Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid/venteliste Soul EV

Startet av Gordon Retriever, tirsdag 10. juni 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

Larry King

Sitat fra: mune på torsdag 27. november 2014, klokken 13:47
"Min bil" bil ble sendt fra korea med båt uke 47 og det er sikkert flere biler med på den båten...(Hvit med blått tak)

Så mens vi venter, kan vi se hvordan bilene våre har det til sjøs:
http://youtu.be/t7EqGzO_qsc ...

TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

Mogge

Utrolig hvor mye forskjellig info som verserer her :) Bestilte sort med rødt tak i september på Ensjø og har hverken fått informasjon om at den blir produsert i disse dager eller at det skulle være forsinkelser. Kontaktet dem for noen uker siden og fikk beskjed om produksjon i mnd skiftet Jan/feb med levering starten av mars. Vi

nagela

Siste jeg har fått beskjed om er Januar for levering av min Sort/Rød. (Dette skal være den aller først leveransen av denne fargen)

Dette stemmer faktisk med hva som ble sagt når de nye fargene ble introdusert i månedskifte Juli/August.

Jeg skrev kontrakt på Blå/Hvit den 21 Juni, og fikk bekreftet endring til Svart/Rød den 7 August.

Fikk da beskjed om at planlagt først produksjon av Sort/Rød var November, med levering i Januar.

Og dette ser jo ut til å fortsatt stemme  :)
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

ottcom

Hvis du leser brevet som er lagt ut, vil du se at Kia har 2 mnd forsinkelse i produksjonen. Gjelder sort/rød fra oktober produksjonen. Dessverre for deg (og meg) kan vi sikkert hente bilen med sommerdekk på.

Kia svart/rød bestilt 1. sept med uviss levering.

rifusk

Ser at Morning Laura ankommer Wallhamn på tirsdag.

Noen som vet om det står noen Soul´er på den??
-kjenner jeg blir mer og mer utålmodig etter hvert som det nærmer seg 8)
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

mune

Det er en her inne som har nevnt at det kommer souler med den båten...

goev

Ja, Peerbrat skrev tidligere at han hadde fått vite fra Kia Ensjø at det er Soul-er med den båten.
Jeg håper min er med der, for da kan det hende jeg får bilen noen dager tidligere enn forventet :-)
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

rifusk

Hvis noen får beskjed om at bilen er kommet, evt leveringsdato, så rop ut da! ;)
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

Mogge

Sitat fra: ottcom på søndag 30. november 2014, klokken 08:32
Hvis du leser brevet som er lagt ut, vil du se at Kia har 2 mnd forsinkelse i produksjonen. Gjelder sort/rød fra oktober produksjonen. Dessverre for deg (og meg) kan vi sikkert hente bilen med sommerdekk på.

Kia svart/rød bestilt 1. sept med uviss levering.

Forholder meg til forhandler, ikke ett brev som er postet her. Hvis noen fra Kia Ensjø tilfeldigvis leser ting her så anbefaler jeg at dem begynner å ringe rundt hvis det faktisk er forsinkelser. Jo nærmere avtalt dato vi kommer jo vanskeligere vil jeg bli som kunde hvis det viser seg at det er forsinkelser. Det er særedeles uprofesjonelt at man evt skal lese dette på ett forum lenge før man får beskjed av forhandler. For min del lukter det kompensasjon lang vei
Kommer aldri i verden til å akseptere en dårlig unnskyldning.

ottcom

Du har vel gjort deg noen tanker om hvor brevet kommer fra?
Riktig, en (Kia) forhandler som mottok det fra Kia Bil Norge.
Kanskje det ikke er meningen at brevet skulle offentliggjøres, men jeg fikk ingen restriksjoner.
Synes hele Kia sin informasjon er så skammelig at jeg etterhvert har mistet lysten på hele bilen.
Hvis ikke noe radikalt skjer på infofronten kommer jeg til å trekke meg. Kia trenger kundene mer enn vi trenger Kia.

Mogge

Ja selvfølgelig har jeg gjort meg opp noen tanker rundt brevet, men igjen må jeg forholde meg til forhandler som har ett informasjonsansvar ovenfor meg som kunde. Har tross alt brukt en kvart million på dette. Forøvrig er jeg 100% enig i det du skriver. Om en evt arroganse fra deres side kommer av at dem uansett får solgt bilen grunnet stor etterspørsel er irrelevant for mitt vedkommende. Blir min bil forsinket nå kan jeg garantere at dem får kjørt seg. Ikke fordi jeg mener at det nødvendigvis ikke kan skje feil. Men at jeg har hørt om en evt forsinkelse på ett forum lenge før forhandler tar kontakt. Det er katastrofalt dårlig og uakseptabelt.

grorudklovnen

Sitat fra: Mogge på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:11
Men at jeg har hørt om en evt forsinkelse på ett forum lenge før forhandler tar kontakt. Det er katastrofalt dårlig og uakseptabelt.
Dette er helt normalt og vil skje av og til. Dersom du ikke tåler å vente så burde du som meg og andre heller bestilt en annen elbil nettopp pga. slike usikkerheter.

Mogge

Sitat fra: grorudklovnen på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:45
Sitat fra: Mogge på onsdag 03. desember 2014, klokken 16:11
Men at jeg har hørt om en evt forsinkelse på ett forum lenge før forhandler tar kontakt. Det er katastrofalt dårlig og uakseptabelt.
Dette er helt normalt og vil skje av og til. Dersom du ikke tåler å vente så burde du som meg og andre heller bestilt en annen elbil nettopp pga. slike usikkerheter.

Normalt? Hvor er denne form for praksis normal? Jobber selv i ett stort konsern innen varehandel med en drøss med konsepter og butikker. Her streves det etter å yte informasjon til kundene våre, hvis ikke får vi svi. Det er det som er normalt. Jeg ønsker fortsatt denne bilen, men det må da være lov å ikke akseptere denne formen for kundebehandling. Ja jeg kan godt avbestille som "dere andre" og heller kjøpe en Leaf. Men det er ikke aktuelt.

Zyntax

Fikk telefon fra forhandleren i Trondheim om forsinkelsen. Da nevnte han samtidig om at han skulle sende meg en mail om dette. Dette var på plass innen samtalen var over. Rakk å lese om det her på forumet noen dager før han ringte, men de har mange kunder å ringe til så det skulle bare mangle da jeg er hyppig innom for å holde meg oppdatert ;) Godt fornøyd med informasjonen fra Kia Trondheim, men selvfølgelig svært skuffet over å må vente 6-8 uker ekstra på bilen.
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

ottcom

Nok er nok i det uvisse med Kia og levering av Soul Ev.

Kjøpte E-Golf i formiddag med levering medio januar 2015.
Toppmodell med "alt" inkl varmepumpe.

Var på rett sted til rett tid og fikk en avbestillingsbil.

Nå er det en ledig sort/rød, som ble bestilt 1. sept med uviss levering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA