Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Whispbar

Startet av Thor2014, søndag 22. juni 2014, klokken 22:31

« forrige - neste »

Sense

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 24. juni 2014, klokken 06:45
Har ikke prøvd Thule sitt, men Whispbaren er jeg ikke fornøyd med til bruk sammen med takboks. Den virker alt for myk så hele boksen rører på seg i vinden når man kjører. Ser ikkr bra ut... :-/
Jeg bruker vinterstid en Packline FX SUV takboks. Den er svært aerodynamisk, men Whispbar-stativet lager en liten hvinelyd. Tror det er de brede føttene som er synderen. Men det er innenfor hva jeg kan tolerere og skjer bare i motorvei-fart.

Thor2014

Hei,
Forsøker nå å sette på stativet.
De klistrelappene som følger med er for liten i forhold til den på bilde.
Har tidligere lest her at stativet kan lage merker i lakken.
Hvor mye må egentlig teipes igjen?

Stig O

Sitat fra: Thor2014 på mandag 30. juni 2014, klokken 16:44
Hei,
Forsøker nå å sette på stativet.
De klistrelappene som følger med er for liten i forhold til den på bilde.
Har tidligere lest her at stativet kan lage merker i lakken.
Hvor mye må egentlig teipes igjen?

De klistrelappene er for små. Jeg brukte sort blank 3M folie som dekket hele feltet som gummisokkelen berører lakken. Skjerte så ut tre av sidene på klaffen du åpner. Ble meget bra, og forsterker den svake plastikklaffen også. Prøvde med blank gjennomsiktig folie også, men fikk det ikke fint på den sorte panorama flaten.Anbefaler blank sort folie. På feste forran kan du legge den helt fram til ruta så du ikke far noen synlige skjøter.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

TRM

Sitat fra: Stig O på mandag 30. juni 2014, klokken 19:59
Sitat fra: Thor2014 på mandag 30. juni 2014, klokken 16:44
Hei,
Forsøker nå å sette på stativet.
De klistrelappene som følger med er for liten i forhold til den på bilde.
Har tidligere lest her at stativet kan lage merker i lakken.
Hvor mye må egentlig teipes igjen?

De klistrelappene er for små. Jeg brukte sort blank 3M folie som dekket hele feltet som gummisokkelen berører lakken. Skjerte så ut tre av sidene på klaffen du åpner. Ble meget bra, og forsterker den svake plastikklaffen også. Prøvde med blank gjennomsiktig folie også, men fikk det ikke fint på den sorte panorama flaten.Anbefaler blank sort folie. På feste forran kan du legge den helt fram til ruta så du ikke far noen synlige skjøter.
Har du link til sort blank 3M folie? Er det forøvrig en folie det kan være hensiktsmessig å bruke på dørterskler?

Offtopic: står forresten parkert 50 meter nedenfor deg nå (luftlinje). :-)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Thor2014

Takk Stig,
Da blir det noe folie greier!

Cato76

Jeg fikk levert blank 3M folie i posten i går. 1m x 75mm kostet 116 kroner inkl frakt. Jeg kommer til å klippe opp passende biter til å legge under føttene på whispbarene.
Det lønner seg nok å legge disse i mellom, for merkene jeg fikk fra sist vinter får jeg ikke bort... Er så vidt synlige  :(

http://www.ebay.com/itm/251440812100?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

vrom

Ok, 3M blank folie... Får man ikke tak i sånt på Biltema/Jula e.l ??

mariowing

Det gjør man sikkert, jeg bestilte på linken til Cato76 og de kom i løpet av ukes tid rett hjem i postkassen. Enklere enn å gå på Jula etter min mening :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

vrom

Har selvfølgelig klart å miste en av skruene som fester festebraketten til festepunktet (kort og tykk skrue). Noen andre vet hvem som har slike ?

Havebigfun

Du har tre til- ta bilde av en av de ved siden av cm- mål eller drar til en god jernvarebutikk og spør der.
Kan også hende du får kjøpt den ved neste Biltema-butikk.

Sisyfos

Tok av Whispbarstativet etter å ha brukt det til sykkeltransport i sommer. Og da var to av fire svarte klaffene som beskytter skruehullet knekt. De ser ut til å være av ganske så sprø plast. Noen andre som har hatt det problemet?
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

F_P

Sitat fra: Sisyfos på fredag 21. november 2014, klokken 17:04
Tok av Whispbarstativet etter å ha brukt det til sykkeltransport i sommer. Og da var to av fire svarte klaffene som beskytter skruehullet knekt. De ser ut til å være av ganske så sprø plast. Noen andre som har hatt det problemet?

Gjett om. Ene klaffen på min bil var knekt når jeg skulle sette på stativet første gangen. Da var bilen 3 uker gammel og jeg hadde ikke rørt det tidligere. Nr. 2 knakk på samme måte som hos deg.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Pompel

Disse skulle vel etter hvert komme i metall i stedet for plast, eller husker jeg feil?
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Veggen

Ble sagt i Drammen tidligere denne uka at takstativfestedeksler i aluminium var under utvikling.
Men de visste naturligvis ikke når de kom.

drinden

Sitat fra: Cato76 på fredag 03. oktober 2014, klokken 15:51
Jeg fikk levert blank 3M folie i posten i går. 1m x 75mm kostet 116 kroner inkl frakt. Jeg kommer til å klippe opp passende biter til å legge under føttene på whispbarene.
Det lønner seg nok å legge disse i mellom, for merkene jeg fikk fra sist vinter får jeg ikke bort... Er så vidt synlige  :(

http://www.ebay.com/itm/251440812100?_trksid=p2060778.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Jeg får opp at de ikke sender til Norge. Hvordan fikset du det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA