Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål om Homelink - Hòrmann

Startet av Meringdal, torsdag 20. mars 2014, klokken 11:54

« forrige - neste »

Meringdal

Heisann.


Jeg har en Hormann-port som jeg tenkte jeg skulle koble til i Homelinken. Har forstått det slik at disse skal være kompatible med Homelink.


Når prosessen starter, ber den meg stå fremfor bilen og trykke.


Jeg prøver å holde inne, men ingenting skjer. Lampen på kontrollen lyser i ca. 15 sekunder før den slokner.
Plutselig blinker lysene, og jeg setter meg inn i bilen igjen. Da står det at den holder på å jobber, så blir den klar. Når den er klar, så står det at jeg skal prøve å åpne porten via bilen. Jeg trykker, men ingenting skjer. Det står at da skal jeg prøve igjen, men ingenting skjer. Repeat - dersom det ikke fungerer.


Etter 3 forsøk, hvor lysene på bilen blinker når jeg står fremfor bilen, så får jeg det altså ikke til. Porten vil ikke åpne seg når jeg bruker bilen.


Er det noe jeg gjør feil, eller er det noen triks man bør ta? :)

frskby

Jeg har helt ny Hòrmann port. Ikke kommet så langt som at lysene på bilen blinker engang, og har nå gitt opp...
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Car-El

Har nettop fått Hørman porten til å reagere på bilens Homelink. Leste en eller annen plass om å åpne Frunken å stå med fjernkontrollen rett innenfor låsen. Det virket. Og når lyset på fjernkontrollen slukker, trykk på nytt.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

satheesh.net


Daniel.B

Får ikke til å koble opp bilen mot Hormann porten vi har hjemme. Den er et par år gammal, men skulle tru det skal fungere.

Car-El

Sitat fra: Daniel.B på torsdag 20. mars 2014, klokken 13:21
Får ikke til å koble opp bilen mot Hormann porten vi har hjemme. Den er et par år gammal, men skulle tru det skal fungere.

Vår Hörmann port er over 10 år gammel. Systemet er ikke så mere utviklet sier dem som selger portene i dag. (Hörmann selv) Prøv å åpne Frunken og hold fjernkontrollen inne bak låsen. Når lyset slukker i fjernkontrollen, trykk på nytt til bilen kvitterer.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

t0ffluss

Sitat fra: Car-El på torsdag 20. mars 2014, klokken 13:32
Sitat fra: Daniel.B på torsdag 20. mars 2014, klokken 13:21
Får ikke til å koble opp bilen mot Hormann porten vi har hjemme. Den er et par år gammal, men skulle tru det skal fungere.

Vår Hörmann port er over 10 år gammel. Systemet er ikke så mere utviklet sier dem som selger portene i dag. (Hörmann selv) Prøv å åpne Frunken og hold fjernkontrollen inne bak låsen. Når lyset slukker i fjernkontrollen, trykk på nytt til bilen kvitterer.

Hvor lenge / mange ganger forsøkte du? Jeg prøvde en halv-times tid.. nothing.. fikk blink i lysa 3 ganger og bilen bekreftet at signalet var mottatt.. Porten reagerer ikke. Prøvde både inni og utenfor frunk`en.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Frodebo

Har også Hørmann i fellesgarasje. Bilen nekter å motta signalet fra fjernkontrollen. Tesla har også testet uten å få det til, men mener frekvensområdet tilsier at det skal være mulig. De skal sjekke med USA. De sjekker og sjekker, jeg har etterspurt svar, men det er tyst som i graven. Får kanskje svar om..... 2 uker? ;)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Elkjell

#8
Jeg har Hørmann port med Supramatic åpner. Førstegangs forsøk syntes greit med lysblink og det hele.
Porten åpnet seg imidlertid ikke.
Etter lang tids videre knotting med fjernstyringen tett inntil og rundt omkring Tesla-T på nosecone skulle jeg til å gi opp så plutselig blinket det igjen .
Jeg lagret innstillingen og jaggu virket det denne gangen.Ser ut som tålmodighet og flere forsøk er det som skal til.

PS hver gang fjernstyringen slutter å lyse må du trykke om igjen.

Elkjell

Sitat fra: ElKjell på torsdag 20. mars 2014, klokken 16:45
Jeg har Hørmann port med Supramatic åpner. Førstegangs forsøk syntes greit med lysblink og det hele.
Porten åpnet seg imidlertid ikke.
Etter lang tids videre knotting med fjernstyringen tett inntil og rundt omkring Tesla-T på nosecone skulle jeg til å gi opp så plutselig blinket det igjen .
Jeg lagret innstillingen og jaggu virket det denne gangen.Ser ut som tålmodighet og flere forsøk er det som skal til.

PS hver gang fjernstyringen slutter å lyse må du trykke om igjen.

Edit  : Første forsøk var med en ny uorginal fjernstyring. Det vellykkede forsøket var med den gamle originalen.


Elkjell

Sitat fra: ElKjell på torsdag 20. mars 2014, klokken 17:00
Sitat fra: ElKjell på torsdag 20. mars 2014, klokken 16:45
Jeg har Hørmann port med Supramatic åpner. Førstegangs forsøk syntes greit med lysblink og det hele.
Porten åpnet seg imidlertid ikke.
Etter lang tids videre knotting med fjernstyringen tett inntil og rundt omkring Tesla-T på nosecone skulle jeg til å gi opp så plutselig blinket det igjen .
Jeg lagret innstillingen og jaggu virket det denne gangen.Ser ut som tålmodighet og flere forsøk er det som skal til.

PS hver gang fjernstyringen slutter å lyse må du trykke om igjen.

Edit  : Første forsøk var med en ny uorginal fjernstyring ( som virker på porten ). Det vellykkede forsøket var med den gamle originalen.

petersv

Hörmann her og. Slet lenge, men gikk til slutt med å holde f.kontrollen inni frunken med helt nye batterier. Nye batterier er alfa og omega.

frskby

Som flere skriver er tålmodighet og maaaaange forsøk oppskriften her.
Som tidligere skrevet hadde jeg egentlig gitt opp, men forsøkte igjen i dag i frunken. Prøvde "ørten" ganger, til slutt gikk det bra. Gjorde tilsynelatende det samme hver gang, plutselig gikk det.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Car-El

Ja! Unskyld! Bytt batteri fjernkontrollen! Det glemte jeg å si. Lei for det. Og bruk helst en orginal kontroll.

Jeg leier en plass i tillegg og har en stor fjernkontroll i tillegg til den lille som kan settes på nøkkelhanken. En av herrene på Hørmann mente at den store fjernkontrollen har større sendereffekt, så han anbefalte å bruke den. Æ brukte den lille og det funket hest inne i Frunken. Ingen virket utenfor i henhold til Tesla sine beskrivelser. Jeg holdt den rett bak låsen til Frunken, inn mot plasten.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Rawen76

Linket opp i går Mot Hørman supramatic.
Ble montert for 2 år siden og aldri byttet batterier.
Holdt portåpner inntil nosecone på utsiden og holdt inne knappen til den sluttet å lyse, trykket så på nytt igjen. Gjenntok dette flere ganger uten at bilen kvitterte med lysene. Ga opp og gikk inn i bilen hvor jeg så at bilen hadde mottat det den skulle. Testet mot porten og den gikk opp. Lagret og det har funket flere ganger siden i går.
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA