Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjendiser som kjør Tesla S

Startet av Teslanewbie, tirsdag 15. april 2014, klokken 10:30

« forrige - neste »

Teslanewbie

#45
Sitat fra: Amoss på onsdag 16. april 2014, klokken 20:18
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. april 2014, klokken 19:53

Du har ikke skjønt hva du ikke skjønner i denne sak ....   I andre land hadde man ropet hurra ... men ikke I jantelovens hjemland ..

At noen ikke skjønner at det er svært godt at mange profilerte mennesker kjøper TMS har vist ikke skjønt det ..

Altså: Helt klart at det er svært godt at profilerte mennesker kjøper TMS, har ikke noe problem med å se det. Har heller ikke noe problem med om (den "kulørte") pressen omtaler dette. Ser heller ikke noe problem med at man nevner i relevante tråder "forresten, da jeg hentet bilen/var på service/ladet på superchager etc så støtte jeg på kjendis type 3b". Tesla gjorde ett lurt valg da de sørget for at det var noen kjendiser som fikk de første bilene utlevert i fjor høst. Det er bare bra at div. kjendiser observeres i denne bilen.

Hvor "janteloven" kommer inn om man uttaler en skepsis overfor nødvendigheten av en egen tråd for å kartlegge hvilke a/b/c/d kjendiser som har bilen har jeg store problemer med å se. Hadde satt pris på om noen forklarte meg dette med teskje :)    Men på den annen side har jeg jo også store problemer med å se hvorfor folk får seg til å betale penger for blader av typen "Se og Hør", så det er kanskje bare meg ;)
At profilerte mennesker kjøper bilen som i lang tid har vært stemplet som en betaprodukt  for særinger  er svært bra. Det betyr at bilen er påvei ut i til den vanlige borger, at det er aksept for bilen i samfunnet og at kvaliteten er på bedringens vei.

En profilert kjendis kan skape veldig mye negativ publisitet , dette har tesla ikke råd tilfremdeles . Derfor må man rask fikse alt av problem , sviktende bremser , sviktende UMC etc etc..
Jeg er ikke kjendiskåt men velkomner denne trend foreløpig , nå er det opp til tesla å se til at de klarer å levere en bil som når forventningene videre.

Janteloven... Janteloven , ja den definerer seg selv .  Mye som kan legges i den loven også mine svar...

http://no.wikipedia.org/wiki/Janteloven

jantelov m og f (Bokmål/Nynorsk), c (Riksmål)
1) en smålig mentalitet som underkuer individets tro på at det kan gjøre noe av betydning.


Bare det at noen gidder å kommentere og latterliggjøre andre i en tråd som de ikke liker med en så tydelige overskrift som denne .. Ser jeg på som et trang av jantelov..
Hvis du ikke liker tråden , ikke les den , ikke kritiser andre for at de synes et tema er intressante, sure grinebitere er det verste jeg veit , dette er vanligen bakoverstreberske mennesker som holder seg for bedre enn andre og som elsker å lekse opp andre. La vær... Aktiviteten på tråden taler for seg selv ..

Siden å slenge opp hersketeknikker som utsagn at vi som var her fra begynnelsen etc .. Gjør det hele bare mer patetisk og infantilt.. 

Nå tilbake til tema...

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. april 2014, klokken 21:00
Janteloven... Janteloven , ja den definerer seg selv .  Mye som kan legges i den loven også mine svar...

http://no.wikipedia.org/wiki/Janteloven

jantelov m og f (Bokmål/Nynorsk), c (Riksmål)
1) en smålig mentalitet som underkuer individets tro på at det kan gjøre noe av betydning.


Bare det at noen gidder å kommentere og latterliggjøre andre i en tråd som de ikke liker med en så tydelige overskrift som denne .. Ser jeg på som et trang av jantelov..

Joda, kjenner loven godt, så bare ikke helt sammenhengen (og ser den fortsatt ikke). Har overhode ikke vært min mening å latteliggjøre noen her, og det håper jeg virkelig ikke noen andre heller har gjort. Men det er lov, og bør være lov, og se på ting med ett kritisk - og ett humoristisk lite glimt i - øyet.

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 16. april 2014, klokken 21:00
Siden å slenge opp hersketeknikker som utsagn at vi som var her fra begynnelsen etc .. Gjør det hele bare mer patetisk og infantilt.. 

Å trekke frem hvem som er nye og hvem som er av "den gamle skole" kan lett være en hersketeknikk ja, men behøver ikke å være det. Akkurat som det ikke behøver å være en hersketeknikk å beskylde andre for å bruke hersketeknikker, men det kan være det...

EOD fra meg...
Model S 85D

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kallagtunet


cairnz

Elbilist

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

erot

Å stille spørsmålstegn ved denne tråden er ok, ikke noe galt i det, men unødvendig og meningsløst. Hvorfor gå inn i en uinteressant tråd med klar overskrift?

Å kalle tråden lavmål forstår jeg ingenting av. Kaffetrakteren i ustand?

Jeg er sikker på Celter at du er i alle fall litt nysgjerrig på hvilke kjendiser som har f.eks en GO eller en VC ;)

Dr.Ling

Svigermor, som er på besøk fra latin-amerika, synes det er kjempestas å kjøre Tesla. Og stasen ble enda større når hun på nettet fant ut at Cameron Diaz, Ben Affleck, Ashton Kutcher, Morgan Freeman, Tony Hawk m.fl har samme bil. Ikke noe galt i det. Jeg synes det er litt artig selv.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Teslanewbie

Sitat fra: Dr.Ling på mandag 21. april 2014, klokken 15:07
Svigermor, som er på besøk fra latin-amerika, synes det er kjempestas å kjøre Tesla. Og stasen ble enda større når hun på nettet fant ut at Cameron Diaz, Ben Affleck, Ashton Kutcher, Morgan Freeman, Tony Hawk m.fl har samme bil. Ikke noe galt i det. Jeg synes det er litt artig selv.

Ja det er stas.. dessverre er det noen meningspoliti her inne som synes vi ikke ska synes at det er stas...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Car-El

Sitat fra: Dr.Ling på mandag 21. april 2014, klokken 15:07
Svigermor, som er på besøk fra latin-amerika, synes det er kjempestas å kjøre Tesla. Og stasen ble enda større når hun på nettet fant ut at Cameron Diaz, Ben Affleck, Ashton Kutcher, Morgan Freeman, Tony Hawk m.fl har samme bil. Ikke noe galt i det. Jeg synes det er litt artig selv.

Får du svigermor ut av bilen nå?  ;D
Det er slike ting som får hværdagen til å bli litt mere morsom.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

erot


Zneip

Magnus Moan i "strømnød". Det er for langt fra Hattfjelldal til Byåsen - selv for en Tesla Model S. Kjekt å finne Høgberget nødladestasjon på https://www.zeemaps.com/map?group=594342 (Ladekameratene) da! PS: bildet er lagt ut med Magnus' velsignelse - han er stolt over å kjøre Tesla 8)
Nord Trøndelag | X90D

charliefoxtrot

#57
Dette skjedde i går.

Jeg sitter ved et vindusbord og tar en kaffe på Coppolas Cafe Zoetrope i San Francisco. Hvem er det som plutselig reiser seg fra et bord på fortauet og setter seg inn Tesla Model S som en valet svinger frem?

Francis!


Philippo10

Hørt at Gaahl og Kvitrafn kjørte avgårde i en Tesla, etter de hadde konsert her i byen.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

cra



Og Henry Ford kjører (eller hadde sikkert kjørt) Tesla om han levde nå? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA