Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rustne bremserotorer

Startet av bjodnes, lørdag 15. mars 2014, klokken 09:31

« forrige - neste »

Siggen

Sitat fra: bjodnes på lørdag 15. mars 2014, klokken 09:31
Var hos Tesla i Sandnes med noen småting jeg ville de skulle se på. Blant annet koppen på bremserotoren (aner ikke om det heter det, men dere skjønner sikkert hva jeg mener) Den er ikke pen. Ser ut som overflaterust. Ser her på forumet at det er noe mange har. Var en hyggelig amerikaner som tok i mot meg hos Tesla. De kjente til problemet, men hadde ingen løsning foreløpig. En eller annen gang kom nok nye tromler sa han. Jeg lurer på om noen av dere har gjort noe selv som gjør at det ser finere ut?

Kuse på drillen og smør på hammerlakk etterpå.

Det er helt normalt. I samme produksjonserie kan ofte 100 sett se ut som nye etter 2år mens de 10 neste ser ut som om det har vært i krigen etter 6mnd.

Kallagtunet

Her er vel problemet at 95 av 100 ikke ser ut etter 3 mnd med norsk vinter, dvs materialvalg som ikke er tipasset det miljøet bilen skal brukes i...  Det er ikke kundens problem å fikse dette!!! Klag skriftlig å la Tesla fikse sine egne problemer!

Teslanewbie

#17
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Ser ut som om det er galvanisert. Kanskje god gammeldags sinkspray og maskering er nøkkelen?

Siggen

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 16. mars 2014, klokken 11:52
Her er vel problemet at 95 av 100 ikke ser ut etter 3 mnd med norsk vinter, dvs materialvalg som ikke er tipasset det miljøet bilen skal brukes i...  Det er ikke kundens problem å fikse dette!!! Klag skriftlig å la Tesla fikse sine egne problemer!

Hva skal du fikse? Hvilken funksjon er ødelagt av litt overflaterust som gjør at bilen har en mangel og trenger reperasjon?


BMW850

Funksjonen er grei. Men du skjønte hva han mente! Og jeg er helt enig, på en bil i denne prisklassen kunne Tesla med enkle grep og omtrent ingen kostnad unngått dette. Det er liksom så unødvendig for inntrykket av denne bilen at det skal lyse rust lang vei...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

LED

Jeg tror det kan lønne seg å fokusere litt mindre på rust på bremseskivene, og litt mer på de ulike aluminiumskonstruksjonene som det ryktes hvitt pulver fra  ::).

Det må gjentas at bremseskiver = forbruksvare. Intet annet.

Kallagtunet

Sitat fra: LED på søndag 16. mars 2014, klokken 23:12
Jeg tror det kan lønne seg å fokusere litt mindre på rust på bremseskivene, og litt mer på de ulike aluminiumskonstruksjonene som det ryktes hvitt pulver fra  ::).

Det må gjentas at bremseskiver = forbruksvare. Intet annet.

Nå handler ikke dette om rust på bremseskive men på navet... Og ja enig i at det det er nok andre deler der korrosjon vil ha større følgeskader en rust på navene, men fint og premium ser det ikke ut når rusten er så synlig som dette!

tSla

Slik ser det ut hos meg etter 4500 km. Veldig lite rust/oksidering å spore..  :D

Er tilstanden til bremseskivene mine slik at jeg burde bremse mer?  :o
Tesla Model S P85+

AndersinOslo

Ser helt utmerket ut, men du bremser ikke så mye.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Jimpec

Er det en ide å legge et lite lag med Hammerite over? Mine ser ikke ut etter 5' km. Og de er renset ofte med Iron-x som tar det meste bort.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

elektrolux

#26
Zink spay er løsningen!

Tåler rødglødende temperaturer og virker rustbeskyttende og gir en grei overflate.

Puss rent først med roterende negerkuse eller smergelpapir slik at Zinken får galvanisk kontakt. Trenger ikke maskere heller, da bremseklossene sveiper vekk overskytende etter få km.

Måtte gjøre dette på BMW etter at jeg byttet fra rustfrie skiver til støpejerns skiver for å få bedre bremser.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Havebigfun

Med Hammerite- det ville jeg gjort- påført med pensel trenger man ikke dekke mye til heller.
Jeg har sett en test med Hammerite for en del år siden- det var overlegent. Om det er bedre enn dagens Zink- spray vet jeg dog ikke sikkert. Spørs hva man har for hånden.
Evt gå over med stålbørste på vinkelsliper/drill først- det holder sikkert uansett i flere år!

Høgis

#28
Mine bremseskiver ser ille ut etter kun 4' km. og 2 mnd. gamle. Mener dette faktisk er en reklamasjon. Har aldirg hatt en bil der det har blitt så stygt så fort. Tror nesten jeg skal prøve og få kjøpt nye bremseskiver som har lakkerte rotorer, noe ala bildet under. Prøvde Würth SBS braketreatment (som jeg kjøpte fra USA) i dag og det ser bra ut. Men veldig usikker på holbarheten av fargen. Syntes jeg lett kunne gni vekk der jeg hadde sprayet litt utenfor.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

AndersinOslo

Trikset er å bestille brun bil, da ser bremsene 100% custom ut.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA