Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi trenger en elbilforening i Telemark

Startet av Jan Bjørn Taranrød, søndag 04. mai 2014, klokken 21:18

« forrige - neste »

Jan Bjørn Taranrød

Telemark sakker akterut i elbil-landskapet, men trenger flere ladestasjoner langs hovedveiene. E134 er en hovedåre mellom øst og vest, men uten hurtigladere i Telemark.
   Og er det greit at hurtiladere satt opp med offentlig støtte i ett tilfelle reserveres for en besøkende og er tilgjengelig bare på dagtid? Og hva med semihurtigladereen til Odd som er planlagt å være åpen kun for fotballfans med sesongbillett - når betalingsløsning kommer på plass? Her snakker vi vel om Norges dyreste ladestastasjon? Offentlig sponset. Er det greit?
Nissan Leaf

svingen

#1
Hei!
Jeg bor ikke i Telemark men kommer derfra og må si meg veldig enig med deg,utrolig dårlig med tanke på utbygging reflektere det her og http://www.elbil.no/prosjekter/nobil/884-3746-ladepunkt-for-elbiler-i-norge.

Når det er sagt så tror jeg det er mulig og få ting til her så lenge man er pådriver selv.

Notodden:
Det kommer før sommer ferien hurtiglader i notodden (både chadmo og combo og 22kw type 2) fra grønn kontakt.
jeg har sendt flere ganger postmottak@notodden.kommune.no uten og få noe svar. (første 2012 en nå får 14 dager siden) burde jo få opp noen vanlige ladepunkter oppover her,har og sendt mail til tuvesenteret (sendt til tuven før helga) og spurt om det kommer noen.

seljord:
Har sendt mail til post@seljord.kommune.no og etter en stund mail til  per.dehli@seljord.kommune.no uten og få noe svar (sendt først i 2012)er jo spesielt intresant og lese klima ønkse/visjonen til kommunen ikke akkurat gjenspeilt i virkeligheten.

http://www.seljord.kommune.no/~/media/Seljord/Dokumenter/Planar%20og%20rapportar/Klima%20%20og%20energiplan%20Seljord%20kommune%20%202009%20%20%202012%20%20del%201.ashx

der står det
"4. Etablere ladestasjon for elbilar. Rådmannen 2012

3. Handlingsplan for innkjøp av bilar
til kommunen.
Rådmannen 2010 Gradvis innfasing av
elbilar

Har og "eskalert" det til noen jeg kjenner i politikken som skulle få se på det men virker ikke som det skjer noe mere skal purre.

Videre så såg jeg att det var 1 stk 32a blå stikk kontakt på baksiden av bensinstasjonene som ligger ved seljord kroa,husker ikke om det var 3 fase eller 1 fase men her er det sikkert mulig og ringe og spørre om og få ladet litt hvis man har bil som støtter 32a og korrekt overganger :)

har vært mye i dialog med seljord kro som har nå fått til 1 ladestasjon med 2 vanlig stikk kontakt uttak og jobber videre med og få på plass hurtigere lade mulighet,tror ikke har fått noe hjelp/bistand av kommunen rett og slett dårlig,meldte det inn til ladestasjoner før helga så bør nok komme opp i løp av kort tid.

ellers så har jeg vært i dialog med Morgedal og spurt om mulighet til og lade her og anbefalte og melde inn til ladestasjoner,ser nå att det er lagt inn og 3 ladepunkter i morgedal så det er jo veldig bra syns jeg.

har og vært i dialog med høydalsmo kro og det kan man fint bruke en 3 fase 220v 16a til og lade hvis man har behov har jeg fått beskjed om :)

E134
fikk svar fra gørnnkontakt får en stund siden "Parallelt ser vi mulighetene for å komme videre langs E134 til Haukeli. Det er for tidlig å si om vi lykkes. Vi prøver også å komme fra Kristiansand via Rv 9 til Hovden" så det her lover jo bra :)

Når det gjelder grennland så jo rimelig katastrofe er vel 1 stk 22kw i hele omerådet og den her får man ikke bruke hvis man ikke "bløffer" http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14030.15.html
Den hurtigladeren til ABB blir vel ordnet i løp av kort tid så den er opperativ igjen.

Det hjelper jo ikke att ishavkraft er dem som skal sette opp hurtigladere nedover til E18 eller (blant annet Stathelle) da dem er mere eller mindre konkurs,sendt mail til transnova og spurt hva som skjer håper dem mister støtte og blir lyst ut på nytt.

Den hurtig laderen til odd har jeg ikke hørt noen ting om,har du noe info om det her? høres jo helt drøyt ut.

De burde komme en hurtig lader i seljord slik att man dekker videre innover E134,tenkte og reise oppover til sommeren da foreldrene mine bor i dalen og stoppe på alle kommune hus oppover og få status er jo rett og slett elendig det her.

har og sendt mail til kvitseid uten og fått noe svar :(


på dalen så er det 22kw og mulighet til og låne type2 til typ1 og type2 til type2 i respsjonsn,blir jobbet med App slik att den er åpen 24/7 365 får alle så her er det bra,skulle vært en hurtiglader til chademo men spør om det kommer.

man burde og sjekke med leverandøren på kostnaden får en semi hurtiglader,tror det kunne vært aktuelle flere plasser,får man dialog med seljord kommune og seljord kro skal det nok ikke mye til før det kommer opp en hurtiglader her på 22kw da det er lav kostand med tanke på strøm osv.

Det er nok flere plasser som er aktuelt og,og det går ikke mye raskere på en 50kw vs en 22kw så mange 22kw hurtigladere ville jo vært perfekt.


hvis du starter opp noe skal jeg bidra så mye som jeg kan men skal aldri undervurdere lokalt oppmøte tror det er ofte som må til her :)


peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sven erik

hva med å bli med i elbil foreningen i vestfold  vestfold å telemrk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA