Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felg og dekk

Startet av Råde, onsdag 11. juni 2014, klokken 23:27

« forrige - neste »

JermundU

Sitat fra: Lassen på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 07:25
Sitat fra: JermundU på mandag 19. oktober 2015, klokken 19:31
Sitat fra: Lassen på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:20
Sitat fra: JermundU på søndag 18. oktober 2015, klokken 22:03
Hei! Synes Durban felgene tar seg meget bra ut på Golfen. Sliter med å finne gode replica av disse. Noen som vet hvor man kan få tak på det?

Takk for svar,

Jermund

Mak Sachsen Silver er nok basert på Durban designet:
http://www.felgimport.no/ProductPage.aspx?ProductId=496&CarTypeId=3232108&dim=all

De var nokså like, men ikke i 18", ser det ut til. Vet du om andre muligheter?

Jermund
Her er noen andre i 18" og de heter "PH Edition II - Split II 8" OE VAG"

Er dekk1 som fører de, men importør er Norgesdekk.
http://felgvisning.no/nd/norgesdekk/felg/#search/vehicle/1023?d=18.0&pid=971BF743-C644-4755-9CCE-955B658C3383

Disse var veldig like og så bra ut. Takk for tips!

bdaniels

Sitat fra: Kjellegolf på mandag 03. august 2015, klokken 12:25
MADRID/BLADE FELGER: Dette emnet hadde utrolig mange sider, så jeg håper noen som har Madrid eller Blade felger kan hjelpe meg med følgende spørsmål: 1.) Går forbruket vesentlig opp med feks Madrid felger? Jeg tenker å ha 205 dekk på disse, 205 bruker vel mindre strøm enn feks 225? 2.) Har noen fått god pris på dette ved kjøp? Jeg skal kjøpe e-golf nr 2 nå og ønsker finere felger på bil 2  :)  På forhånd takk for alle råd og tips!

Chivas

Litt gammel tråd, men sikkert her det hører hjemme :)

Er igang med å skaffe felger og dekk for FL'en som ankommer i mai forhåpentligvis.

På 17" står det mellom 225 og 205 brede dekk - jo bredere, jo mer rullemotstand regner jeg med, samtidig ser jeg at 225 dekkene i samme type ofte kan være markert som B istedet for C for 205 ??

Har fått tilbud på:
MAK Wolf 17" felger med 225/45-17 Landsail LS388 dekk
AEZ Reef 17" felger med 225/45R-17 Yokohama Bluearth dekk

Det er disse jeg vurdere nå, men kan alltids gå for 205 dekk hvis dette er mer (mye mer) korrekt :)

Noen umiddelbare tanker rundt dekkene og felgvalg?

Takker for alle svar! :)

p8ndus

Jeg kjøpte 17´´ MAK Wolf med 205 goodyear sommerdekk ifjor. Fornøyd både med dekk/støy/forbruk og utseende. Valgte 205 for å slipp å irritere meg over kortere rekkevidde, synest den er kort nok som den er.

Alex

Trond.m

Hvor mye ofrer dere da for skjønnheten, i forhold til komfort / dekkstøy og penger ?
Jeg går ut fra at dere legger vinterdekk på de originalfelgene som følger med bilen, kjøper nye sommerdekk og 17" felg og selger de originale sommerdekkene på Finn. Noen som kan si noe om netto-prisen ?
Er økningen i dekkstøy betydelig ?

krokhol

Kaster ut et dekk- spørsmål  her. Er ny eier av ny eGolf etter å ha gått ned noen klasser-  fra Tesla. Sommerdekkene er miljødekk fra Conti- conti e-contact, 205/55-16, standard som sitter på "alle". Disse ligger i posene sine og skal snart settes på. Mønsteret ser ikke særlig dypt ut, og jeg målte dybden til 5 mm, kanskje 6, men jeg synes dette er lite på nye dekk. Skal det være slik?

Chivas

Sitat fra: TM på fredag 24. mars 2017, klokken 06:15
Hvor mye ofrer dere da for skjønnheten, i forhold til komfort / dekkstøy og penger ?
Jeg går ut fra at dere legger vinterdekk på de originalfelgene som følger med bilen, kjøper nye sommerdekk og 17" felg og selger de originale sommerdekkene på Finn. Noen som kan si noe om netto-prisen ?
Er økningen i dekkstøy betydelig ?
Tja, jeg aner ikke speccsene på de originale dekkene, men når det kommer til støy og rullemotstand finnes det jo mange dekk som helt sikkert er på høyden og muligens bedre.

Bredden har noe å si, men noe som forundrer meg er mange 205 dekk har C mens man kan finne 225 med B i rullemotstand. Jeg tror jeg konkluderer med at de ekstra 2 centimeterne på 225 ikke spiller så mye - ihvertfall ikke på FL'en med no pain batteripakke ;)

Når det kommer til pris så har jeg fått tilbud på disse pakkene til rimeligere pris enn VW skulle ha for den kjipe pakken sin ;)

Trond.m

Men du får vel ikke kjøpt bilen uten standard 16" sommerdekk og original felg.
Er det en felg som egner seg til vinterbruk ?

Chivas

Sitat fra: TM på lørdag 25. mars 2017, klokken 06:35
Men du får vel ikke kjøpt bilen uten standard 16" sommerdekk og original felg.
Er det en felg som egner seg til vinterbruk ?
Den kommer med originale sommerfelger og dekk, men jeg valgte bort vinterpakken med planer om å bruke sommerfelgene på vinteren og gå for egen sommerpakke.
Ser det er mange som bruker "sommer"-felgene på vinteren og tror det funker bra. Det er på vinteren man trenger rekkevidden og dermed bør jo de" lukkede" sommerfelgene være gunstig. 

Trond.m

Er det noen som har erfaring med forskjellige merker av vinterdekk i standard-dimensjon på e-Golf. Jeg har god erfaring med Hakka R2 på andre biler både i forhold til rekkevidde og veigrep på snø og is. Conti er vel også mye brukt. Noen som har erfaringer å dele ?

torgrand

Jeg vil nesten tro at Astana (original e-felger) er for tette om vinteren. Blir veldig vanskelig å komme til for spyling og vasking av bremser og innsiden av felgen.

Jeg kjøper nå 17" med 205 for å bytte ut Astana felgene... tror nok jeg prøver å selge disse...

brako79

Sitat fra: torgrand på søndag 26. mars 2017, klokken 18:42
Jeg vil nesten tro at Astana (original e-felger) er for tette om vinteren. Blir veldig vanskelig å komme til for spyling og vasking av bremser og innsiden av felgen.

Jeg kjøper nå 17" med 205 for å bytte ut Astana felgene... tror nok jeg prøver å selge disse...

Jeg putter ihvertfall vinterdekkene på astana-felgene. Tenker at ting og tang blir litt mer beskytta mot salt og slikt.
Så får jeg heller kjøre underspyling en gang i uka.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

gamer73

jeg kjører jo Astana felgene både vinter og sommer....jeg har bare dem felgene. Ser ikke ut til at felgene tar noen som helst skade av vinterkjøring ihvertfall og jeg vasker  kun bilen 1 til 2 ganger i året i vaskehallmaskin.

Råde

Sitat fra: TM på fredag 24. mars 2017, klokken 06:15
Hvor mye ofrer dere da for skjønnheten, i forhold til komfort / dekkstøy og penger ?
Jeg går ut fra at dere legger vinterdekk på de originalfelgene som følger med bilen, kjøper nye sommerdekk og 17" felg og selger de originale sommerdekkene på Finn. Noen som kan si noe om netto-prisen ?
Er økningen i dekkstøy betydelig ?
Støy øker med økende bredde. Se link til tabell i starten av tråden. Sommerdekk er generelt mer støyende enn myke vinterdekk.

Har 225 sommer på 18" felg (la om i dag) og 205/50-17 på vinter. Verden av forskjell. Også mht rekkevidde.

Har du mao bestemt deg for 17" er det bare å velge 205 bredde. Vil du ha 18" derimot har du ikke noe valg. Da finnes kun 225/45-18 eller bredere(sist jeg sjekket)
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Chivas på onsdag 22. mars 2017, klokken 12:56
Det er disse jeg vurdere nå, men kan alltids gå for 205 dekk hvis dette er mer (mye mer) korrekt :)

Noen umiddelbare tanker rundt dekkene og felgvalg?

Takker for alle svar! :)
Ta 205/50-17, du. Ferdig diskutert...
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA