gnissing fra dashbordet.

Drar man bilen i 80 over kjettingspor om vinteren skrangler derimot det aller meste. Men det er vel ikke mange biler som er tyst da.

EDIT: Hadde en slags intermittent summing/buzz i selve rattet med Hakka R2 dekkene i vinter, men den kom nesten helt vekk når 21" Conti ble montert. Nå er Contiene historie etter 2,5 mnd og knappe 10.000km og er erstattet av Michelin PS2. Summingen er delvis tilbake.

Foleson

Har gnikkelyd fra åpningen til setebeltet og rasling fra dashbordet i området til høyre for rattet/over midtkonsollen som er ganske så løst. Denne vibrerer og lager lyd på alt annet enn helt slett asfalt. Littegranne ujevnt underlag og dashbordet rasler. Har en definitiv plan om å be Tesla fikse dette neste gang jeg har bilen inne da det er svært lett å reprodusere, og til tider EKSTREMT irriterende.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Häger

Har during/knirking fra dashbord. Virker som det kommer fra området rundt luftventilen til høyre for rattet - tror dog ikke det har noe med ventilen å gjøre. Kommer i de fleste hastigheter, litt sporadisk, men gjerne i timer av gangen på langtur - utrolig irriterende lyd. Skal melde det inn sammen med en del annet på service nr to.

Høgis

Hadde en ulyd fra dashbord på høyre side (ble borte dersom jeg presset på db.), det fikset Tesla sist gang den var inne og har ikke hørt lyden siden. Men har fått en lyd som kommer ved B-stolpen på førerside. Har ikke klart og lokalisere den helt.
Ikke så ofte jeg har med passasjerer, men la merke til at dekslet til sikkerhets-belte i baksetet var dratt opp og løsnet fra setet, det satt merkelig løst. Er vel ikke direkte imponert over kvaliteten på interiøret.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Leif1

Den terrorlyden du nevner Høgis er nok den klassiske fra setebeltet.
De har en enkel fiks på det. Akkurat i ørehøyde, så en ganske enkelt er nødt til å høre den uansett hvor tunghørt en er. Hjelper ikke med maskinisthørsel en gang på denne.
Bare trekk ut beltet litt og beveg det frem og tilbake, så skrangler det jammen når bilen står stille også.
Konvertitt fra S til X

BMW850

Ingen ulyder i interiør. Muligens mindre utsatt da jeg har extended leather pakken.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA