Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Panser - kan ikke lukkes uten å skades?

Startet av Muffinman, søndag 04. mai 2014, klokken 09:09

« forrige - neste »

frkh

Da jeg hentet bilen ny 22 mars i år stusset jeg litt over at DS var så opptatt av å fortelle meg hvordan jeg skulle lukke panseret, eller rettere sagt, hvordan jeg ikke måtte gjøre det... (tilfeldig? neppe...) Jeg har dog ikke merket noe på mitt panser men så har jeg heller ikke åpnet det mer enn 5-10 ganger...

Teslanewbie

Ska ikke gå mange år innen alle biler har denne frunk-bulken..  Rart at de ikke satte softclose på frunken... Isteden må alle skitne ned hendene og i tillegg på sikt bulke panseret hvis du bruker frunken regelmessig ... Ulogisk ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

fonberg

Har denne knekken jeg også. Tror ikke noen som ikke vet om det vil merke den, men den skal så klart fikses etter hvert. Men velger å vente og se om Tesla kommer med en soft close løsning før jeg ber om at det fikses. Det er en minimal estetisk sak som ikke har noe å si for funksjon, så det plager meg svært lite. Men åpne/lukkemekanismen til frunken pr. i dag er et meget svakt punkt på bilen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Bonefish

Har samme knekken, tenkte å ta det opp med Tesla når bilen skal inn og fikse knirk i soltaket i neste uke.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Teslanewbie

#35
Faen,  har den samme bulken jeg også . Har åpnet frunken 5 ggr siden jeg fikk bilen ... Dette er en designkatastrofe , her må tesla ettermontere softclose.

ses spesiell godt når en horisontell gjenstand reflekteres på panseret .

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 18. mai 2014, klokken 13:10
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 18. mai 2014, klokken 12:21
Sitat fra: Sven-Erik på søndag 18. mai 2014, klokken 11:12
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 18. mai 2014, klokken 10:36
Faen,  har den samme bulken jeg også . Har åpnet frunken 5 ggr siden jeg fikk bilen ... Dette er en designkatastrofe , her må tesla ettermontere softclose.
Jeg åpner og lukker Frunken 2 - 3 ganger hver dag.
Jeg skjønner ikke helt hva denne bulken skal være.
Jeg klarer vertfall ikke å se noe slikt på panseret på min bil.

Og skal det åpnes og lukkes på noen spesiell måte?
Jeg har ikke hørt noe om dette, men så kjøpte jeg jo bilen brukt.

Jeg lukker som regel bare panseret ned og presser ned siste biten med underarmen 5-10cm ovenfor låsen.
(Bruker underarmen for ikke å lage fett håndavtrykk på panseret.)

Du er flinke ! Får herved en gullstjerne i teslaboken :-)

Ja unnskyld meg da.
Jeg får vel ta meg en tur ut med slegga, slik at jeg kan få bulk i panseret og bli en av gjengen.
(Ellers var dette kanskje et tips til andre at jeg ikke har fått bulk i panseret fordi jeg trykker ned panseret ved å presse ned midt på, litt ovenfor panser-låsen.  I stede for anbefalingen en del av dere tydelig vis har fått fra Tesla om å lukke på en annen måte.)

Var ment som spøk. Beklager om du ble støtt:-)

Trodde ikke Heller jeg hadde denne med se nøye med refleksjon av noe horisontalt .. trur den er til stede på de fleste biler .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Jærbuen

Jeg lukker frunken ca 2 ganger til dagen, har ladeledningen der, og kjenner det er veldig mykt. Men har ennå ikke fått knekk her, men presser ned rett over låsen.
Derimot ser jeg svake merker i lakken etter hendene, kommer lett om bilen ikke er 100% ren :(
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Leif1

Kan moderator, eller noen med innsikt i hvordan det gjøres, lage
en avstemning om hvor mange det er snakk om som plages med dette?
Stygg sak dette syns jeg. Koster ei bøtte penger å kjøpe nytt panser, og ikke
er det noen vits i det heller når bulken dukker opp innen kort tid igjen.
Konvertitt fra S til X

Foleson

Dette skjedde på den første Model S'en jeg hadde, ikke sikker på om jeg gjorde det selv eller at noen gjorde det under "visning". På den nye bilen er det kun undertegnede som får lukke panseret... har enda ikke bøyd det for å si det slik.

Ellers så var det stor forskjell på hvor hardt panseret på Model S no.1 måtte trykkes ned for å låse i forhold til no.2. På den nyeste trenger jeg å bruke langt mindre kraft, så jeg satser på å unngå knekk denne gangen.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

cstromme

Sitat fra: Foleson på mandag 19. mai 2014, klokken 09:27Ellers så var det stor forskjell på hvor hardt panseret på Model S no.1 måtte trykkes ned for å låse i forhold til no.2. På den nyeste trenger jeg å bruke langt mindre kraft, så jeg satser på å unngå knekk denne gangen.

Interessant. Var det langt mellom leveringene av disse? Mulig de endret noe for å prøve å unngå dette problemet?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Cirion

Har nå sjekket min som har gått 21 000km og jeg bruker trunken mye.
Kan ikke se antydning til merke.

Tror dette er slikt som skjer når man slenger igjen panseret slik jeg ser enkelte gjør... Ikke en gang gamle Honda Accorden skulle panseret slenges igjen. Det skulle kun holdet 20-30cm fra låsen og slippes.

Jeg nekter alle å lukke trunken for meg, siden jeg vet at det kan skades om det slenges igjen. Jeg har bare lagt det nedpå og brukt 2 hender til å presse ned til det klikker på plass.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Sjøhyene

Jeg kan med riktig belysning hvis jeg legger godviljen til se en liten knekk ytterst på panseret.
Men er dere sikre på at det ikke alltid har vært sånn?

Jeg mener at knekken er litt lenger nede enn den burde vært hvis det virkelig er mine håndflater som er synderen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Foleson

Sitat fra: cstromme på mandag 19. mai 2014, klokken 09:47
Sitat fra: Foleson på mandag 19. mai 2014, klokken 09:27Ellers så var det stor forskjell på hvor hardt panseret på Model S no.1 måtte trykkes ned for å låse i forhold til no.2. På den nyeste trenger jeg å bruke langt mindre kraft, så jeg satser på å unngå knekk denne gangen.

Interessant. Var det langt mellom leveringene av disse? Mulig de endret noe for å prøve å unngå dette problemet?

Var et halvår mellom dem, produsert i henholdsvis juli 2013 og januar 2014
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA