Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rettskriving

Startet av smukken, torsdag 10. april 2014, klokken 16:39

« forrige - neste »

smukken

Det er mange som skriver innlegg på forumet uten å bry seg med rettskriving.
Det syndes med orddeling, og, og  å, noen skriver sågar på dialekt.
Dette er veldig slitsomt å lese, det er tidkrevende å lese innlegg som inneholder mye skrivefeil, jeg har begynt å hoppe over det som enkelte poster.
Jeg kunne ønsket at noen av debattantene kunne prøvd å lese gjennom innleggene sine, før de poster.
Har man lese og skrivevansker, så går det an å skrive innlegget i f.eks. word, ta stavekontroll, klipp ut og lim inn i posten.
Dette tar ikke lenger tid, det fører også til at flere leser hele innlegget.
Dette var bare ment som et tips, ikke surmaget kritikk.
Jeg sliter selv med dette, men prøver....
BMW i3

Lars C. Krogenæs

Skriv slik du vil. Det er meningen bak innleggene som er viktig. Blir det for uforståelig er det bare å hoppe over. 


Lars
Forum admin
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

bkv

Vi har ulike skriveferdigheter,  og alle gjør bommerter, men noen vil ikke engang forsøke å skrive nynorsk eller bokmål. Deres innlegg hopper jeg over.
Mitsubishi i-Miev 2017

Øyvind.h

Sitat fra: bkv på fredag 09. mai 2014, klokken 15:58
Vi har ulike skriveferdigheter,  og alle gjør bommerter, men noen vil ikke engang forsøke å skrive nynorsk eller bokmål. Deres innlegg hopper jeg over.
Virker som de aller fleste, selv de med de breeeeeieste dialektene, klarer å skrive skikkelig norsk bokmål, slik at det er enkelt å lese. Det er normal høflighet, men det finnes selvfølgelig unntak :)

Dysleksi/skrivevansker plaget ikke meg, for det er en vesentlig forskjell mellom latskap og det å faktisk ikke få det til selv om man vil. Forumet er stort sett ryddig og lettlest, selv om ikke alle har lært seg og/å ett/et.
Det viktigste er uansett innhold!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA