Skrevet av Emne: Ting jeg lurer på.  (Lest 378527 ganger)

høstmørke

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Ting jeg lurer på.
« Svar #3015 på: Lørdag 12. August 2017, klokken 18:49 »
Hei hei. Jeg har nå hatt mine nye Marathon Edition i to uker og er kjempefornøyd! 

Men det er to ting som irriterer litt..

1) får ikke talestyring til å virke, det skjer ingenting når jeg trykker på knappen. verken på kort eller langt trykk.

2) får ikke opp bilde av album-cover fra spotify. ser ut som det er satt av plass til det og jeg får jo opp det på billig-produkter- så regner med det skal komme opp her og!?

Noen som kan hjelpe?
2017 BMW i3 94Ah Marathon Edition

Sungrazer

• Sr. Member
  • I see grain people...
    • Vis profil
« Svar #3016 på: Lørdag 12. August 2017, klokken 18:56 »
1) får ikke talestyring til å virke, det skjer ingenting når jeg trykker på knappen. verken på kort eller langt trykk.

Du får ikke talestyring med valgt norsk språk i infotainmentsystemet. Prøv å velg engelsk språk. Det andre spørsmålet ditt vet jeg ikke. Bruker Tidal og får opp albuminfo.
2015 BMW i3 - I001-16-11-502
2018 BMW i3 - FC Imperial Blue Metallic, levering uke 7

JorgenM

• Gold Member
    • Vis profil
    • LinkedIn
« Svar #3017 på: ſøndag 13. August 2017, klokken 12:06 »
2: album cover funker bare på iPhone, ikke Android.
2014 BMW i3 - 2013 Tesla S P85 - Stiga Multiclip 47 AE
BMW elbil planer/rykter

TorS

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3018 på: Mandag 04. Desember 2017, klokken 20:11 »
Andre som har fått "No Signal" i orange skrift på storskjermen ?
Skjermen går først i svart så kommer "No Signal" opp over hele skjermen. Noen sekunder etter var alt OK igjen. Jeg mistenkter en glitch, hvor skjermen mister kontakten med resten av bilen.
Jepp, har skjedd et par ganger. Måtte slå av og på bilen for at den skulle skjerpe seg.
I løpet av de 3 første årene har jeg fått dette 1-2 ganger. Nå har jeg fått dette 2-3 ganger i løpet av en måned. Noen som har fått en permanent fiks for dette?
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

Viks

• Jr. Member
  • **
  • Sandnes
    • Vis profil
« Svar #3019 på: Tirsdag 05. Desember 2017, klokken 08:41 »
I løpet av de 3 første årene har jeg fått dette 1-2 ganger. Nå har jeg fått dette 2-3 ganger i løpet av en måned. Noen som har fått en permanent fiks for dette?

Hva sier BMW agenten til dette? Det høres ikke ut som en liten bagatell heller utifra beskrivelsen, spesielt når det skjer oftere og oftere. Dårlig kontakt/lodding som reagerer på temperatur- eller fukt-variasjoner?
i3 '16 Fully charged

Sungrazer

• Sr. Member
  • I see grain people...
    • Vis profil
« Svar #3020 på: Tirsdag 05. Desember 2017, klokken 09:44 »
Er vel et kjent problem over dammen. Mange som har rapportert det og årsaken er løs kabling til skjermen. Garantisak.
2015 BMW i3 - I001-16-11-502
2018 BMW i3 - FC Imperial Blue Metallic, levering uke 7

Klykken

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3021 på: Tirsdag 05. Desember 2017, klokken 10:45 »
Fått dette en gang bare, jeg. I løpet av tre år.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17

Erlend Lund-Larsen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3022 på: Torsdag 07. Desember 2017, klokken 11:02 »
Prøvekjørte min første i3 i går 2018 modell  :D
Var god å kjøre men har et spørsmål nå som jeg har sett litt mere på bilen. Hvor praktiske er dørene til baksetet. Har ikke barn i barnesete men en 6 åring. Synspunkter på temaet?

PionerThink

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3023 på: Torsdag 07. Desember 2017, klokken 11:09 »
Vi bruker vår i3 mye som kortkjøringsbil med to barn på 13 og 15 som tidvis sitter på en av hver eller samlet.
Eneste jeg gjør når vi har en eller to med er å planlegge litt slik at sjåføren slipper å gå ut hvis de skal ut ;)
Husk at forsetene også har en knapp/bryter oppe bak nakkestøtta som gjør at disse kan vippes fram, og når den som sitter foran går ut og holder dørene oppe og vipper setet fram så er det veldig greit for begge å gå ut på passasjersiden.
Gidder ikke den som sitter fremme å gå ut hvis det bare er en person bak som skal ut så lener den seg bare litt frem "sammen med seteryggen" og det er null problem for den som sitter bak å komme ut.
Det er selvfølgelig ikke så lett som i en 4-dørs bil, men vi opplever det ikke som noen stor utfordring i hverdagen hvis man har det i tankene :+1:
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Victor Halvorsen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3024 på: Torsdag 07. Desember 2017, klokken 11:44 »
Vurderer bmw i3:) men fullt lyset på denne er utrolig dårlig.. men bestiller jeg ny så kommer det led nærlys og fullt lys. Men selger sa disse og var dynamiske slike som justerer lyset etter om man ligger bak noen eller når man møter på noen, stemmer egentlig dette? Finner ikke noe om dette på nettet

Agmuns

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3025 på: Torsdag 07. Desember 2017, klokken 12:56 »
Vurderer bmw i3:) men fullt lyset på denne er utrolig dårlig.. men bestiller jeg ny så kommer det led nærlys og fullt lys. Men selger sa disse og var dynamiske slike som justerer lyset etter om man ligger bak noen eller når man møter på noen, stemmer egentlig dette? Finner ikke noe om dette på nettet
Jeg har bestilt nye i3, og jeg har ikke fått noe informasjon av selger ei heller funnet teknisk dokumentasjon som kan bekrefte at nye i3 har dynamiske lys som lyser rundt andre biler. Eneste jeg vet er at det BI-LED (én LED-pære som både er nær- og fjernlys).
2018 BMW i3 94Ah | Melbourne Red & Lodge
Motorsport er livet og detailing er hobbyen.

Sør

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3026 på: Torsdag 07. Desember 2017, klokken 13:21 »
Prøvekjørte min første i3 i går 2018 modell  :D
Var god å kjøre men har et spørsmål nå som jeg har sett litt mere på bilen. Hvor praktiske er dørene til baksetet. Har ikke barn i barnesete men en 6 åring. Synspunkter på temaet?
Jeg har to barn på 3 og 5 år. Minstemann klarer enda ikke å få opp dørene selv, mens eldstejenta har full kontroll på dette. Dersom de sitter på med meg og jeg ikke har noen i passasjersetet, går begge to ut på førersiden. Da slipper jeg å løpe rundt bilen for å lukke opp døra der. Ikke noe problem der i det hele tatt. På trange plasser kan det være litt knotete å komme ut av baksetet pga dørløsningen, men dette er kun bagateller og ikke noe problem i hverdagen.

Alt i alt to tomler opp her. Spør du ungene, så vil de heller kjøre i3 enn Volvoen vår.
BMW i3 FC 94Ah

TorS

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3027 på: Torsdag 07. Desember 2017, klokken 13:26 »
Jeg har fått time hos BMW 20. desember for å sjekke "NO SIGNAL" problemet. Holder dere oppdatert på resultatet.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

Victor Halvorsen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3028 på: Lørdag 09. Desember 2017, klokken 09:35 »
På Fc i3’n, er det ikke apple carplay? Ser man kan huke på forberdring til apple carplay på utstyrs liste.

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3029 på: Lørdag 09. Desember 2017, klokken 13:31 »
På Fc i3’n, er det ikke apple carplay? Ser man kan huke på forberdring til apple carplay på utstyrs liste.
Det stemmer. FC utgaven er forberedt for Apple Carplay fordi den har nyeste Navi Pro og kode AK6 (Bluetooth professional). Det betyr at man kan etterbestille Apple Carplay fra connected drive services. Jeg vurderte det derfor slik at siden jeg ikke selv ikke har behov for Apple carplay, så er det unødvendig å bestille det med bilen. Abonnementet gjelder jo bare for 3 år, så etter dette er en FC likestilt med en bil som har forhåndsbestilt "forberedelse" og abonnement på Apple Carplay. Og det vil neppe påvirke annenhåndsverdien siden Apple Carplay kan etterbestilles til bilen. Med charge edition er det ikke mulig å etterbestille Apple Carplay fordi den mangler 6AK. Da ville jeg nok ha tatt med forberedelse til Apple Carplay siden det koster det samme som 6AK.

Korreksjon: Det skulle stått 6NS, Bluetooth professional. Dette er et krav for å kunne bestille CarPlay i etterkant.
« Siste redigering: Lørdag 09. Desember 2017, klokken 19:07 av TM »