Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som ikke har fått sommerhjulene?

Startet av Lokführer, mandag 14. april 2014, klokken 21:43

« forrige - neste »

frosken

Om noen gir opp å vente på å få dekk fra Tesla har jeg et sett som har stått ubrukt på dekkhotell siden jeg fikk bilen i mars.

Finnkode 47832258.

Forøvrig rart at folk ikke har fått sommerhjul, trodde de satt på bilen da den trillet ut av containeren i Drammen?

Havebigfun

Sitat fra: frosken på onsdag 16. april 2014, klokken 00:34
Forøvrig rart at folk ikke har fått sommerhjul, trodde de satt på bilen da den trillet ut av containeren i Drammen?
I fjor ble 19" sommerhjulene konvertert til vinterhjul pga felgmangel. Nå er ambisjonen å utlevere felgene som ikke det var kapasitet for ifjor. De er betalt i fjorsommer/høst. Det er åpenbart felgmangel fortsatt :o

Kallagtunet

Noen må være svært dårlig på planlegging i Tesla...  At folk nå skal ha sommerdekk på felg har de jo hatt fire fem mnd på å planlegge, nesten rart at det er mulig å ikke ha kontroll på dette!

ellholt

Da ble jeg oppringt av Mads fra Tesla Sandnes. En meget hyggelig danske som kommer ned til Kristiansand med sommerdekkene mine :-). Jeg ble spurt om det var andre ting jeg ville ha sjekket. Fortalte om diverse små problemer, som UMC som ikke vil åpne ladeluken, litt rar oppførsel av park.sensorene, dårlig tilpasning mellom taktrekk og dørlist, noen AHA opplevelser med dårlig bremsevirking,
Han sa at han skulle kikke på alt + ta med en ekstra UMC som jeg kunne ha :-).
Meget positivt fra Tesla, etter min mening. :D
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Lokführer

De skulle komme med hjulene mine i går, fremdeles ikke sett noe til dem..
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Havebigfun

Jeg tror det er rot i systemene- ta kontakt med Tesla og be de om en løsning  ;)

Lokführer

Det har jeg gjort nå i to måneder. Det må være et seriøst rotete system de har. Servicen er forsåvidt god hver gang jeg kontakter de, med utførelsen er katastrofe.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Ja, da har jeg blitt lovet levering av sommerhjulene for femte gang, de skal komme i ettermiddag. Alle gode ting er fem?

Måtte til slutt være ufin i telefonen og "true" med å sende regning på felgsett fra dekkforhandler, dersom de ikke leverer hjulene i dag.

De kunne tilby meg å legge om hjulene via dekkforhandler som plaster på såret for tidenes søppelservice.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

VigdisA

Tesla hadde noe av det samme problemet i fjor ved overgangen mellom sommer og vinterhjul. Da var det vel en del som fikk vrengt over vinterdekk på originalfelgene pga felgmangel.
Det kom også en hel masse aero-felger som jeg tror de egentlig ikke skulle selge i Norge.

Synd de ikke har fått orden på felg-logistikken enda
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA