Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i utenlandske medier

Startet av BMW850, fredag 14. mars 2014, klokken 20:09

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Amoss på lørdag 05. april 2014, klokken 03:47
http://www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-ethernet-network-explored-possible-jailbreak-in-the-future

Sitat
Some hackers or rather explorers located a 4 pin connector on the left side of the Tesla Model S dashboard that turns out to be a disguised ethernet networking port.  After taking apart one end of an ethernet patch cable and trying different pin combinations to connect with the Tesla's port, a networking connection was established between the Model S and a laptop computer.  This connection allowed for port scanning and data sniffing to explore  how the Tesla Model S systems communicate with each other and what services are running and used.

The car's internal 100 Mbps, full duplex ethernet network consists of 3 devices with assiged IP addresses in the 192.168.90.0 subnet, the center console, dashboard/nav screen and one more unknown device.  Some ports and services that were open on the devices were 22 (SSH), 23 (telnet),53 (open domain), 80 (HTTP), 111 (rpcbind), 2049 (NFS), 6000 (X11).  Port 80 was serving up a web page with the image or media of the current song being played.  The operating system is modified version of Ubuntu using an ext3 filesystem.

Using X11 it also appears that someone was able to somewhat run Firefox on both screens as per the pictures.
Holder lenge om muligheter for rooting og et bra utvalg av custom ROM`s er tilgjengelige om 5 år når all rettigheter er historie. Da er bilen mitt ansvar og jeg vil ha full kontroll!

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. april 2014, klokken 21:29
ser ut som om Tesla har satt igang en prosess i Tyskland. 8) Nå skal man ta fatt i ladeinfrastrukturen og setter opp Containere langs de store veiene med bla. Chademo og Type2  samt oppholdsrom med kaffeautomat og WLAN. Også dette starter i syd-Tyskland.
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/schnellladesaeulen-fuer-elektroautos-ausbau-der-infrastruktur-a-962595.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/schnellladesaeulen-fuer-elektroautos-ausbau-der-infrastruktur-fotostrecke-113057-4.html
Nå er skoletysken ganske rusten, men det er vel ikke Tesla som setter opp disse. Det er vel heller tysk bilindustri sitt svar på Tesla sine superladere.

Havebigfun

Sitat fra: OleJA på lørdag 05. april 2014, klokken 21:46
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. april 2014, klokken 21:29
ser ut som om Tesla har satt igang en prosess i Tyskland. 8) Nå skal man ta fatt i ladeinfrastrukturen og setter opp Containere langs de store veiene med bla. Chademo og Type2  samt oppholdsrom med kaffeautomat og WLAN. Også dette starter i syd-Tyskland.
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/schnellladesaeulen-fuer-elektroautos-ausbau-der-infrastruktur-a-962595.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/schnellladesaeulen-fuer-elektroautos-ausbau-der-infrastruktur-fotostrecke-113057-4.html
Nå er skoletysken ganske rusten, men det er vel ikke Tesla som setter opp disse. Det er vel heller tysk bilindustri sitt svar på Tesla sine superladere.
Det er riktig- mulig jeg var ikke presis nok :o

OleJA

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. april 2014, klokken 21:50
Sitat fra: OleJA på lørdag 05. april 2014, klokken 21:46
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. april 2014, klokken 21:29
ser ut som om Tesla har satt igang en prosess i Tyskland. 8) Nå skal man ta fatt i ladeinfrastrukturen og setter opp Containere langs de store veiene med bla. Chademo og Type2  samt oppholdsrom med kaffeautomat og WLAN. Også dette starter i syd-Tyskland.
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/schnellladesaeulen-fuer-elektroautos-ausbau-der-infrastruktur-a-962595.html
http://www.spiegel.de/fotostrecke/schnellladesaeulen-fuer-elektroautos-ausbau-der-infrastruktur-fotostrecke-113057-4.html
Nå er skoletysken ganske rusten, men det er vel ikke Tesla som setter opp disse. Det er vel heller tysk bilindustri sitt svar på Tesla sine superladere.
Det er riktig- mulig jeg var ikke presis nok :o
Eller jeg som burde lest det du skrev en gang ekstra. :-[

Amoss

Sitat fra: Muffinman på lørdag 05. april 2014, klokken 21:37
Holder lenge om muligheter for rooting og et bra utvalg av custom ROM`s er tilgjengelige om 5 år når all rettigheter er historie. Da er bilen mitt ansvar og jeg vil ha full kontroll!

Spørs om det er noe ROM som kan customenteres :p  Men å få lirket inn en liten patch bør være mulig :)  Men forvent da at den kan bli overskrevet neste gang du oppdaterer med en Teslaoppdatering, så patchen må lages på nytt og så installeres igjen...
Model S 85D

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Amoss

http://www.mp3newswire.net/stories/2014/Tesla_Gigafactory.html

SitatSeveral year's from now there will be on the road a good number of eight-year old Tesla Model S vehicles with well over 100,000 miles on them. Many will be running perfectly, but for most their aging batteries will have lost at least some efficiency. As the cars get a little older they will lose significant efficiency and at some point those batteries will be due for replacement.

If it costs $25,000 to replace those batteries it will crush the resale of older Tesla cars. It would also kill the residual value of those cars, critical when you lease a new Tesla.
Model S 85D

Teslanewbie

Sitat fra: Amoss på søndag 20. april 2014, klokken 17:34
http://www.mp3newswire.net/stories/2014/Tesla_Gigafactory.html

SitatSeveral year's from now there will be on the road a good number of eight-year old Tesla Model S vehicles with well over 100,000 miles on them. Many will be running perfectly, but for most their aging batteries will have lost at least some efficiency. As the cars get a little older they will lose significant efficiency and at some point those batteries will be due for replacement.

If it costs $25,000 to replace those batteries it will crush the resale of older Tesla cars. It would also kill the residual value of those cars, critical when you lease a new Tesla.

Man estimerer at priset blir mye lavere enn 25000usd dessuten regner noen med at Tesla innfører en bytteordning til eiere av TMS.  Elon musk har allerede introdusert et system som bytter ditt batteri på 90s . Regner med at du kan få byttet batteri til en grei pris og da få det siste innen batteriteknologi til TMS ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie


http://arstechnica.com/business/2013/06/long-trip-tesla-motors-will-swap-your-model-s-battery-while-you-wait/

Tesla estimates that the battery swap procedure will cost between $60-80, depending on the battery pack (Model S cars can be built with two different battery pack sizes—60kWh and 85kWh). The only caveat is that drivers must swap back in their original battery pack on their return trip or pay a fee equal to the difference in value between the new and old batteries (there are no details yet on how much this fee might be).
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 20. april 2014, klokken 21:15
Man estimerer at priset blir mye lavere enn 25000usd dessuten regner noen med at Tesla innfører en bytteordning til eiere av TMS.  Elon musk har allerede introdusert et system som bytter ditt batteri på 90s . Regner med at du kan få byttet batteri til en grei pris og da få det siste innen batteriteknologi til TMS ..

Joda, kjenner godt til planene om "batteryswap" og debattene om dette. Det er stor usikkerhet om hvorvidt dette overhode blir implimentert eller om det blir mer enn ett par stasjoner i Calefornia, der dette skulle brukes for å øke antall Zero-kreditter Tesla får.

Men, uansett, så er den store usikkerheten her om hva "a fee equal to the difference in value between the new and old batteries" kommer til å være.

Det artikkelen jeg linket til over handler om er hvordan Tesla behøver denne berømte "gigafabrikken" ikke bare for å senke prisene på batteriene til Model E, men også på erstattingsbatterier til dagens Model S etter at garantien på batteriet etterhvert går ut. Gjorde antagelig en dårlig jobb med å velge ut ett beskrivende sitat fra artikkelen :p
Model S 85D

KjellO

Ikke verst. U.S. News har rangert Tesla Model S som nr. 1 både i kategorien "Super Luxury Cars" og "Hybrid Luxury" foran bla. Mercedes S-klasse, Audi A7 og A8, Porche Panamera, Lexus LS, mm.

Se
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Super-Luxury-Cars/
og
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/rankings/Hybrid-Luxury/

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

Sitat fra: BMW850 på onsdag 23. april 2014, klokken 20:46
De mest populære utstyrsvalg når man kjøper Tesla:

http://www.teslarati.com/most-popular-tesla-model-s-configurations/

Norge bare 1% markedsandel av kjøperne?? Dvs at vi ikke lenger er største markedet i europa lenger når tyskland og nederland hadde 2%??
Skuffende(ja jeg vet vi her på berget er litt i undertall)

sigurdi

#43
@ Øggen

Noen som har rapportert merkelige tall eller noen som ikke kan eller vil regne.
Svært mange av landene i oversikten har under 1%, så tror de har tatt fra lille Norge og fordelt på Tyskland, Sverige, Danmark osv osv.

Norge hadde nesten 9% av totalt produsert frem til 31.12.13, så langt i 2014 ca 30% av produksjonen! dette er dog usikkert siden offisielle salg/produksjons tall fra Tesla ikke er ute ennå.
Pr i dag er det ca 11-12% av total produksjonen til Tesla Model som kjører rundt på norske veier.
Horten
Model X90D (18.03.17)

cstromme

Sitat fra: Øggen på onsdag 23. april 2014, klokken 21:51
Sitat fra: BMW850 på onsdag 23. april 2014, klokken 20:46
De mest populære utstyrsvalg når man kjøper Tesla:

http://www.teslarati.com/most-popular-tesla-model-s-configurations/

Norge bare 1% markedsandel av kjøperne?? Dvs at vi ikke lenger er største markedet i europa lenger når tyskland og nederland hadde 2%??
Skuffende(ja jeg vet vi her på berget er litt i undertall)

Dette stemmer nok ikke såfremt Tesla ikke har solgt et hav flere biler enn de har rapportert.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA