Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

F_P

Problemet med slike plastbelagte er at de for eksempel ikke kan brukes på mine Work-felger, ei heller på flere typer Vossen. Bolthullet er rett og slett for lite, det er ikke plass :(
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Muffinman

Dumt, for det er nettopp hvor hullet er trangt behovet er størst. PH Turbin har også ganske små hull i nyeste utgave.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øggen

Sitat fra: F_P på torsdag 16. juni 2016, klokken 12:15
Problemet med slike plastbelagte er at de for eksempel ikke kan brukes på mine Work-felger, ei heller på flere typer Vossen. Bolthullet er rett og slett for lite, det er ikke plass :(

Kjøpte samme på biltema. Trikset e å dra av plasthylsa og legge et lag med elektrikkerteip over. DA funka det gull  ;D
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

snerk

Noen som har bilder av nye slipstreamfelgene på sort bil? Vurderer å kjøpe disse direkte fra Tesla som sommerfelger og sette vinterdekk på de gamle standardfelgene.

Powerflux

Sitat fra: snerk på tirsdag 21. juni 2016, klokken 11:35
Noen som har bilder av nye slipstreamfelgene på sort bil?

Hentet ny, sort 70D på fredag ;D





Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Anders Heibø

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. mai 2016, klokken 12:17
Noen her som har testet Vredestein Wintrac xtreme S?

Ser en på forumet har testet disse dekkene i XL, men ikke S versjonen.

Jeg kikker på et felgsett med 245/40/20 med disse dekkene. Tipper de er helt fine på vinterføre, men lurer på om noen har førstehånds erfaring :)

Jeg må kjøpe nye vinterdekk i november/desember til begge bilene. Blir garantert xtreme S på den jeg kjører. Er veldig trygg på de gamle XL så det blir mest sannsynlig xtreme S på familiebilen også, men lurer litt på å sette på Continental viking contact bare for å ha testet de. Kan uansett ikke komme med tilbakemelding før desember...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

zoom

Fikk levert Michelin Primacy 3 på min nye 75D!,kan det være nye standard dekk?andre som har fått?

E-golf-2014

Ja, jeg og fikk det på min facelift 70d, og selger sa at dette nå var standard. Noen som har kjenner til forskjeller på dette dekket, og Pilot Sport 3 som ble levert tidligere?

Muffinman

Usikker på det, men som en kuriositet kan jeg nevne at NAF sin dekktest plasserer Landsail 588UHP over Primacy 3 totalt. Primacy kritiserers for lang bremsestrekning på våt vei, mens 588UHP bremser svært godt også på våt vei.

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2015/michelin-primacy-3/

https://www.naf.no/forbrukertester/dekktester/sommerdekktest-2015/landsail-ls-588-uhp/

Powerflux

Sitat fra: yolo på søndag 26. juni 2016, klokken 00:45
Fikk levert Michelin Primacy 3 på min nye 75D
Samme her på min 70D utlevert for 1 uke siden!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Cowboystrekk

Sitat fra: Powerflux på søndag 26. juni 2016, klokken 09:19
Sitat fra: yolo på søndag 26. juni 2016, klokken 00:45
Fikk levert Michelin Primacy 3 på min nye 75D
Samme her på min 70D utlevert for 1 uke siden!
Det er gode nyheter! Det er et bra dekk og det eneste sommerdekket, foruten landsail, med B i rullemotstand.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

AppleKnocker

Jeg har kjørt en 70D back to back med min S85 (hhv 2016 og 2015) noen dager. Etter noen kilometer i 70D lurte jeg på om det var noe galt med min bil - den kjennes som kjerra til Fred Flintstone i forhold.
Ved en liten sjekk viste det seg at jeg har Goodyear Eagle dekkene på min bil, men 70Den har Michelin Pilot Sport 3 (begge 19). Makan til forskjell!
Støynivået med Michelin er litt lavere, presisjonen på styringen er merkbart bedre, komforten har fått et løft, og borte er er den stompete følelsen av at hjulene er laget av tre og ikke er helt runde.

Håper jeg punkterer på alle fire hjul snart så jeg kan kvitte meg med Goodyear driten  >:(
Dessverre er vel eneste fordel med disse dekkene at de varer lenge.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

petersv

Det vet du egentlig ikke før du ev. hadde byttet om hjulene på bilene, noe jeg regner med hadde vært vanskelig da jeg regner med den ene var loaner?

GOS

#1604
Og jeg har kjørt en 4 uker gammel S85D loaner nå i 5 dager med de samme dekka. Min S85 (juni 2014) har Goodyear dekka. Jeg merker IKKE en slik forskjell.

Jeg opplever mer mororstøy (svakt hvin fra fremre motor) på D'en, kan ikke skille dekkstøyen, men D'en høres generelt bedre støyisolert ut når en kommer opp i litt hastighet.(bortsett fra den litt irriterende hvinelyden fra fremre motor som høres i opp til 100 eller noe slikt. Men den vender en seg vel til)

For meg føles det ikke som noe forskjell i "kjerrefølelse" (bortsett fra 4hjulsdrift), tror ikke kjøreegenskapene har forandret seg noe. Jeg har stålfjærer mens loaneren har luft.

Min er kjørt 29000, loaneren var kjørt 1300 men jeg har nå lagt til 1400 km
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA