Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Mogge

Har jo hatt kontakt med dem på mail, men hvis det eneste som hjelper er å møte opp personlig så må man vel det.

At du synes "synd" på bilselgere får stå for din egen regning. Det skulle bare mangle om man kan være litt kresen/storforlangende/utålmodig når man kjøper en bil til en kvart million. Jobber daglig med produkter av langt mindre verdi men vi bestreber å gi best mulig kundebehandlig uansett og langt over det bilforhandlerne gjør. Jeg velger heller å tro at deler av arrogansen skyldes en bransje i medvind og produkter dem "selger uansett"

kennethdelbekk

Da har jeg fått beskjed om at min svart/rød står på båten "Morning Celine" og der er nok fler der :)
 
Fenstad
2022 Model Y
2014 Modell S85 (Solgt)
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

birkeland

"Halvt års ventetid"

Jeg har allerede ventet i 7 mnd, og ennå ikke fått leveringsdato: http://www.tv2.no/2015/04/16/broom/soul/venteliste/elbil/6802657

jensjacob

Det virker som om der er nogen der allerede kører rundt i Soul EV leveret allerede i efteråret 2014. Læst under "Rækkeviddetest".

Hvad er der sket siden dengang ? Hvorfor kan Kia ikke levere mere ? Er det ikke stort set samme bil vi taler om ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Mogge

Var innom Kia Ensjø i dag. Fortsatt bare svada tilbake om en mulig stor levering i Juni/Juli men dem kunne ikke garantere noe som helst. Kjente at det kom røyk ut av ørene.

znaky85

Jeg er glad vi har blitt forespeilet slutten av året, og ikke tidligere, slipper masse irritasjon skjønner jeg

McEL

Sitat fra: Skotvedt Asker og BærumAS på onsdag 18. mars 2015, klokken 16:49
Sitat fra: McEL på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:33
Har en Titanium silver (grå) bestillt i midten av september fortsatt ulevert. Aner ikke når den kommer og det gjør heller ikke Skotvedt. Ser nå at mange har fått nettopp en slik bil levert omgående om de bytter til "min" farge. Iflg Kia forhandler Skotvedt får de som har bestilt bil med annen farge mulighet til å bytte farge FØR de som har riktig farge får bilen.   :(

Hei.

Det stemmer ikke.

Grunnet forsinkelsen, gjør KIA (importør) det som følgende:
De ser på kontraktsdatoene, og har derfor et køsystem med en rettferdig rekkefølge.

Om det ble solgt 300 Soul EV i september, og Norge får 100 av bilene 1.dags registrert i Tyskland, så vil de 100 første av de 300 som skrev kontrakt i september, få tilbud om å bytte til en av disse. Uavhengig av hvilken farge man i utgangspunktet bestilte.

Dvs. at om man har en titanium silver i bestilling, vil man likevel få tilbud om en av disse bilene.

Vi forhandlere får en liste over hvilken kunder vi kan ringe og tilby disse bilene, og er låst til å følge KIA`s leveringsrutiner, nettopp fordi dette skal gjøres på en 100% rettferdig måte.

Dette skrev en annen på forumet:
Synes jeg måtte vente lenge selv, men forstår jo at jeg har vært heldig tross alt.
Bestilte tidlig oktober, ble lovet senest januar, men mottok bilen i dag 14. april (Buskerud Bilsenter, Blå-hvit). Etter en god del masing fikk jeg oppringning fra selger(!!) da bilen var blitt produsert 12 februar, med beskjed om at den var under transport. I midten av mars fikk jeg også vite hvilken båt den kom med. Har hengt på telefonen omtrent hver 14.dag.
I forbindelse med lånesøknad var jeg i kontakt med NAF. De var nysgjerrig på fargen da de hadde hørt at KIA hadde sluttet å produsere svart-rød. Dette har jeg altså ikke fra KIA men via (pling! ordspill).

Forøvrig: Var det verdt å vente? O Yess! Den har blitt enda kulere i mine øyne etter prøvekjøringen tidlig i september.


Da jeg bestilte i midten av september, FØR han over, så stemmer det ikke helt med det KIA sier at de gjør. Har nemlig IKKE mottatt noe bil, info om bil er i produksjon, på vei til landet eller så mye som et ord fra forhandler.   

JTveter

Fikk levert min bil i går, det ble en Titanium Gray istedet for sort/rød som har vært i bestilling siden i fjor. Storfornøyd etter et døgn. Fornøyd også med behandlingen hos BOS Ensjø i forbindelse med utleveringen.
KIA Soul Titanium Grey, Solgt
Mitsubishi Outlander PEHV 2016 Titanium Grey
Tesla Model 3 2019

Aryd

Det er ikke bare gråimport på finn, flere av bilene er kjøpt på Kia men det er noen som skal sko seg på andre med å tjene penger pga lang leveringstid. >:(
IONIQ 5 Project 45. Reservert 25.02.21 levert 26/6-21
Kona 2019, Tangerine comet, skinn og soltak Solgt
Kia Soul EV 2018 Sort/Rød
Kia Soul EV 2016 Titanium Silver 2016 Solgt

Bor i Skedsmo

birkeland

Til dere som nå får bilen etter lang ventetid, må dere betale mer pga dyrere dollar?

jim_smyth

Bestilte i sept/okt på Buskerud bilsenter. Skulle ha hvit med blått tak men fikk forespørsel om grå bil var greit om det ble tilgjengelig. Takket ja og angrer ikke. Grått på denne bilen er virkelig flott det også! Bilen ble levert uka før påskeuka :)

birkeland

Sitat fra: jim_smyth på søndag 19. april 2015, klokken 19:45
Bestilte i sept/okt på Buskerud bilsenter. Skulle ha hvit med blått tak men fikk forespørsel om grå bil var greit om det ble tilgjengelig. Takket ja og angrer ikke. Grått på denne bilen er virkelig flott det også! Bilen ble levert uka før påskeuka :)

Måtte du betale mer enn da du skrev under bestillingen i sept/okt som følge av dyrere dollar?

Sumpkongen

Sitat fra: birkeland på søndag 19. april 2015, klokken 19:47
Sitat fra: jim_smyth på søndag 19. april 2015, klokken 19:45
Bestilte i sept/okt på Buskerud bilsenter. Skulle ha hvit med blått tak men fikk forespørsel om grå bil var greit om det ble tilgjengelig. Takket ja og angrer ikke. Grått på denne bilen er virkelig flott det også! Bilen ble levert uka før påskeuka :)

Måtte du betale mer enn da du skrev under bestillingen i sept/okt som følge av dyrere dollar?

Kan ikkje svara på jim_smyth sine vegne, men eg bestilte Soul i slutten av september frå Bertel O Steen Minde (Bergen). Fekk nyleg beskjed om at bilen blir levert i månadsskiftet april/mai og vert 5000,- dyrare ved leveranse. Det er ikkje optimalt, men det er teke forbehald om det i kontrakta (trur prisen kunne svinga med opptil 6%) og er ikkje så verst, om ein ser på kursstiginga ellers. Verkar som at selgar, importør og kunde deler på kursrekninga. Det var ikkje aktuelt å kansellera bestillinga for å kjøpa same bilen i gråmarknaden for 20' meir.
Kia Soul bestilt 30. september 2014, levert 11. mai 2015

Le

Bestilte i januar i år, Titanium Silver, med mulig levering i mai/juni. Fortsatt ingen info ang. levering, men får veldig god oppfølging fra forhandleren(Kia Skøyen). Fornøyd med forhandleren, men Kia bør skjerpe seg.

Catalyzator

Jeg var å tittet på Soul i dag (i Moss) og liker bilen, eneste jeg ikke liker er sånn saktefartmotorlyd-dings , jeg bor langt uttafor allfarvei og liker å nyte friskluft med vinduet nede på skogsveien hjemover og da blir jo det akkompagnert av den saktefartmotorlyd-dingsen å det er litt surt.

Jeg har ikke bestillt men forhandleren sa jeg måtte bestemme meg fort og bestille hvis jeg ville ha bil i år ( Jeg vil ha BLÅ ) men der datt jeg litt av lasset... har jo sett flere blå til salgs på finn.no , noen som kan gi meg litt råd her ?
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA