Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Felles elbil tur.

Startet av Car-El, torsdag 01. mai 2014, klokken 15:30

« forrige - neste »

Car-El

Hei.
Jeg ønsker at vi som kjører elbil i Tromsø møtes for å kjøre en tur ut til Sommarøya. Her kan vi stoppe ved hotellet, ta en kopp kaffe, prate litt om elbil, kommune og kanskje litt om elbil foreninga. Andre ideer, ønsker, løst og fast kan vel også prates om.

Avgang fra Workintunet lørdag 10. Mai klokken 1700
Så kjører vi i samlet flokk ut til Sommarøya via Kattfjord.

Retur alt etter som enhver ønsker.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Niclas

Greit å sjekke opp at det er tilstrekkelig rekkevidde på en Leaf som holder til i Malangen for Tur/retur... så får vi med oss det området som har høyest tetthet av elbiler i nord-norge :)
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Car-El

Har skrevet et elektriskebrev til hotellet på Sommarøya for å høre med om det lar seg gjøre at noen elbiler kan få strøm der og da.

Så får vi håpe på svar.

P.S. Vi kan da vel også påvirke hotellet til å få opp en Mode3 boks.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Har vært i kontakt med hotellet på Sommarøya. Det skal ikke være noe problem med å få ladet 3-4 biler. Æ skal ringe når vi kjører fra Workintunet og melde hvor mange som trenger strøm, så skal dem strekke noen skøteledninger.

Det er litt over 5 mil fra Workintunet til hotellet på Sommerøya. En Nissan Leaf skal vel klare den? (Ja da, kom igjen) Og får vi ladet i en times tid så få da 1 mil+ i batteriet, for retur. Spørsmål er vel heller om det kommer noen med en "trilling". (Den er jeg mere spent på.) Heller en Think. (Vet ikke om det går, men det hadde vært tøfft.)

Om noen fra Malangen vil kjøre direkte, så går no det helt fint. Selv om det har vært rå tøfft å kjørt en hel rekke med elbiler.  Det tar cirka 1 time å kjøre til Sommarøya. Så vi er der rundt klokka 1800.

Håper vi sees!

P.S. Har vært litt fint med ei tilbakemelding her på forumet. :D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Niclas

Jeg tar sikte på å bli med - hvis det ikke dukker opp noe...
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Tobo65

Jeg planlegger også å bli med i morgen  :)
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Car-El

Der va turen over. Litt oppsummering.
• to biler! Begge TMS (Tobo65 & Car-El, 4&1/2 personer.)
• nydelig vær og tørre veier
• 55km a 170W/km 9,4kW en vei, Workintunet - Sommarøya hotell.  (cirka tall)
• var på hotellet i 90 minutter cirka. (God tid å lade på, selv om ikke vi gjorde det.)
• det va plass til flere!  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Niclas

Fikk en overraskelse i 15-tiden så ble ikke mulig for meg denne gangen :( møtte forøvrig en hvit TMS på vei til jobb i 15tiden (ved storelva)
Model S hentes 31. Mars 2014 :-)

Car-El

Det begynner å bli vår. Og det er snart et år siden "suksessen" med tur fra Tromsø til Sommarøya.

På tide med en gjentakelse? Kansje en annen tur/destinasjon?

Slenger ut et par ideer:
1. Eide Handel til Mallangen Brygger?
2. Nova (Tromsdalen) til Vollan Gjestestue?
3. Godværs tur! Eide Hansel til Grøtfjord?
4. Markeringstur i Tromsø? Tromsøya rundt og litt loding i sentrum, så kaffe og kake i Kirkeparken/Prostnesseparken? Noe ala Motorsykkelistens-dag?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stiberger

Er med på alt som er galt.
På mandag skal jeg dessuten hente bil med litt lengre rekkevidde enn Leafen, så nå kan jeg også være med på alle usolidariske destinasjoner som utelukker de med Leaf, I3, Zoe, eGolf, eUP, trilling eller Think ::)
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

rødleaf

Hei alle dere som vil ha elbiltur!
Hvorfor kom dere ikke på elbilturen vi hadde på Hella søndag som var (16.8.15)?
Der kom det tre nye elbilister i tillegg til fem fra styret..
Hella er såpass sentralt at vi hadde håpet flere dukket opp. Men været var kanskje litt for bra? :P

stiberger

Sitat fra: rødleaf på onsdag 19. august 2015, klokken 21:27
Hei alle dere som vil ha elbiltur!
Hvorfor kom dere ikke på elbilturen vi hadde på Hella søndag som var (16.8.15)?
Selv om ikke dette delforumet er så aktivt lengre, hadde det kanskje hjulpet å lagt et inlegg her før arrangementet ::)
Vet ikke hvordan det ble varslet denne gangen, men det er ikke så mange som er medlem av elbilforeningen, så varsel sendt gjennom de når ikke så mange.
Det er nok en utfordring å komme i kontakt med alle eiere.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

rødleaf

#13
Det var en interessant opplysning! Hvorfor er ikke alle her medlem i Elbilforeninga da? Hvordan skal vi være et talerør dersom elbilister ikke er medlem?

Jeg visste ikke om dette forumet før nylig, og kunne derfor ikke orientere om turen. Invitasjoner er sendt to ganger på epost til alle medlemmer i Troms, og er i tillegg annonsert på facebook.

Oppfordringa derfor er at alle følger Troms Elbilforening på facebook, og følger oss der. I tillegg må selvsagt alle elbilister melde seg inn i Elbilforeninga!! :o

stiberger

#14
Sitat fra: rødleaf på torsdag 20. august 2015, klokken 09:01
Det var en interessant opplysning! Hvorfor er ikke alle her medlem i Elbilforeninga da? Hvordan skal vi være et talerør dersom elbilister ikke er medlem?
Jeg mente ikke at det var mange her på forumet som ikke var medlem, men sånn mer generelt. Vil tro andelen medlemmer her på forumet er relativt høy.
Mange jeg vet om, har kjøpt el-bilen brukt, og de blir ikke nødvendigvis orientert om at det er noe som heter elbilforeningen en gang...
Og selv om mange får tilbud om et års medlemsskap når de kjøper bilen ny, benytter seg ikke av tilbudet.
Kjøpte tidligere i år min andre elbil, og selger nevnte ikke elbilforeningen med et ord, og tror ikke det er unikt. Fikk ikke en gang startpakke med ladenøkkel, som jeg fikk sist.

Vil nok tro at man må bli litt mer kreativ med å få formidlet informasjon, om man vil forene elbileiere i Troms. Vet at enkelte forhandlere har sagt seg villige til å formidle inforasjon videre til sine elbilkunder. De har nok mere komplette epostlister enn elbilforeningen.

Men her på Vikran (steinkast fra Hella), hvor det er er over 20 elbiler, er nok over halvparten kjøpt brukt. Hvordan man effektivt skal komme i kontakt med de, vet jeg ikke. Kanskje legge ut info på lokale facebook-grupper? Er ikke så aktiv på Facebook selv.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA