Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rustne bremserotorer

Startet av bjodnes, lørdag 15. mars 2014, klokken 09:31

« forrige - neste »

Hyperstress

Rustet på min som er en mnd gammel også. På min forrige Tesla så lakkerte jeg det med hammerlakk. Ble fint og gikk raskt. Kommer til å gjøre det hver gang jeg skifter hjul fremover.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

BMW850

Sitat fra: Krishell på lørdag 31. januar 2015, klokken 22:12
Ved mindre du får tak i karbonfiber rotor vil de ruste.. stål ruster :) aluminium bell og løse skiver er det nærmeste du kommer i overkommelig pris

Nei, alle ruster ikke. Ikke på min BMW og de er iallefall 10 år gamle.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Dennis

De eneste jeg har opplevd som rustet slik var på noen billige bremseskiver jeg handla på ebay som var helt ubehandlet.
Kjøpte noen andre skikkelige skiver senere som var satt inn med en type sort lakk/sink behandling og de så nesten helt ny ut 3 år senere når jeg solgte bilen.

Teslanewbie

Skjønner ikke hvorfor tesla  ikke går for kvalitets deler på så pass viktige og synlige deler .. 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TeslaK

På bakhjula hadde det i hvert fall vært fint om det ikke rustet så ikke parkeringsbremsene ruster fast. Frykter det fort kan skje..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Muffinman

Selve flatene SKAL ruste. Det er der hvor klossene ikke ligger an som helst skal holde seg fint og som diskuteres her.

AndreS

Sitat fra: BMW850 på søndag 01. februar 2015, klokken 10:35
Sitat fra: Krishell på lørdag 31. januar 2015, klokken 22:12
Ved mindre du får tak i karbonfiber rotor vil de ruste.. stål ruster :) aluminium bell og løse skiver er det nærmeste du kommer i overkommelig pris

Nei, alle ruster ikke. Ikke på min BMW og de er iallefall 10 år gamle.

Det kommer veldig ann på. Jeg har hatt 2 5serier (e39 og e61) begge rustet i området mellom friksjonsflaten og anlegg for felg. E39 bak var verst, pg det var noe dritt, fordi fe var egne bremsebånd for håndbrekk inni der. (Og ja, på originale skiver).
I3 i bestilling

Teslanewbie

Sitat fra: AndreS på søndag 01. februar 2015, klokken 19:31
Sitat fra: BMW850 på søndag 01. februar 2015, klokken 10:35
Sitat fra: Krishell på lørdag 31. januar 2015, klokken 22:12
Ved mindre du får tak i karbonfiber rotor vil de ruste.. stål ruster :) aluminium bell og løse skiver er det nærmeste du kommer i overkommelig pris

Nei, alle ruster ikke. Ikke på min BMW og de er iallefall 10 år gamle.

Det kommer veldig ann på. Jeg har hatt 2 5serier (e39 og e61) begge rustet i området mellom friksjonsflaten og anlegg for felg. E39 bak var verst, pg det var noe dritt, fordi fe var egne bremsebånd for håndbrekk inni der. (Og ja, på originale skiver).

Jada min første bil .hade også skiver som rustet ... men ikke bil nr 2 - 15
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kim L

Håper Tesla sentralt tar tak i dette,,,virker som de har spart på kroner i forhold til sikkerhet når det er slik.

Thor2014

Sitat fra: Kim L på søndag 01. februar 2015, klokken 21:16
Håper Tesla sentralt tar tak i dette,,,virker som de har spart på kroner i forhold til sikkerhet når det er slik.
Tror ikke du trenger å bekymre deg for at skiven detter av.

Kim L

Sitat fra: Thor2014 på søndag 01. februar 2015, klokken 22:45
Sitat fra: Kim L på søndag 01. februar 2015, klokken 21:16
Håper Tesla sentralt tar tak i dette,,,virker som de har spart på kroner i forhold til sikkerhet når det er slik.
Tror ikke du trenger å bekymre deg for at skiven detter av.
De detter nok ikke av. Men kvaliteten på stålet kunne vært mye bedre.Vet Tesla er en ny produsent. Men når "alle" andre får dette til så burde de også greie det. ingen vits med fancy røde kalippere når ikke holder mål.

snurrehue

Sitat fra: Kim L på mandag 02. februar 2015, klokken 07:23
ingen vits med fancy røde kalippere når ikke holder mål.

Rustrøde kalippere hadde kanskje vært noe.

RonnyØ

Sitat fra: Kim L på mandag 02. februar 2015, klokken 07:23
Sitat fra: Thor2014 på søndag 01. februar 2015, klokken 22:45
Sitat fra: Kim L på søndag 01. februar 2015, klokken 21:16
Håper Tesla sentralt tar tak i dette,,,virker som de har spart på kroner i forhold til sikkerhet når det er slik.
Tror ikke du trenger å bekymre deg for at skiven detter av.
De detter nok ikke av. Men kvaliteten på stålet kunne vært mye bedre.Vet Tesla er en ny produsent. Men når "alle" andre får dette til så burde de også greie det. ingen vits med fancy røde kalippere når ikke holder mål.
Stålet bedre? Nå er det vel lakkbehandlingen, eller mangelen på, som er spørsmålet her. Man får ikke rustfrie skiver, bare til info. Og hva de røde calipperene har med saken å gjøre, det er vel ingenting.

Kim L

Sitat fra: RonnyØ på mandag 02. februar 2015, klokken 09:01
Sitat fra: Kim L på mandag 02. februar 2015, klokken 07:23
Sitat fra: Thor2014 på søndag 01. februar 2015, klokken 22:45
Sitat fra: Kim L på søndag 01. februar 2015, klokken 21:16
Håper Tesla sentralt tar tak i dette,,,virker som de har spart på kroner i forhold til sikkerhet når det er slik.
Tror ikke du trenger å bekymre deg for at skiven detter av.
De detter nok ikke av. Men kvaliteten på stålet kunne vært mye bedre.Vet Tesla er en ny produsent. Men når "alle" andre får dette til så burde de også greie det. ingen vits med fancy røde kalippere når ikke holder mål.
Stålet bedre? Nå er det vel lakkbehandlingen, eller mangelen på, som er spørsmålet her. Man får ikke rustfrie skiver, bare til info. Og hva de røde calipperene har med saken å gjøre, det er vel ingenting.
De er vel røde for utseende, men hva er poenget om resten ser håpløst ut. Poenget mitt er vel bare at det er ikke god nok kvalitet på det som er levert da, når andre produsenter får det til. Og med den saltlaken man kjører i her på berget så er jo ikke det til hjelp heller.

Lille Lance

Skal skifte til sommerhjul nå og ser at det koker med rust på hjulfestet (ikke bremsskiva).
Hva er siste nytt mht å behandle dette slik at den holder seg blank og fin uten daglig vedlikehold?

Fikk tips om pussepapir + Zinkspray + sølvlakk.

Er dette veien å gå?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA