Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kalibrering og informasjon i EMS Analyzer

Startet av danielwe, søndag 22. juni 2014, klokken 17:43

« forrige - neste »

freon

Hvor kan man laste ned EMS analyzer? Har googlet litt rundt uten å finne noe..

bongachalla

Viser til utmerkede dropboxen til magnus.arnesen (du finner under batteribytte - mine erfaringer)
https://www.dropbox.com/sh/gef078i62a3w1yr/AAA27QjqZY3wHb2vT7ygWhODa

freon

Her var det mye bra ja, men fant ikke EMS Analyzer...?

bullfinch

#18
Jeg har vært på jakt rundt om og dette er programvaren jeg har funnet:
https://www.dropbox.com/sh/vh5jqrcaebeu7rq/AAAZw5EKeaX-VHLvzeRlJ6Spa?dl=0

batteriguide.zip   4.11 MB
batterywizard.exe   57.4 KB
bmsmonitor.zip  555.1 KB
eberspaecher_manual_EasyStartT_en.pdf  1.08 MB
EMS ANALYZER 1.0.rar   8.57 MB

Er stort sett det samme som i tidligere nevnt dropbox.

ELhansa

En stund siden jeg har tittet på forumet nå. Men nå har jeg skiftet batteri i min Reva 2010, og har fått testet både EMS-Analyser og BMS, samt battery Wizard. Mange takk for deling av program. Men min Reva har et batteriproblem. I alle programmene viser batteri 1 og 2 -13v og 27v. Jeg har sjekket alle sikringene, brukt multimeter for å sjekke alle ledninene inn til EMS-en, og prøvd å sette inn en og en sikring. Alt virker normalt når jeg bruker BMS-monitor og jeg setter inn en og en sikring fra 9 og nedover. Når jeg skal sette inn sikring 2, kommer denne verdien. Og når sikring 1 settes i, skjer det ingenting.

Nå ser jeg BV 1 Factor har minusverdi, kan det være noe her som gjør feil verdi tro?

Noen som har erfart noe av dette? 

67-Volvo 144s   -   90-Patrol GR    -    10-Reva'i
  -Har planer om å teste el-bil i Gudbrandsdalen

scoot

Du har allerede funnet feilen. Nemlig faktorene dine som er ute å kjører. Juster dem til du får noelunde samsvar mellom målt verdi og "oppfattet" verdi så er du good to go :)


Juster BV1 til ca samme som de andre og se hvordan det ser ut, så tar du det derfra.
2009 Revai

ELhansa

Har justert alle BV faktorene til den verdien som danielwe hadde på sin Reva, og nå viser batteriene rett. Noen som har funnet ut hva alle verdiene står for?

Det er vel tilfeldigvis ikke noen av disse verdiene EMS-analyzer som kan resette antall ladinger? Ettersom jeg har montert nye batteri. Jeg resettet Trip B, slik at jeg har en oversikt der, men hadde vert greit å resettet antal ladinger.
67-Volvo 144s   -   90-Patrol GR    -    10-Reva'i
  -Har planer om å teste el-bil i Gudbrandsdalen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA