Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frakt og plass

Startet av Tesladaddy, onsdag 23. april 2014, klokken 10:48

« forrige - neste »

bb

#15
Sitat fra: Tesladaddy på onsdag 23. april 2014, klokken 10:48
Om jeg legger ned setene, tror dere det er mulig å frakte en vaskemaskin samt 4 sommerdekk i 14" i ModelS?
Jeg har fraktet et kjøleskap på 103,5 cm i Teslaen. Gikk helt fint, selv med litt isopor rundt. Fyren på Elkjøp ble litt overrasket da jeg bar den inn. Han trodde jeg måtte ha varebil for å få plass til kjøleskapet.

Vaskemaskin veier mye og må derfor håndteres forsiktig og sikres godt. Legg 4-5 flytteesker i bunnen av bagasjerommet for å beskytte det, samt å gjøre flytting inn og ut lettere. Bruk også lastestropper som festes i krokene på hver side av baksetene.

Hva slags profil er det på dekkene? Du får fint ett hjul i frunken. Muligens to hvis dekkene ikke er så store. Ellers går det to-tre hjul i fotbrønnen foran baksetene mens de er nedslåtte. Husk å legge et pledd eller noe mellom. Det er også plass til flere hjul bak kjøleskapet (dvs i selve bagasjerommet som skråner).

Jeg har jo gang på gang bevist at Model S har sabla mye plass. På tur nordover i påska hadde jeg med meg 62 flasker vin, 6 flasker øl, 6 store sekker med klær og sko, et snowboard, to soveposer, ei dyne, kamerastativ, flere kameraer, mat, termos og ei kone. Og fortsatt var det plass til mer!
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Car-El

@bb

Der det er hjerterom......
:)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Tesladaddy

Svigermors Corolla er en forferdelig bil å kjøre. Men den går og går og går.

Madammen var ikke så gira på å kjøre via Dombås, samt frakte slike ting i Teslaen. Og i tillegg var hun skeptisk til om rekkevidden var god nok. Er jo i grenseland, siden vi ikke rekker å lade i Ålesund. Ca 450 km t/r Dombås, med tildels mye bakker.

Skal prøve å overtale henne til en overnatting på Hotel Brosundet med tilhørende middag og lading av bil og ikke minst kropp....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA