Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Golf GTE

Startet av tomrh, søndag 23. februar 2014, klokken 02:29

« forrige - neste »

Råde

#240
Sitat fra: tomrh på søndag 19. april 2015, klokken 17:48
Sitat fra: magnusr på søndag 19. april 2015, klokken 17:28
Hei måtte bytte en styringsenhet på min GTE (møller garanti jobb). Rett etter det skifta jeg fra 17" piggfrie vinterdekk til 18" Marseille med sommerdekk (bridgestone potenza s001 225/40). Strammet med moment 120nm. Satte dekktrykket til 2.5. Så kjørte vi en tur på ca 5 mil. Var tom for strøm da vi dro. Er det mulig at bensin forbruket gikk opp fra før rundt 0,45-0,5 til 0,65-0,7? Merkelig.
Flere ting som drar opp forbruket her.
- Bredere dekk (og felg?) gir økt luftmotstand
- Høy rullemotstand på Bridgestone Potenza
- For lavt dekktrykk
Enig. Har erfaring fra 205 piggfritt kontra 225 sommer. Har gått opp i forbruk. Men å gå opp 0.2 pr mil er jo litt mye. Det er vel rundt regnet det dobbelte av hva jeg gikk opp (jeg gikk opp ca 1-2kWh/100km. Nå har jeg imidlertid goodyear efficientgrip som har lav rullemotstand).

Edit: og 3 bar i dekkene...
e-Golf | X75D

tomrh

For lufttrykk er regelen å gå opp 0,1 bar for hver profil ned. Har man f.eks. 2,5 bar for 205/55R16, så vil 40-profil bety 0,3 bar høyere, altså 2,8 bar. Og gjerne legg på litt, for lufttrykket har mye å si for rullemotstand.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

GTE

Fikk akkurat beskjed fra selger (Møller Kalbakken) at bilen er klar for henting kl. 14.30 idag  ;D

Gleder meg som en unge til å skli ned i Viennaskinnet og klemme gassen i bånn på E6 (slippe den opp igjen før lappen går selvfølgelig).

MortenA

Så gøy! Ser at det står hauger av dem på kaia på Bekkelaget, så det er nok flere av oss som kan smile i løpet av nærmeste fremtid.

Hvilken dato bestilte du bilen, og hvilket ordrenummer har du? Rundt 60000?

M.

Kires

Min er ferdig produsert men står på fabrikk i påvvente av kvalitetskontroll:( bestillte i des.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

anorway

Sitat fra: MortenA på mandag 20. april 2015, klokken 12:28
Så gøy! Ser at det står hauger av dem på kaia på Bekkelaget, så det er nok flere av oss som kan smile i løpet av nærmeste fremtid.

Hvilken dato bestilte du bilen, og hvilket ordrenummer har du? Rundt 60000?

M.

Hvilken Kai står disse på? (Screenshot - Google maps....) ?

MortenA

Bekkelagskaia, Kneppeskjærsutstikkeren.

Harald Møller Import.

dez

Har inntrykk av at 50% (eller mer) har bestilt Carbon Steel Grey. :D
Litt annen farge enn man får på vanlig golf, så regner med mange har resonnert som meg. (ja, jeg har og valgt den)

Fikk og gleden av en prøvetur her om dagen ja. Det er futt i denne gitt. :)

Siste estimat vedr prod for min del; slutten av juni. Blir nok mest sannsynlig 2016 modell før den er på vei nordover.
Golf GTE 2016

oebakkom

Mitt inntrykk fra forhandler er at det er hvitt det går i. Har satt 3 stykk i Norge så langt, og alle var hvite.

Kires

Jeg og en kompis har bestilt hver vår mørkeblå GTE. Blir neppe så mange av den. Den ser veldig bra ut i Steel Grey men som dere sier så blir det nok veldig mange av den.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Oy!

Mørkblå er også fin synes jeg. Jeg bestilte en i Limestone Grey og regner med å få den i uke 20! Gleder meg veldig.. og tror jeg blir fornøyd med fargen.

olekvi

Sitat fra: Råde på lørdag 18. april 2015, klokken 00:08
Sitat fra: Eple på fredag 17. april 2015, klokken 22:17
hdloop: Hvordan fikk du sportsunderstell på den? Kan ikke se det er et mulig valg å bestille på denne bilen?
Kan virkelig anbefale eibach. Sammen med adaptivt understell er det helt sikkert uslåelig.

Får man Eibach til GTE?
'19 TM3P

Råde

#252
Yess...
Her et bilde fra TÜV papirene som fulgte med mine. 19 sider med typegodkjenning til forskjellige biler, deriblant GTE!
Spammet GTE tråden deres med et, i mine øyne, særdeles vellykket og stilrent e-Golf prosjekt :) 18" og senk...
e-Golf | X75D

toreolav

Sitat fra: Råde på tirsdag 21. april 2015, klokken 00:39
Yess...
Her et bilde fra TÜV papirene som fulgte med mine. 19 sider med typegodkjenning til forskjellige biler, deriblant GTE!
Spammet GTE tråden deres med et, i mine øyne, særdeles vellykket og stilrent e-Golf prosjekt :) 18" og senk...

Har du et nummer som jeg kan kontakte Eibach forhandler med i disse TUV papirene?
De jeg har kontaktet nekter å komme med korrekte fjærer før jeg har reg nummer, som jeg ikke har enda.

magnusr

#254
Angående lufttrykk står det 2.7 og 2.4 (i) i døren. Er normalt bare 1 eller 2 i bilen. Så fylte 2.5 med tanke på dårlige norske veier. Kanskje jeg skal øke til 2.7

Fant forøvrig ut hvorfor jeg aldri så mer enn 38km. Skrur jeg av klimaanlegget så øker det til 48km rekkevidde på ren strøm på displayet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA