Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DAB/DAB+ på Renault Zoe

Startet av Flips, søndag 22. juni 2014, klokken 12:52

« forrige - neste »

frank

Vi fikk også DAB integrert, men softwaren virker litt uferdig, henger seg litt ved bruk av knapper på rattstamme.
Viser litt tekst, hvilken melodi som sendes.
Har et annet problem med at ladeplanlegger ikke virker, noen som vet hva som kan være grunnen?
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

THE

Har fått pris på ettermontering av original integrert DAB+ på Zoe. 4200,- for deler og ca 2 timer arbeid. Da blir antenne byttet ut slik at man slipper vindusantenne, og alt er integrert. Man kan bruke rattbetjening og R-link til betjening/visning av radio.

Jeg kommer nok til å gå for denne løsningen etter hvert, men håper jo at jeg skal få forhandlet meg fram til en god rabatt siden Renault har solgt en bil uten DAB mottak, og uten å informere om mangelen, så sent som våren 2015. Må gå ut fra at Renault regner med at Renault Zoe skal ha lengre levetid enn to år.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

marnybak

DAB? Dere er klar over at podcast eksisterer?
Renault Zoe 240 Life

THE

Hjelper lite med podcast og nettradio her på Vestlandet der det knapt er GSM/edge dekning langs vegen.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

marnybak

Sitat fra: THE på fredag 20. mai 2016, klokken 16:10
Hjelper lite med podcast og nettradio her på Vestlandet der det knapt er GSM/edge dekning langs vegen.


Podcaster laster man ned over wifi hjemme før man drar.

Direktesendt radio er omtrent like gøy som direktesendt TV.
Renault Zoe 240 Life

jkirkebo

Sitat fra: Jævla Hippie på fredag 20. mai 2016, klokken 15:25
DAB? Dere er klar over at podcast eksisterer?

Podcast? Greit om man liker talkshow, men på "normale" programmer med musikk innimellom forsvinner jo musikken pga. rettighetene. Mao. ingen god erstatning for radio.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Sitat fra: Jævla Hippie på fredag 20. mai 2016, klokken 16:42
Podcaster laster man ned over wifi hjemme før man drar.
Hvem har tid til eller gidder det da?
Det må være for 5% av befolkningen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ZOE

Sitat fra: Griffel på lørdag 21. mai 2016, klokken 11:01
Sitat fra: Jævla Hippie på fredag 20. mai 2016, klokken 16:42
Podcaster laster man ned over wifi hjemme før man drar.
Hvem har tid til eller gidder det da?
Det må være for 5% av befolkningen.

Podcast fungerer jo veldig bra, du trenger jo bare å velge podcaster  så lastes de ned til telefonen automatisk når det kommer nye..

Men problemet er som nevnt at det ikke er musikk på NRKs podcaster..

Det er derimot musikk på NRK appen, men den bruker data på abonnementet ditt..

hsa77

Sitat fra: ZOE på søndag 22. mai 2016, klokken 12:33
Sitat fra: Griffel på lørdag 21. mai 2016, klokken 11:01
Sitat fra: Jævla Hippie på fredag 20. mai 2016, klokken 16:42
Podcaster laster man ned over wifi hjemme før man drar.
Hvem har tid til eller gidder det da?
Det må være for 5% av befolkningen.

Podcast fungerer jo veldig bra, du trenger jo bare å velge podcaster  så lastes de ned til telefonen automatisk når det kommer nye..

Men problemet er som nevnt at det ikke er musikk på NRKs podcaster..

Det er derimot musikk på NRK appen, men den bruker data på abonnementet ditt..
Og appen krever 3G/4G dekning HELE tiden....

DAB er enten vi liker det eller ei eneste brukbare mulighet for å høre radio i bilen fra og med neste år. Dersom det koster under 5000kr å ettermontere en original integrert løsning slipper vi forholdsvis billig unna sammenlignet med en god del andre bilmodeller. Man kan selvsagt mene mye om slukkingen av fm, men det skjer neste år uansett hva vi måtte mene om saken...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

THE

Det blir ca 6000,- for ettermontering vil jeg tro. 4200,- pluss arbeid. Fikk oppgitt ca to timer jobb, men det høres kanskje lite ut når de skal demontere dashbord og ta ned taktrekket? Kan jo også montere selv for å spare noen kroner, men det blir jo en del jobb.

Når det gjelder podcast så kan det være noe å tenke på. Mange bra radioprogram jeg kunne tenkt meg å høre, men som jeg ikke får hørt. Greit å høre i bilen, spesielt siden jeg har to timer der hver dag som kan brukes til radiolytting.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

hsa77

Sitat fra: THE på søndag 22. mai 2016, klokken 21:02
Det blir ca 6000,- for ettermontering vil jeg tro. 4200,- pluss arbeid. Fikk oppgitt ca to timer jobb, men det høres kanskje lite ut når de skal demontere dashbord og ta ned taktrekket? Kan jo også montere selv for å spare noen kroner, men det blir jo en del jobb.

Når det gjelder podcast så kan det være noe å tenke på. Mange bra radioprogram jeg kunne tenkt meg å høre, men som jeg ikke får hørt. Greit å høre i bilen, spesielt siden jeg har to timer der hver dag som kan brukes til radiolytting.

Sent fra min D6503 via Tapatalk
Podcastene til nrk er uten musikk, da er det ikke mange minuttene igjen av programmet. For å fylle 2 timer må du nok laste ned ganske mange podcaster, så det er nok bare å bite i det sure eplet og betale for DAB - du bør jo selvsagt prøve å få ned prisen litt.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

THE

Blir nok DAB i Zoe'n, men må vente litt da jeg har en gammel dieselbil som må få litt nødvendig stell hvis den skal holde til Model3 kommer. Må bytte ei eksospotte og registerreim, noe vi slipper på elbil. I tillegg er det 6-7000,- for service på SAAB'en, bare oljeskift koster like mye som hele servicen på Zoe.

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

marnybak

Sitat fra: hsa77 på mandag 23. mai 2016, klokken 08:09
Podcastene til nrk er uten musikk, da er det ikke mange minuttene igjen av programmet. For å fylle 2 timer må du nok laste ned ganske mange podcaster, så det er nok bare å bite i det sure eplet og betale for DAB - du bør jo selvsagt prøve å få ned prisen litt.

Det er tilfelle hvis man begrenser seg til podcaster av radioprogrammer som har gått på norsk radio, men heldigvis finnes det podcaster av høy kvalitet for alle ting du måtte finne på å være interessert i om du er villig til å høre dem på engelsk.
Renault Zoe 240 Life

Elling Berg

Hei THE

Når du skriver orginal Renault, så lurer jeg på om det er den som man styrer fra rullehjulet på høyre side. Da er DABen koblet til en av kanalene i som normalt ville vært FM. Det er AutoDAB som har produsert den for Renault.

Dersom det er en helt orginal som på en ny bil lurer jeg på om du kan si hvor det er. Er veldig interessert. Evt om du har et tilbud du kunne sendt.

På forhånd takk!

Mvh

Elling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA