Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S Firmware ønskeliste SAMLET

Startet av omart, tirsdag 22. april 2014, klokken 21:14

« forrige - neste »

Brede

Hadde jo vært så enkelt som at bilen registrerer når du klipser inn sikkerhetsbeltet og justert sete og ratt utifra dette.

sn0le

De kunne muligens løst det ved at det kommer en dialogboks opp på skjermen når man setter bilen i P.
Da er jo høyre hånd ved girspaken. Boksen kunne rett og slett sagt noe sånt som "Exit?" og med "Yes" og "No" knapp. Det reduserer det til 1 trykk.

Evt kunne det vært basert på setebeltet, som Brede foreslår. Når bilen settes i park og man løser ut setebeltet så kunne bilen iverksatt "Exit".

Eller hva med dobbelttrykk på P?

Uansett, prøvde litt i går for morro skyld. Laget en Exit-profil som dro ratt helt frem og opp.
Funket fint, bortsett fra når jeg skulle kjøre. Tok alt for lang tid før rattet fikk justert seg til min posisjon.
Så jeg sletta like greit hele saken.
Men, jeg skjønner at folk vil ha det, problemet er bare at det må implementeres på en god måte slik at ikke exit-justeringene skjer unødvendig og dermed fører til unødvendig slitasje på dyr leamikk. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

Har egentlig innfunnet meg med at jeg bruker hendelen og kjører rattet opp, går forsåvidt helt greit.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Celter

Jeg vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden, men jeg ønsker meg en indikator som viser nivået på luftfjæringen. Nå må jeg inn i menyen og kanskje trykke 2 ganger for å finne ut om bilen er satt i "high".
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

cirys1

Sitat fra: Celter på torsdag 21. mai 2015, klokken 20:47
Jeg vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden, men jeg ønsker meg en indikator som viser nivået på luftfjæringen. Nå må jeg inn i menyen og kanskje trykke 2 ganger for å finne ut om bilen er satt i "high".

Den står vell i standard, visst du ikke er på et autolokasjon sted, eller har satt hastighet for "low".
Min bil går i standard uansett når man passerer programmerte hastigheter, tror det er 10 km/t på very high og 40 på high.  :P

Cowboystrekk

Legge til resterende kWh som rekkevidde, det hadde vært kult :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

#171
Når man sitter i bilen f.eks i fergekø går håndtakene ut når bilen slår seg av etter en stund. På min ønskeliste står fjerning av uforståelige 'funksjoner' øverst på lista.

Edit: Og ut og inn igjen, akkurat som den gjorde under superlading på en tidligere softwareversjon. Snodig.

eDooku

Sitat fra: BMW850 på fredag 01. mai 2015, klokken 20:44
Med Ut-profil må du trykke 2 ganger og det er litt styr. Du har ett poeng, man kan jo ikke akkurat slå av tenninga slik at bilen vet du skal ut. Har ikke noe med om rattet går lengre eller ikke.


Det er vel lettere for bilen å skjønne at du skal ut idet du åpner døra, men da har man vel sjelden tid til å vente på at skilpaddemotorene skal flytte på ratt og sete...
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Brede

Sitat fra: ew på lørdag 04. juli 2015, klokken 18:49
Sitat fra: BMW850 på fredag 01. mai 2015, klokken 20:44
Med Ut-profil må du trykke 2 ganger og det er litt styr. Du har ett poeng, man kan jo ikke akkurat slå av tenninga slik at bilen vet du skal ut. Har ikke noe med om rattet går lengre eller ikke.


Det er vel lettere for bilen å skjønne at du skal ut idet du åpner døra, men da har man vel sjelden tid til å vente på at skilpaddemotorene skal flytte på ratt og sete...

For min del kunne det vært linket opp mot sikkerhetsbeltet. Klipser jeg ut beltet så skal jeg ut av bilen, klipser jeg det inn så har jeg satt meg og er klar til å kjøre.
Nå er ikke dette en funksjon jeg savner, men mulig det kan komme godt med på mine gamle dager.  :P

Hyperstress

#174
Det er vel bare å innse at Tesla ikke kommer med en skikkelig autodim av skjermer. Som et enkelt men effektivt alternativ så kan en endre følgende:

Om en trykker høyre scrollhjul i dag så går skjermen til 100% i dagmodus, og 50% i nattmodus, og that´s it. Det kunne blitt endret til en toggleswitch, feks mellom 100% og 20% i dagmodus, og 50% og 0% i nattmodus. Eller noe slikt. Da kan en stille skjermen raskt med ett klikk i stedet for å knote med lite responsiv scrolling av hjulet opp og ned. (det er nesten litt flaut å styre med når en har passasjerer).

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

erlanddf

Skulle gjerne hatt volumjustering av subwoofer.
2014 P85+

tryvann

Vil gjerne ha kart i den lille skjermen uten at det er en aktiv rute plottet inn i navien.
2014 VW e-UP!
2014 P85+ (solgt)
2017 X75D (lev nov/des)
Model 3 (reservasjon)

Elbil fundamentalist

Vil gjerne ha kjørelys i baklykter på automatisk uten skumringsensor (valgfritt med eller uten skumringsensor).
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Brede

Sitat fra: tryvann på tirsdag 21. juli 2015, klokken 20:21
Vil gjerne ha kart i den lille skjermen uten at det er en aktiv rute plottet inn i navien.

+1
Det kunne gjerne vært mulighet for flere typer informasjonsskjermer i den lille skjermen.
Slik det er nå så kan en ha lydsystemet oppe samtidig med en av energi-skjermen (evt. ha den ene tom).
Etter å ha hatt bilen en stund så er energimålingene rimelig uinteressante, jeg ønsker faktisk ikke å fokusere på det i det daglige. Kartskjermen hadde vært fint å ha!

o.b.lix

Sitat fra: Brede på mandag 27. juli 2015, klokken 13:48
Det kunne gjerne vært mulighet for flere typer informasjonsskjermer i den lille skjermen.

Trykk inn rullen på rattet en stund, og så kan du endre hva som vises i lille skjermen, virker på begge sider!
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA