Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopass i Bygarasjen virker ikke

Startet av Mippen, lørdag 05. april 2014, klokken 18:01

« forrige - neste »

Mippen

De siste gangene jeg har parkert på bygarasjen med min leaf har ikke autopass brikken min virket. Bommen går ikke opp med innkjøring eller utkjøring. Flere som har samme problem eller er det bare meg?
Fremtiden er elektrisk.

Sirka

#1
Har ikke vært der så mange ganger, men tror det har virket sånn omtrent halvparten av gangene ... Har vært skrevet om det samme her inne før også, kan virke som det er leserne i Bygarasjen som er litt lite sensitive - at de trenger mye sterkere signal enn de i bompasseringene?

Edit: Fant en gammel tråd:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8935.0.html
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

smukken

Sitat fra: Mippen på lørdag 05. april 2014, klokken 18:01
De siste gangene jeg har parkert på bygarasjen med min leaf har ikke autopass brikken min virket. Bommen går ikke opp med innkjøring eller utkjøring. Flere som har samme problem eller er det bare meg?
Min brikke har aldri virket der heller, vaktene har testet den og funnet den ok, men tilbake i bilen, så leses den ikke.
Får stadig kjeft for at jeg helt sikker "gjør feil" hvordan skal det liksom være mulig.
Kvier meg til hver gang jeg må trykke på telefonknappen ved utkjøring for å be om å få åpnet bommen.
BMW i3

Mippen

De siste gangene har det ikke virket men gjorde det i starten. Har ikke gjort noe med brikken eller plasseringen. Stått helt urørt.
Fremtiden er elektrisk.

OleT

Noen ganger virker den, noen ganger ikke. Virker som systemet er ustabilt, for sist den ikke virket åpnet vakten bommen omtrent med en gang jeg hadde trykket på knappen. Det var nok ikke første gangen den dagen.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Bekkenes

Virker fint for meg, plassert brikken i det "ruglete" feltet bak speilet.
Jeg glemmer alltid å se etter autopass skiltet på vei inn, så tar bare billett inn og autopass ut :p

Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA