Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

bromm

Hvis du setter "Off peak charging" til 1 minutt, som nok er det minste intervallet som kan settes, så vil det nok bli oppdatert status for SoC i det øyeblikket ladingen opphører, ja. Men hvis man når 100%, hvilket det jo gjør før eller siden, så er det ikke sikkert at bilen anser det som nødvendig å lade og da vil helller ikke statusen oppdateres... Du får teste det og se hva som skjer ;)

Anterialis

Hvorfor i all verden er det ikke LED blinklys fremme på i3? Eller har jeg sett feil? Evt er det enkelt installere pærer med LED elementer?
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

TorS

Jeg hadde satt forvarming til 07:40 i dag. Når vi kom ut i bilen 07:50 så var bilen kald. Klokka var en time feil. Er det mulig å få bilen til automatisk å justere tiden etter sommertid / vintertid ? Jeg har ikke funnet noe i innstillingene.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Klykken

Jepp, opplevde samme. Er vel en glipp fra programmerernes side dette.
Maks to ganger i året dette vil forekomme, så er ikke annet enn et bittebittebittelite irritasjonsmoment for min del. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Skibum

Sitat fra: Anterialis på søndag 29. mars 2015, klokken 16:59
Hvorfor i all verden er det ikke LED blinklys fremme på i3? Eller har jeg sett feil? Evt er det enkelt installere pærer med LED elementer?
Jeg har byttet til LED blinklyspærer. Disse er kjøpt på Amazon
https://www.amazon.com/gp/product/B00KO6UBBS/
Veldig enkelt å bytte. Byttet også samtidig fjernlyspærene med Philps ChrystalVision Ultra pærer.
2019 Jaguar I-Pace
2019 BMW i3S
X-2014 BMW i3

Anterialis

Får du bedre opplevd lysbilde med nye fjernlys? Har du link til dem også? =)

Og btw: Dette er plug and play pærer? Ingen feilmeldinger eller lignende? Kun å plugge og alt fungerer?
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

Skibum

Sitat fra: Anterialis på mandag 30. mars 2015, klokken 18:30
Får du bedre opplevd lysbilde med nye fjernlys? Har du link til dem også? =)

Og btw: Dette er plug and play pærer? Ingen feilmeldinger eller lignende? Kun å plugge og alt fungerer?
LED blinklyspærene har fungert feilfritt i over 6 mnd. Jeg kan ikke vurdere hvor mye bedre fjernlyset har blitt siden jeg byttet pærene tidlig i fjor høst så jeg har egentlig ikke testet originalpærene.
Fjernlyset har fått en hvitere farge med de nye pærene. http://www.amazon.com/gp/product/B00480GYSA/
2019 Jaguar I-Pace
2019 BMW i3S
X-2014 BMW i3

Anterialis

BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

Ferry

I dag fant jeg ut at setene kan vippes fram. Det er en hendel under nakkestøtta. Det tok meg litt over 4 mnd å finne den funksjonen. Har forsåvidt ikke savnet den eller lett etter den heller da.

Aberg88

Sitat fra: Ferry på torsdag 02. april 2015, klokken 11:44
I dag fant jeg ut at setene kan vippes fram. Det er en hendel under nakkestøtta. Det tok meg litt over 4 mnd å finne den funksjonen. Har forsåvidt ikke savnet den eller lett etter den heller da.
Supert funnet, dette er noe jeg har lett etter ;D. Stod heller ikke noe om dette i instruksjonboka.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Slik er det jo på alle kupeer, roadstere og hatchbacker.. :o
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Aberg88

Hehe, må innrømme at jeg tenkte på noe annet. Det jeg savnet var å kunne justere nakkestøtten. Å vippe setet slik var jeg klar over.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Trond.m

Jeg vurderer å kjøpe en i3. Forhandleren fortalte at det ikke var mulighet for å få bilen med lyd for å varsle fotgjengere. (i likhet med B-klasse, Renault etc). Jeg trodde det skulle komme EU krav om dette og da er det litt rart at ikke BMW kan levere dette som ekstrautstyr. Han nevnte opsjonen som gjør at bilen autmatisk stopper for hindringer, men det vil jo ikke virke hvis noen plutselig løper ut rett foran bilen fordi de ikke hører at man kommer. Stemmer det forhandleren sier ?. Mener at jeg så denne opsjonen i en tysk prisliste.
Er det forresten noen som vet om mindre endringer i spesifikasjoner eller farger i 2016 modellen ?

bromm

En slik lydvarsler er allerede montert på i3 (ifølge delekatalogene), så hvis det blir påbudt så er det bare for BMW å få det aktivert gjennom software. Du har derfor ingenting å bekymre deg for ;) Det er forøvrig ikke så stort problem med at fotgjengere ikke hører bilen - i3 har en distinkt summing som gjør de fleste klar over at vi kommer...

Når det gjelder fotgjengervarsling med nødbrems så har selgeren helt rett - og denne kan jeg skrive under på at fungerer. Jeg holdt på å kjøre på en 10-åring som kom løpende etter en fotball som kom rullende rett forran meg - jeg holdt blikket instinktivt på ballen som rullet over til venstre, og i neste mikrosekund sto bilen helt stille 6-7 meter forran en vettskremt gutt (jeg var ikke engang borti bremsepedalen). Denne funksjonaliteten kommer med i utstyrspakken 5AT, som også inneholder Adaptiv Cruise Control (ACC), Traffic Jam Assist og kollisjonsvarsling/nødbrems for biler i tillegg til fotgjengere. ACC er alene verdt pengene siden den tilfører en helt unik kjøreopplevelse (bilen kjører i praksis helt av seg selv, og styres kun med venstre tommel og ratt ;) )

PS! For å kunne ta med 5AT kreves det oppdatert interiør fordi det krever sensorer i rattet samt et annet hus for speil i frontruta hvor kameraet til systemet befinner seg.

2016-utgaven får ikke de helt store forandringene, det nevnes en laser-sensor forsterket verson av BMW Assist som skal gjøre det så godt som umulig å kjøre på hindringer (vegger, søyler etc.) i tillegg til å tilby helautomatisk parkering i utvalgte parkeringshus. Men dette kommer til å koste en del (20k +), så jeg vet ikke om det er verdt pengene (med den eksisterende parkeringspakken er det også meget god varsling for hindringer, men den er riktignok "bare" utstyrt med ultralyd-sensorer)...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA