Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car-net og datatrafikk

Startet av nilskt, onsdag 23. april 2014, klokken 22:36

« forrige - neste »

nilskt

For å kunne kommunisere med bilen, antar jeg at bilen er tilkoblet internett via GSM. Betyr dette at jeg må ha et eget SIM-kort med abonnement til bilen (evt tvillingsim eller tilsvarende), eller er dette noe som allerede sitter i bilen og er finansiert gjennom Car-net? Er det noen som vet om dette i så fall går via Telenor eller Netcoms nett? Når man allerede har dette i bilen, kan det brukes til andre ting enn til overvåking/fjernstyring av lading, varme osv (tenker da på trafikkinfo, kart osv)?
Venter på e-golf.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

vilHAel

Simkort er integrert i bilen og data trafikk er finansiert gjennom car-net. Vet ikke hvile operatør de bruker. I e-up må man dele data via Bluetooth for å få trafikkdata, vær og andre tjenester i navigasjons enheten. Altså ikke via bilens simkort. Vet ikke hvordan dette blir i golfen.

poskare

På spørsmålet om SIMkort, er det, sånn jeg har forstått det, inkludert første året, deretter må du dekke det selv.

Råde

Sitat fra: poskare på fredag 30. mai 2014, klokken 18:48
På spørsmålet om SIMkort, er det, sånn jeg har forstått det, inkludert første året, deretter må du dekke det selv.

Ca 80 kroner måneden etter hva jeg har blitt fortalt.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA