Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Felg og dekk

Startet av Råde, onsdag 11. juni 2014, klokken 23:27

« forrige - neste »

Stubhaug86


Sitat fra: Råde på onsdag 08. oktober 2014, klokken 23:51
Sitat fra: Stubhaug86 på onsdag 08. oktober 2014, klokken 23:24
Ser det blir operert med noen voldsomme priser på felger.. Bestilte 18" Durban sammen med bil og fikk felg med dekk til 11000.. Nevnte til selger at jeg hadde lest om priser opp mot 25-30000 for samme felgene og han ristet bare på hodet og smilte når jeg sa det :)
Ikke møller-eid forhandler kan tenkes?

Vet de er en del av møller-systemet, men om de er eid av møller vet jeg ikke.. Er snakk om Berge&co i Førde.
Håvard
__________________________
E-Golf bestilt 11/9-14 :)

S-max

Har eit spørsmål:
Planlegg å kjøpe dekk og felg hos ekstern leverandør. Er det nokon som veit om ein kan søkje om refusjon av moms på eit slikt kjøp? Meiner at ein elbil i Norge treng vinterdekk og det bør vera likegyldig om dei er kjøpt hos forhandlar eller annan leverandør!
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

Sonus

Sitat fra: S-max på torsdag 09. oktober 2014, klokken 11:09
Har eit spørsmål:
Planlegg å kjøpe dekk og felg hos ekstern leverandør. Er det nokon som veit om ein kan søkje om refusjon av moms på eit slikt kjøp? Meiner at ein elbil i Norge treng vinterdekk og det bør vera likegyldig om dei er kjøpt hos forhandlar eller annan leverandør!

For å få momsfritak må vel dette stå i kontrakten på bilen (tror jeg).

Kent

Sitat fra: S-max på torsdag 09. oktober 2014, klokken 11:09
Har eit spørsmål:
Planlegg å kjøpe dekk og felg hos ekstern leverandør. Er det nokon som veit om ein kan søkje om refusjon av moms på eit slikt kjøp? Meiner at ein elbil i Norge treng vinterdekk og det bør vera likegyldig om dei er kjøpt hos forhandlar eller annan leverandør!

Du kan få forhandler til å kjøpe de, og selge til det sammen med bilen. Tror det er eneste mulighet til å få momsfritak.

Evt at du venter til over nytttår, og kjøper felger til under 500,-/stk fra en utenlands leverandør.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

SilverBullet

Sitat fra: Råde på onsdag 24. september 2014, klokken 22:52
Kan godt hende kravet tar litt tid. Selectrims har en frisk ebay-side. Der ser du et utvalg. http://stores.ebay.com/SelectRims-Online
Fortsatt ikke fått noe moms krav?

Råde

Sitat fra: egolfxxx på lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:39
Sitat fra: Råde på onsdag 24. september 2014, klokken 22:52
Kan godt hende kravet tar litt tid. Selectrims har en frisk ebay-side. Der ser du et utvalg. http://stores.ebay.com/SelectRims-Online
Fortsatt ikke fått noe moms krav?
Jo, et krav via DHL (som tar seg av fortollingen). De gjorde en statistisk estimering til 900,-, hvilket jeg sparte litt penger på.
e-Golf | X75D

SilverBullet

Sitat fra: Råde på lørdag 11. oktober 2014, klokken 21:40
Sitat fra: egolfxxx på lørdag 11. oktober 2014, klokken 19:39
Sitat fra: Råde på onsdag 24. september 2014, klokken 22:52
Kan godt hende kravet tar litt tid. Selectrims har en frisk ebay-side. Der ser du et utvalg. http://stores.ebay.com/SelectRims-Online
Fortsatt ikke fått noe moms krav?
Jo, et krav via DHL (som tar seg av fortollingen). De gjorde en statistisk estimering til 900,-, hvilket jeg sparte litt penger på.

Da ble det en god pris da :) Føler det blir litt gambling å bestille å ikke vite om man får ett beløp som du betalte eller må momse på hele beløpet...

Råde

Det virker på meg som at fortollinngssentralen har en liste de går ut fra. Felger = sånn og sånn beløp. Billigere enn møller blir det uansett :)
e-Golf | X75D

Sonus

Sitat fra: torlie på mandag 29. september 2014, klokken 13:38
Sitat fra: Sonus på fredag 05. september 2014, klokken 15:49
Svar fra Eibach  ;D
Sitat
thanks very much for your e-mail.

After talking to my colleague he informed me that it is planned to test the springs in week 43/44.

Than we can make some statement.


Mit freundlichen Grüßen | Best regards

| Sales Suspension Technology
Heinrich Eibach GmbH | Am Lennedamm 1 | D-57413 Finnentrop
eibach.com

Spennende  :)

Oppdatering fra Eibach er at de sliter med å få tak i en bil for testing. Derfor vil det ikke skje noe får i begynnelsen av 2015. Ikke noe problem for meg egentlig da jeg venter på ventepumpe :/

Råde

Fint du holder oss (meg) oppdatert. Var i kontakt med en forhandler i dag ang om de andre settene med tilnærmet lik aksellast kan passe. De er jo forpliktet til å si at det ikke passer, men jeg skal ta en snakk med min lokale mekaniker.
e-Golf | X75D


Sonus

Sitat fra: Råde på onsdag 26. november 2014, klokken 21:41
Finfint eksemplar med 18" felger:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?engine_fuel=0%2F4&model=1.817.1433&year_from=2013&make=0.817&sort=2&transmission=2&ref=fas&finnkode=53731392&searchclickthrough=true

Noe nytt om Eibach senkesett?

De felgene er vel for åpne for lengst mulig rekkevidde på lengre turer, men kanskje ok om de er lett for korte turer med mye start og stopp.

Angående senkesett har jeg ikke undersøkt noe mer da jeg ikke får bilen min før i Januar (selv om den var ferdigprodusert medio September >:( )

-Aleks

Senk til E-golf finnes ikke p.d.d. Men de forhandlerene jeg har pratet med angående senk spår at det vil bli tilgjenglig neste år engang.

Angående felger, har mest lyst på 19" til E-golfen jeg har bestilt, men må nesten holde meg til 18"
Kikket på Neuspeed rse07, disse veier jo bare 8,3 kilo felgen. ser for meg dekk dim på 205/45


Råde

Hvilke dekk ser du for deg da? Kjenner kun til 215 (veldig få) og 225 (veldig mange) som minste dekkbredde til 18".
e-Golf | X75D

Sonus

Sitat fra: Råde på fredag 28. november 2014, klokken 04:50
Hvilke dekk ser du for deg da? Kjenner kun til 215 (veldig få) og 225 (veldig mange) som minste dekkbredde til 18".

Og ikke minst hvilken felg bredde?

De fleste 18 og 19" felger er 8" eller breder.

Fin side for å sjekke hvordan felg dekk kombinasjoner blir kontra original er www.willtheyfit.com 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA