Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur til den franske riviera sommeren 2014 er/blir et faktum.

Startet av Harlex, tirsdag 18. februar 2014, klokken 18:47

« forrige - neste »

Harlex

Da er det banket. Kåk med lademuligheter er booket. :) Da begynner planleggingen.
Har tenkt meg denne ruten: http://goo.gl/maps/aEuSi
Litt skrekkblandet fryd per nå som ikke jeg vet med 100% sikkerhet hvor superchargerne kommer i løpet av våren og sommeren.
Litt tanker og problemstillinger som har slått meg på nåværende tidlige planleggingspunkt:
Hvor langt kommer man på "full tank" på autobahn? 30 mil? Trenger ikke overdrive hastighet med 2 unger i bilen... la oss si 120 km/t.?
Hvordan var det nå med UMC? Vår funker nedover i Europa også ikke sant?
Jeg satser på å slippe chademoadapter. Har allerede lokalisert masse type 2 22kw punkter i Tyskland som kan være greie pausesteder. Så det blir UMC med blått og rødt adapter (kommer vel snart?), type 2 kabel og adapterkitet til jkirkebo som skal fikse meg "fuel" utenom SC....
Tenker bruke 4 dager ned. Første overnatting i midten av Danmark.Deretter økter på 60 til 80 mil...
Per nå har jeg lite ladealternativer fra Sveits, Italia og inn på den franske riviera... Håper det snarlig blir annonsert noe der. Danmark og nordtyskland er fri for SC nå men her antar jeg det blir god dekning til sommeren basert på uttalelser fra Musk selv...
Kan planlegge første dag/etappe allerede nå tenker jeg. Jeg har forsåvidt begynt å se på aktuelle hotell langs ruten også og vil gjerne begynne å forespørre lademuligheter nå i tiden fremover. Men uansett vil mye av planleggingen avhenger av nyheter ang. SC tenker jeg.

Kom med innspill på alt... :-) Ruten, lademuligheter, hoteller, spesielle ting å tenke på osv. osv.

Jeg bruker forresten Road tripper (IOS) som reiseruteprogram. Tar gjerne tips for andre gode program...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Lacaixxa

Grattis med beslutningen. Jeg er fremdeles litt på hold, men kanskje denne tråden kan inspirere...:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

solberg87

Fikk vite at danmark blir stortsett dekt av SC innen utkanten av April. Så får vell sett hvor SC kommer i nord tyskland rundt samme tidspunkt også sikkert :-) Skal selv til området rundt der i Juli
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

Havebigfun

UMC fungerer i Sverige- da fungerer den i resten av Europa og.
Alternativ rute kan du evt ta over Oslo- med Kiel fergen er du kommet langt med SC i Norge. Du trenger bare en SC til i området Hannover/Bremen så er du et godt stykke sør for Sveits før du trenger egen ladekabel pdd.
Kielfergen er en fin erfaring for barnefamilier (mange fasiliteter) med 18 timers seiling slik at kjøringen splittes litt opp.
Med noen timers pause i Oslo, eks mathallen med 22kW-lading er bilen full når du entrer båten.

sven erik

husk at  chademo laderne langs autobanen  i Tyskland  har å type 2  men type 2 ellers må en ha tysk nobil abonomang  stort sett
jeg har kjørt nå 3 år ned til Spania så trenge noen no tips  så bare spør

Harlex

Sitat fra: sven erik på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:32
husk at  chademo laderne langs autobanen  i Tyskland  har å type 2  men type 2 ellers må en ha tysk nobil abonomang  stort sett
jeg har kjørt nå 3 år ned til Spania så trenge noen no tips  så bare spør
Flott. Det kommer nok spørsmål ja:-)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:07
UMC fungerer i Sverige- da fungerer den i resten av Europa og.
Alternativ rute kan du evt ta over Oslo- med Kiel fergen er du kommet langt med SC i Norge. Du trenger bare en SC til i området Hannover/Bremen så er du et godt stykke sør for Sveits før du trenger egen ladekabel pdd.
Kielfergen er en fin erfaring for barnefamilier (mange fasiliteter) med 18 timers seiling slik at kjøringen splittes litt opp.
Med noen timers pause i Oslo, eks mathallen med 22kW-lading er bilen full når du entrer båten.
Skal vurdere kielfergen ja... :-) lurer også på Hirtshals-Bergen på hjemreisen..
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

Teslanewbie

Sitat fra: Harlex på tirsdag 18. februar 2014, klokken 18:47
Da er det banket. Kåk med lademuligheter er booket. :) Da begynner planleggingen.
Har tenkt meg denne ruten: http://goo.gl/maps/aEuSi
Litt skrekkblandet fryd per nå som ikke jeg vet med 100% sikkerhet hvor superchargerne kommer i løpet av våren og sommeren.
Litt tanker og problemstillinger som har slått meg på nåværende tidlige planleggingspunkt:
Hvor langt kommer man på "full tank" på autobahn? 30 mil? Trenger ikke overdrive hastighet med 2 unger i bilen... la oss si 120 km/t.?
Hvordan var det nå med UMC? Vår funker nedover i Europa også ikke sant?
Jeg satser på å slippe chademoadapter. Har allerede lokalisert masse type 2 22kw punkter i Tyskland som kan være greie pausesteder. Så det blir UMC med blått og rødt adapter (kommer vel snart?), type 2 kabel og adapterkitet til jkirkebo som skal fikse meg "fuel" utenom SC....
Tenker bruke 4 dager ned. Første overnatting i midten av Danmark.Deretter økter på 60 til 80 mil...
Per nå har jeg lite ladealternativer fra Sveits, Italia og inn på den franske riviera... Håper det snarlig blir annonsert noe der. Danmark og nordtyskland er fri for SC nå men her antar jeg det blir god dekning til sommeren basert på uttalelser fra Musk selv...
Kan planlegge første dag/etappe allerede nå tenker jeg. Jeg har forsåvidt begynt å se på aktuelle hotell langs ruten også og vil gjerne begynne å forespørre lademuligheter nå i tiden fremover. Men uansett vil mye av planleggingen avhenger av nyheter ang. SC tenker jeg.

Kom med innspill på alt... :-) Ruten, lademuligheter, hoteller, spesielle ting å tenke på osv. osv.

Jeg bruker forresten Road tripper (IOS) som reiseruteprogram. Tar gjerne tips for andre gode program...
hvor lader du på vei til Kristiansand og kan du lade på fergen over til Danmark? Regner med at du ikke har mye å gå på hvis du har kjørt fra Stavanger til Kristiansand og deretter med fergen over til Hirtshals. Er det sc i Hirtshals ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

solberg87

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 18. februar 2014, klokken 20:03
Sitat fra: Harlex på tirsdag 18. februar 2014, klokken 18:47
Da er det banket. Kåk med lademuligheter er booket. :) Da begynner planleggingen.
Har tenkt meg denne ruten: http://goo.gl/maps/aEuSi
Litt skrekkblandet fryd per nå som ikke jeg vet med 100% sikkerhet hvor superchargerne kommer i løpet av våren og sommeren.
Litt tanker og problemstillinger som har slått meg på nåværende tidlige planleggingspunkt:
Hvor langt kommer man på "full tank" på autobahn? 30 mil? Trenger ikke overdrive hastighet med 2 unger i bilen... la oss si 120 km/t.?
Hvordan var det nå med UMC? Vår funker nedover i Europa også ikke sant?
Jeg satser på å slippe chademoadapter. Har allerede lokalisert masse type 2 22kw punkter i Tyskland som kan være greie pausesteder. Så det blir UMC med blått og rødt adapter (kommer vel snart?), type 2 kabel og adapterkitet til jkirkebo som skal fikse meg "fuel" utenom SC....
Tenker bruke 4 dager ned. Første overnatting i midten av Danmark.Deretter økter på 60 til 80 mil...
Per nå har jeg lite ladealternativer fra Sveits, Italia og inn på den franske riviera... Håper det snarlig blir annonsert noe der. Danmark og nordtyskland er fri for SC nå men her antar jeg det blir god dekning til sommeren basert på uttalelser fra Musk selv...
Kan planlegge første dag/etappe allerede nå tenker jeg. Jeg har forsåvidt begynt å se på aktuelle hotell langs ruten også og vil gjerne begynne å forespørre lademuligheter nå i tiden fremover. Men uansett vil mye av planleggingen avhenger av nyheter ang. SC tenker jeg.

Kom med innspill på alt... :-) Ruten, lademuligheter, hoteller, spesielle ting å tenke på osv. osv.

Jeg bruker forresten Road tripper (IOS) som reiseruteprogram. Tar gjerne tips for andre gode program...
hvor lader du på vei til Kristiansand og kan du lade på fergen over til Danmark? Regner med at du ikke har mye å gå på hvis du har kjørt fra Stavanger til Kristiansand og deretter med fergen over til Hirtshals. Er det sc i Hirtshals ?

Er SC rett før Kr.sand på Lyngdal :-)
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

Harlex

Sitat fra: solberg87 på tirsdag 18. februar 2014, klokken 20:16
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 18. februar 2014, klokken 20:03
Sitat fra: Harlex på tirsdag 18. februar 2014, klokken 18:47
Da er det banket. Kåk med lademuligheter er booket. :) Da begynner planleggingen.
Har tenkt meg denne ruten: http://goo.gl/maps/aEuSi
Litt skrekkblandet fryd per nå som ikke jeg vet med 100% sikkerhet hvor superchargerne kommer i løpet av våren og sommeren.
Litt tanker og problemstillinger som har slått meg på nåværende tidlige planleggingspunkt:
Hvor langt kommer man på "full tank" på autobahn? 30 mil? Trenger ikke overdrive hastighet med 2 unger i bilen... la oss si 120 km/t.?
Hvordan var det nå med UMC? Vår funker nedover i Europa også ikke sant?
Jeg satser på å slippe chademoadapter. Har allerede lokalisert masse type 2 22kw punkter i Tyskland som kan være greie pausesteder. Så det blir UMC med blått og rødt adapter (kommer vel snart?), type 2 kabel og adapterkitet til jkirkebo som skal fikse meg "fuel" utenom SC....
Tenker bruke 4 dager ned. Første overnatting i midten av Danmark.Deretter økter på 60 til 80 mil...
Per nå har jeg lite ladealternativer fra Sveits, Italia og inn på den franske riviera... Håper det snarlig blir annonsert noe der. Danmark og nordtyskland er fri for SC nå men her antar jeg det blir god dekning til sommeren basert på uttalelser fra Musk selv...
Kan planlegge første dag/etappe allerede nå tenker jeg. Jeg har forsåvidt begynt å se på aktuelle hotell langs ruten også og vil gjerne begynne å forespørre lademuligheter nå i tiden fremover. Men uansett vil mye av planleggingen avhenger av nyheter ang. SC tenker jeg.

Kom med innspill på alt... :-) Ruten, lademuligheter, hoteller, spesielle ting å tenke på osv. osv.

Jeg bruker forresten Road tripper (IOS) som reiseruteprogram. Tar gjerne tips for andre gode program...
hvor lader du på vei til Kristiansand og kan du lade på fergen over til Danmark? Regner med at du ikke har mye å gå på hvis du har kjørt fra Stavanger til Kristiansand og deretter med fergen over til Hirtshals. Er det sc i Hirtshals ?

Er SC rett før Kr.sand på Lyngdal :-)
Yepp og jeg regner med jeg kommer meg fra Bergen til den...Deretter er det vel en 7-8 mil til Kristiansand. Da har jeg litt å gå på når jeg kommer til Hirtshals. Får nok ikke ladet på hurtigfergen nei.... Noen som har spurt forresten? Hadde ikke var feil å fått det til selvfølgelig...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Sitat fra: pagal på tirsdag 18. februar 2014, klokken 20:00
En del Type 2 i Milano og Genova
https://www.eneldrive.it/
http://www.plugshare.com/?src=piccstxt
Den er fin. Per nå er det litt "åpent" fra den italienske grensen til Den franske rivieraen. Disse stasjonene kan være grei å bruke i forbindelse med pauser tenker jeg....

Det står Mennekes og Scame som benevnelse på punktene. Vet du hva det vil si? 2 typer regner jeg med?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Diravi

Om ikke ladestrukturen er på plass som du ønsker når du kommer til sommeren kan det være greit å ha en alternativplan. Biltog fra Tyskland og sørover er populært også blant fossilbillister, man sparer nesten et reisedøgn og kan sjekke inn i sovekupé etter å ha kjørt ombord bilen. Det koster noen kroner, men det er bekvemt og du sparer en hotellovernatting.

Du kan for eksempel ta biltog fra Hamburg til Allessandria, sistnevnte er på ruten din. Fra Kielfergen er det jo bare en times tid til Hamburg, og i andre enden er det ca 25-30 mil å kjøre før du er fremme ved din ladevilla.

Mer på www.dbautozug.de.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Harlex

Sitat fra: sven erik på tirsdag 18. februar 2014, klokken 19:32
husk at  chademo laderne langs autobanen  i Tyskland  har å type 2  men type 2 ellers må en ha tysk nobil abonomang  stort sett
jeg har kjørt nå 3 år ned til Spania så trenge noen no tips  så bare spør
Sier du at type 2 punktene på Chademoladerne er gratis?
De andre (som jeg har funnet mange av)... Der man ha abonnement... Er det mange ulike leveradører og ulike abonnement eller er det en å forholde seg til?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA