Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Buddy som ikke vil gå

Startet av Nala, onsdag 23. april 2014, klokken 16:54

« forrige - neste »

Nala

Har en Ziva NG3 lader.

Har trukket ut ledningene bak på laderen, men tror ikke jeg klarer å sette dem rett tilbake da bilen ikke går.
Er det noen som har bilder/tegninger eller en god forklaring på hvor ledningene skal?

Har klart å få de to som skal i NO og C i AUX1 riktig (tror jeg). Den runde er også piece of cake, og den store med rød og blå ledning.
Men, hvor skal den bittelille kvadratiske sukkerbiten med 4 "hunnkontakter "i? Har forsøkt den i NO og C i AUX 2. Har vridd den 90 grader rundt 4 ganger og prøvd i alle posisjonene. Har deretter prøvd i C og NC i AUX 2, og også der prøvd i 4 forskjellige posisjoner.

Noen som vet?

ØysteinBuddy

Hei!
Den "bittelille sukkerbiten" med 4 ledninger er til diagnose på motorstyring og skal ikke kobles til noe sted. Det er nok kjøresperre-ledningene som er problemet. Ta de ut og vær nøye med og få de på plass helt til venstre i åpningen.
X-div buddy
X-2xthink city
X-2014 Nissan Leaf Tekna
X-2015 Nissan Leaf Tekna
X-Tesla Model 3 LR 2021
X-VW id4 Pro
Nå-Model Y Performance

Nala

Takk for svar.

Jeg har forsøkt uten denne sukkerbiten koblet inn også, og jeg passet på at kjøresperre-ledningene stod helt til venstre i AUX 1. Men samme problemet. Skjer ingenting når jeg trykker på gassen. Har også forsøkt å holde gassen litt tilbake med hånda når jeg vrir om nøkkelen slik at den ikke ligger med pådrag når jeg starter.

Nala

Det var car-controlleren som hadde røket. Ny kostet nesten 10.000. Men, men. De var snille på Buddy på Økern og tok ikke betalt for arbeidet, bare for selve delen. Så om 2 dager skal Nemi være ute på veien igjen! :D

Elektrojuks

Det er vel motor controller du mener?
Think 2003 - Buddy 2008

Nala

Motorcontroller ja. (måtte sjekke fakturaen) :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA