Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Klykken

Er alene i bilen, og har 2,7 frem og 3 bak.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Autowinder

Tok bilder av sikringsboksen under hanskerommet i knehøyde i dag, og ble overrasket over at det står 32V på sikringene, både de større og de små. Er det andre kretser med egne 12V sikringer?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

bromm

Sitat fra: Autowinder på torsdag 15. juni 2017, klokken 12:38
Tok bilder av sikringsboksen under hanskerommet i knehøyde i dag, og ble overrasket over at det står 32V på sikringene, både de større og de små. Er det andre kretser med egne 12V sikringer?
Voltage rating på sikringer har ingenting med spenningen på anlegget. Det indikerer bare hvilken spenning sikring skal tåle uten at det oppstår gnistgap eller krypstrøm ETTER sikringen har gått. (Alle sikringer i 230-anlegg er f.eks. rated 250 V)

Autowinder

Tenkte på det, men tregangeren på volt-ratingen var jo voldsomt å ta i.  :)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Orbit

Er jo samme sikringer som brukes i storbil-anlegg på 24V (som gjerne har ladespenning på 28-29V). Da er ikke 32V  all verdens margin.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jkirkebo

Sitat fra: bromm på torsdag 15. juni 2017, klokken 12:43
(Alle sikringer i 230-anlegg er f.eks. rated 250 V)

Minimum 250V mener du nok. Mange tåler minst 400V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bromm

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 15. juni 2017, klokken 16:22
Sitat fra: bromm på torsdag 15. juni 2017, klokken 12:43
(Alle sikringer i 230-anlegg er f.eks. rated 250 V)

Minimum 250V mener du nok. Mange tåler minst 400V.
Sorry, burde skrevet "de fleste" istedet for alle  :-\

Grevling

Hei
Er det noen måte å få bilen til å huske mine foretrukne innstillinger. For eks. at den går i eco-pro modus når min profil lastes, hva jeg vil ha på displayet osv.

i3 2017 FC


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bowers

Eneste måten å få bilen til å starte i EcoPro er ved koding.

Displayet husker endel av innstillingene dine som standard, men f.eks om displayet viser cover-art fra en radiostasjon og du starter bilen igjen morgenen etter så vil den vise listen over radio stasjoner istedenfor. Det finnes det ingen løsning på såvidt jeg vet.

Pallesnekkern

#3009
Når jeg legger inn en destinasjon i GPS som er for langt unna i forhold til gjenværende rekkevidde kommer det opp et menyvalg om å "søke etter ladestasjoner".

1. Er det mulig å finne dette menyvalget uten å legge inn en destinasjon som er for lagt unna?
2. Ladestasjonene som dukker opp er kun et lite utvalg av de som faktisk finnes. Lista er håpløst utdatert. Blir denne lista vedlikehold av noen? Blir den oppdatert med en kartoppdatering?


høstmørke

Hei hei. Jeg har nå hatt mine nye Marathon Edition i to uker og er kjempefornøyd! 

Men det er to ting som irriterer litt..

1) får ikke talestyring til å virke, det skjer ingenting når jeg trykker på knappen. verken på kort eller langt trykk.

2) får ikke opp bilde av album-cover fra spotify. ser ut som det er satt av plass til det og jeg får jo opp det på billig-produkter- så regner med det skal komme opp her og!?

Noen som kan hjelpe?
2017 BMW i3 94Ah Marathon Edition

Sungrazer

Sitat fra: høstmørke på lørdag 12. august 2017, klokken 18:49
1) får ikke talestyring til å virke, det skjer ingenting når jeg trykker på knappen. verken på kort eller langt trykk.

Du får ikke talestyring med valgt norsk språk i infotainmentsystemet. Prøv å velg engelsk språk. Det andre spørsmålet ditt vet jeg ikke. Bruker Tidal og får opp albuminfo.
2015 BMW i3 - Charged (solgt ved 78k km)
2018 BMW i3 - FC LCI Imperial Blue Metallic (solgt ved 102k km)
2021 BMW iX3 - FC Carbon Black Metallic

JorgenM

2: album cover funker bare på iPhone, ikke Android.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

TorS

Sitat fra: Klykken på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:29
Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 29. november 2016, klokken 12:57
Andre som har fått "No Signal" i orange skrift på storskjermen ?
Skjermen går først i svart så kommer "No Signal" opp over hele skjermen. Noen sekunder etter var alt OK igjen. Jeg mistenkter en glitch, hvor skjermen mister kontakten med resten av bilen.
Jepp, har skjedd et par ganger. Måtte slå av og på bilen for at den skulle skjerpe seg.
I løpet av de 3 første årene har jeg fått dette 1-2 ganger. Nå har jeg fått dette 2-3 ganger i løpet av en måned. Noen som har fått en permanent fiks for dette?
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Viks

Sitat fra: TorS på mandag 04. desember 2017, klokken 20:11
I løpet av de 3 første årene har jeg fått dette 1-2 ganger. Nå har jeg fått dette 2-3 ganger i løpet av en måned. Noen som har fått en permanent fiks for dette?

Hva sier BMW agenten til dette? Det høres ikke ut som en liten bagatell heller utifra beskrivelsen, spesielt når det skjer oftere og oftere. Dårlig kontakt/lodding som reagerer på temperatur- eller fukt-variasjoner?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA