Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Påsketur - Sverige - Danmark - Norge

Startet av satheesh.net, søndag 13. april 2014, klokken 17:01

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Diablo på mandag 14. april 2014, klokken 19:35
Reiser nedover i morgen, noen som vet ladehastighet på eon´s ladestasjoner?

Har ikke dobbeltlader, har med følgende kontakter.

Std Tesla kabel + rød + og blå apapter fra Tesla
Clas Ohlson overgangen fra 3 pin til std. kontakt
Mons skriver lengre opp i denne tråden at E.ON har 11kW ladestasjoner. Med enkeltlader og 13A begrensing blir det vel ca 9kW = drøye 40tkm/t. Men har du ikke type 2 kabel?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

MyTess

Har du link til den overgangen ( 3pin til std) fra clas ohlson? Er den til bruk i sverige eller danmark?

Diablo

Type 2 kabel har jeg ikke. Fikk en Sønnico kabel av Tesla men den er lik Tesla kabelen. Må jeg ha det?

36-4551 er varenr hos Clas Ohlsson
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

Chlangum

@Diablo

For å bruke E-on sine ladestolper må man ha en type 2-type 2 kabel. DVS den er type 2 i begge ender (hankjønn i ene enden og hunkjønn i andre enden). Den du har fått av Tesla regner jeg med er schuko (vanlig husholdningskontakt) i ene enden + pluss at den har en ladekladd midt på kabelen. Type 2 type 2 har ikke det.

Jeg mener at Sunnico i Fyllingsdalen selger slik kabel hvis du trenger den raskt.

Kabelen ser ut som den på bildet som jeg har lagt ved.

Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

jkirkebo

Sitat fra: MyTess på mandag 14. april 2014, klokken 20:18
Har du link til den overgangen ( 3pin til std) fra clas ohlson? Er den til bruk i sverige eller danmark?

Jeg har denne til salgs (se bildet). Overgang til rødt adapter er å foretrekke av to grunner:

1. Man slipper å gå via schuko, som blir et svakt ledd i kjeden.
2. Man får ladet på 16A istedenfor 13A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

MyTess

@diablo
Takk for varenummeret:)

@jkirkebo
Takk for et godt alternativ:) jeg reiser til gøteborg imorgen, så det er raskest med clas ohlson, men kjøper kanskje hele pakka fra deg senere så slipper jeg å tenke mer på det! Foreløpig vurderer jeg behovene mine:)

@alle
Jeg har fått med både rødt og blått adapter fra Tesla.

Hvis jeg støter på en blå kontakt plugger jeg inn umc med blått adapter, så jeg skjønner ikke fordelen med overgangen fra clas ohlson? Eller passer ikke adapteret fra Tesla?

jkirkebo

Sitat fra: MyTess på mandag 14. april 2014, klokken 23:07
Hvis jeg støter på en blå kontakt plugger jeg inn umc med blått adapter, så jeg skjønner ikke fordelen med overgangen fra clas ohlson? Eller passer ikke adapteret fra Tesla?

Blå utestikk i Danmark er nesten utelukkende 16A. Teslas adapter er 32A, og derfor fysisk større. Så nei, det passer ikke...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lanber

Får man 16A også med enkel lader eller er den da begrenset til 13A?

Sitat fra: jkirkebo på mandag 14. april 2014, klokken 22:47
Sitat fra: MyTess på mandag 14. april 2014, klokken 20:18
Har du link til den overgangen ( 3pin til std) fra clas ohlson? Er den til bruk i sverige eller danmark?

Jeg har denne til salgs (se bildet). Overgang til rødt adapter er å foretrekke av to grunner:

1. Man slipper å gå via schuko, som blir et svakt ledd i kjeden.
2. Man får ladet på 16A istedenfor 13A.

Diablo

Noen som vet om det finnes en elbilbutikk i Danmark?
Trenger å kjøpe en type 2 kabel...

(På vei til superspeed nå, 263 km igjen rated range + er vel 26 mil fra Hirtshals til Legoland..)
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

jkirkebo

Sitat fra: Lanber på tirsdag 15. april 2014, klokken 06:28
Får man 16A også med enkel lader eller er den da begrenset til 13A?

Adapteren er lasket over to faser i den røde skjøtepluggen, slik at det blir 16A med enkeltlader også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

satheesh.net

Sitat fra: Diablo på tirsdag 15. april 2014, klokken 07:00
Noen som vet om det finnes en elbilbutikk i Danmark?
Trenger å kjøpe en type 2 kabel...

(På vei til superspeed nå, 263 km igjen rated range + er vel 26 mil fra Hirtshals til Legoland..)

Du skriver ikke hvor du er hen i verden. Men NoFuel har Type 2 kabler på lager på Lysaker. Ellers er jeg usikker på utsalgssted i Danmark. Skal prøve å finne ut av det når vi tar turen om et par dager.

Diablo

Hei, er på danskebåten nå. Sier fra om jeg finner noe..
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

Diablo

#27
Ok, kom frem til Legoland uten lading.

Oslo Larvik hastighet 95 kmt
Hirtshals Legoland snitt 95
Ingen lading

Holdt akkurat :)

Legger til at type 2 kabel kan kun kjøpes i København,
Ellers kun nettsalg.
Tesla S85 med alt foruten dobbeltlader...
Dolphin grey, lyst skinn 275" bak, 245" foran (20")

MyTess

Jeg er på en kort tur til Sverige, gøteborg. Bor på Elite Park Avenue,  og får ladet med 12A / 3fas med ca 50km/t :) Du bør booke parkering i forkant, og de tar SEK 330 for parkeringen innendørs i en veldig trang garasje.

Valet fyren ville parkere, men jeg var skeptisk og ville ta den ned selv. Han sa at han skjønner det og at jeg ikke var førstemann som behandlet bilen som eget barn:)


Etter en lang og slitsom parkering, med bistand fra han sa han at han ikke kom til å tilby meg noen sommerjobb på parkeringen:)

satheesh.net

Ok - da er avreise bare noen få minutter unna. Her er endelig reiserute (med forbehold):

https://goo.gl/maps/6IGkt

Overnatting:
17.-18. april - Hotel Skansen, Kyrkogatan 2, 269 33 Båstad (Sverige)
18.-19. april - Best Western Nyborg Strand, Østerøvej 2, 5800 Nyborg (Danmark)
19.-20. april - Hotel Phønix Hjørring, Jernbanegade 6, 9800 Hjørring (Danmark)
20.-21. april - Larvik (venner)

Lading (primært E.ON stasjoner og hotell):
17.-18. april - Hjemme > Inspiria > Ikea Kållered > Hotel Skansen
18.-19. april - København (random ladeplass om nødvendig) > Jørgen Bachs Plads 1 (på utsiden av København "langs" E20, E47 og E55) > Best Western Nyborg Strand
19.-20. april - Krøyer Kielbergs Vej 2 ("langs" E45) > Hotel Phønix Hjørring (Vendelbopladsen 1)
20.-21. april - Larvik (venner)

Oppdateringer kommer forhåpentligvis underveis... ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA