Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis frem dine sommerhjul (Bilder)

Startet av mecanica vergara, fredag 07. mars 2014, klokken 09:15

« forrige - neste »

Dr.Ling

Utvalget i 20" med sånn noenlunde korrekt innpress til bilen er enormt. Jeg har bestilt 21" felger da jeg ikke klarte å se at dekkutvalget er så dårlig og dyrt som folk skal ha det til, og at det er den størrelsen som ser perfekt ut til bilen. Det finnes noen få masseproduserte felger i 21" som kunne passe: Avant Garde M510, Niche Essen, TSW Nurburgring. Sistnevnte med penest innpress og sånn "juksesmidd" kvalitet. Men jeg endte opp med noen andre juksesmidde: Forgestar CF10. Langt ifra min favorittdesign, men har custom innpress, som jeg tenker er enda viktigere. Håper bare at de blir ferdig produserte til mai, og at jeg liker dem på bilen, siden jeg ikke har sett bilder av dem i samme dimensjon og finish..... Spanande!
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Teslanewbie

Serdetselges Mange lene og rimelige felgrepp på finn. Hva sker Tesla om å bruket Ikke original felger mtp garanti etc.


http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=Tesla
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mecanica vergara

#17
Sitat fra: Dr.Ling på søndag 09. mars 2014, klokken 22:40
Utvalget i 20" med sånn noenlunde korrekt innpress til bilen er enormt. Jeg har bestilt 21" felger da jeg ikke klarte å se at dekkutvalget er så dårlig og dyrt som folk skal ha det til, og at det er den størrelsen som ser perfekt ut til bilen. Det finnes noen få masseproduserte felger i 21" som kunne passe: Avant Garde M510, Niche Essen, TSW Nurburgring. Sistnevnte med penest innpress og sånn "juksesmidd" kvalitet. Men jeg endte opp med noen andre juksesmidde: Forgestar CF10. Langt ifra min favorittdesign, men har custom innpress, som jeg tenker er enda viktigere. Håper bare at de blir ferdig produserte til mai, og at jeg liker dem på bilen, siden jeg ikke har sett bilder av dem i samme dimensjon og finish..... Spanande!
Vi gleder oss til å se noen bilder av resultatet. Vil du dele pris og dim (Dekk og bredde felg) med oss?
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

erot

Ser ut til at 20" er det perfekte kompromiss på denne bilen. Akkurat stort nok til å matche den store bilen og gi presis styring, og høye nok profiler til at du vinner omtrent ingen komfort på å gå høyere. Også mtp pris, vekt, støy osv. Har selv gått for 21", men det er pga andre prioriteringer.

Høgis

Har ikke hvit bil, men samme felger står i garasjen og venter på sensorer og dekk (22'). Dessuten er det bare 10. Mars, så jeg drøyer det litt. Blir spennende 8)
http://carsbysleekmotoring.wordpress.com/2013/09/25/tesla-model-s-on-staggered-22-vossen-vvscv4-concave/#jp-carousel-332
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

mecanica vergara

Sitat fra: Høgis på mandag 10. mars 2014, klokken 17:29
Har ikke hvit bil, men samme felger står i garasjen og venter på sensorer og dekk (22'). Dessuten er det bare 10. Mars, så jeg drøyer det litt. Blir spennende 8)
http://carsbysleekmotoring.wordpress.com/2013/09/25/tesla-model-s-on-staggered-22-vossen-vvscv4-concave/#jp-carousel-332
Disse Vossen felgene er helt utrolig fine. Men bilen på bilde er også veldig riktig stillt inn på høyden. Hvordan skal vi også få justert dette?
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Dr.Ling

Etter info fra TMC-forumet har jeg kjøpt et sett med Mercedes S-class W220 lowering links. Håper de passer,  men blir uansett endel prøving og feiling for å finne riktig høyde vil jeg tro. Og forsåvidt uaktuelt å installere før vi i software har full kontroll på når bilen senker seg til laveste nivå (ikke at jeg vanligvis kjører i sånne hastigheter).
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

erot

Sitat fra: mecanica vergara på mandag 10. mars 2014, klokken 18:09
Sitat fra: Høgis på mandag 10. mars 2014, klokken 17:29
Har ikke hvit bil, men samme felger står i garasjen og venter på sensorer og dekk (22'). Dessuten er det bare 10. Mars, så jeg drøyer det litt. Blir spennende 8)
http://carsbysleekmotoring.wordpress.com/2013/09/25/tesla-model-s-on-staggered-22-vossen-vvscv4-concave/#jp-carousel-332
Disse Vossen felgene er helt utrolig fine. Men bilen på bilde er også veldig riktig stillt inn på høyden. Hvordan skal vi også få justert dette?

For meg ser det ut som opprinnelig low, mener den er så lav. For de som ikke vet det ble senkingen fra standard til low halvert med den SWen som tok bort auto low. Om den opprinnelige lave innstillingen kommer tilbake med 6.0 er det vel ingen som vet.

Høydeforholdet mellom foran og bak tar bilen seg av selv.

Stig O

Nei denne bilen er modifisert til lavere en den orginale "low". Leste det på det amerikanske forumet. Det er en kar der som lager et ombyggingset som gjør bilen lavere. Mener å huske det var HW modifisering og ikke SW.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

janmb

Sitat fra: Stig O på mandag 10. mars 2014, klokken 21:06
Nei denne bilen er modifisert til lavere en den orginale "low". Leste det på det amerikanske forumet. Det er en kar der som lager et ombyggingset som gjør bilen lavere. Mener å huske det var HW modifisering og ikke SW.

Vil ha! Både felgene og settet for den del - ser knallbra ut.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Duzzy

 Pirelli PZero 245/40-20 og Polar Gunmetal

Klarte ikke vente lengere. Mulig jeg må legge om igjen, men det er fort gjort.
Har ikke fått vasket bilen i dag, men ser grei ut på avstand...
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

kjonix

Bare jeg som syntes de originale 21 tommerne til Tesla er noe av de peneste felgene som finnes på markedet...

Men at dere vil sette et unikt preg på bilen forstår jeg...nesten litt synd at de originale er så bra.

Brede

Enig i at originalfelgene er veldig fine, bare så synd at de ligger så dypt i hjulbrønnen..
Ser helt klart bedre ut når hjulene kommer litt lengre ut mot skjermkanten.

BMW850

Sitat fra: kjonix på lørdag 15. mars 2014, klokken 17:25
Bare jeg som syntes de originale 21 tommerne til Tesla er noe av de peneste felgene som finnes på markedet...

Men at dere vil sette et unikt preg på bilen forstår jeg...nesten litt synd at de originale er så bra.

Enig!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA