Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Muffinman

Ser ut til å være tomt for Landsail 588UHP mange steder, så det etterspørres nok. Noen som vet om noen som har det inne?

zoom

Sitat fra: shufu på fredag 22. april 2016, klokken 00:17
Hei,

Tenkte å lage en ny tråd men kanskje det passer best her.
Min model S bestilling (bestilt 2 dager før facelift) blir låst i morgen og lurer på om jeg bør bestille vinter hjul hos tesla eller vente.
Vet dere hvor mye koster det å etterbestille hos Telsa?
Er ikke sikkert hva er best:
- kjøpe vinterdekk fra tesla og håpe å få slipstream felger (sansynnligvis, og det vil hjelpe litt med rekkevidde).
- kjøpe hos dekkman (polar felg for eksempel) og spare 3 000 nok. også jeg kan vente om vinter og få disse montert direkte på bilen...

Jeg er litt bekymre også at Tesla kan være vanskelig med "uoriginal" felger...
men hos dekkman, man får også god garanti på dekk, gratis dekkhotel først sesong...

Setter pris på dere råd/anbefaling. Takk.

Du trenger ikke ta stilling til vinterhjul enda,din DS hos tesla vil kontakte deg før levering om du
ønsker Vinterhjul,det er en fin anledning til å spørre om du får Slipstreamhjul.

El Mundo

#1517
Sitat fra: Muffinman på fredag 22. april 2016, klokken 08:40
Ser ut til å være tomt for Landsail 588UHP mange steder, så det etterspørres nok. Noen som vet om noen som har det inne?
Jeg en assosiasjon til den betegnelsen du brukte der., 588HP..mitt siste run med min P85DL

shufu

Sitat fra: RonnyØ på fredag 22. april 2016, klokken 06:43
Hadde jeg fått bekreftet slipstream, så hadde jeg gått for det. Hvis det var usikkert om man fikk det, lett polar. Glem det styret mtp garanti, dem har ingen sak der.

Takk til dere.

Har fått bekreftet i dag. Så jeg skal bare beholde denne i mitt bestilling.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Cowboystrekk

Sitat fra: Muffinman på fredag 22. april 2016, klokken 08:40
Ser ut til å være tomt for Landsail 588UHP mange steder, så det etterspørres nok. Noen som vet om noen som har det inne?
www.wheelsshop.no tror jeg har dem inne.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Styrer unna denne. Her er pris eks mva oppgitt enda når "bekreft"-knappen kommer opp. Frakten er kr. 556. Og hva er "Told dokumenter"?

Det blir dyre billigdekk om man handler derfra.

kjolnerdomen

#1521
Sitat fra: kjolnerdomen på mandag 18. april 2016, klokken 16:55
Da ble det TSW Bathurst i gunmetal på meg 245/40-20 foran og 285/35-20 bak. Vredestein Ultrac Vorti dekk.

Bilde kommer når jeg får dem - forhåpentligvis mot slutten av uka.

Da var hjulene på bilen - veldig fornøyd


El-boy

#1522
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 22. april 2016, klokken 22:32
Sitat fra: Muffinman på fredag 22. april 2016, klokken 08:40
Ser ut til å være tomt for Landsail 588UHP mange steder, så det etterspørres nok. Noen som vet om noen som har det inne?
www.wheelsshop.no tror jeg har dem inne.
Styr unna WheelShop!
Jeg fikk felger som ikke passet på min Tesla. På tross av pass-garanti fikk jeg store problemer når disse skulle returneres. De svarte ikke lenger på e-post etc. Endte med att jeg returnerte felgene selv og reklamerte til kredittkort selskapet for å re-claime pengene med henvisning til pass-garantien.

Jeg har ikke hørt ifra Wheelsshop siden.

SunSeeker

Stemmer i den.
De tar 485 dkk i "toldgebyr" , I tillegg kommer norsk deklarasjon og moms.  Litt Ryanair preg over hele greierne.
Jeg var faktisk i Danmark da jeg skulle bestille der, søkte opp adressen for å reise til butikken å se. Havnet langt uti skogen på landet, til et bolighus. Ingen butikk der.......

Cowboystrekk

Ok, da skal jeg styre unna de jeg og. Skal ikke linke mer til de. Takk for nyttige tilbakemeldinger :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Kanskje advare mot de i førstepost hvis de er så ille?

erot

Sitat fra: kjolnerdomen på lørdag 23. april 2016, klokken 22:18
Da var hjulene på bilen - veldig fornøyd

Ser bra ut! Hva er bredde og innpress på felgene? Setter pris på om du gidder å ta enda flere bilder på litt avstand, f.eks rett fra siden og nesten rett bakfra (så du ser langs siden). Vurderer å gå fra 21 til 20 med samme dekkdimensjoner.

Egil Fonn

Vurdere nye sommerdekk.
Har original 21¨turbinfelger med Michelin Pilot Sport 245/35ZR21 framme og 265/35ZR21 bak. Synes disse støyer mye på grovt veidekke og ønsker meg noen stillere dekk.
Er det mulig å få støysvake dekk til 21¨, eller må  jeg over på 19¨?
Lite støy, komfort og gode kjøreegenskaper på Norske dårlige veier er viktigere en kult utseende.
Hva bør jeg velge?
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

fonberg

Sitat fra: Egil Fonn på mandag 02. mai 2016, klokken 21:11
Vurdere nye sommerdekk.
Har original 21¨turbinfelger med Michelin Pilot Sport 245/35ZR21 framme og 265/35ZR21 bak. Synes disse støyer mye på grovt veidekke og ønsker meg noen stillere dekk.
Er det mulig å få støysvake dekk til 21¨, eller må  jeg over på 19¨?
Lite støy, komfort og gode kjøreegenskaper på Norske dårlige veier er viktigere en kult utseende.
Hva bør jeg velge?

Med dine prioriteringer er 19" løsningen. Én tomme høyere gummifjæring gjør underverker.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

SteinR

Sitat fra: Egil Fonn på mandag 02. mai 2016, klokken 21:11
Vurdere nye sommerdekk.
Har original 21¨turbinfelger med Michelin Pilot Sport 245/35ZR21 framme og 265/35ZR21 bak. Synes disse støyer mye på grovt veidekke og ønsker meg noen stillere dekk.
Er det mulig å få støysvake dekk til 21¨, eller må  jeg over på 19¨?
Lite støy, komfort og gode kjøreegenskaper på Norske dårlige veier er viktigere en kult utseende.
Hva bør jeg velge?

Hadde en P85+ lånebil i fjor som var skodd med 245/35ZR21 Continental SportContact 5 ContiSilent framme og bak. Denne var vesentlig stillere enn min egen P85+ som er skodd likt din. Ser nå at Continental har kommet med SportContact 5P ContiSilent i både 245/35ZR21 og 265/35ZR21 og kommer til å vurdere disse når PS2 dekkene mine er utslitt, men er usikker på hva forskjellen er mellom 5 ContiSilent og 5P ContiSilent modellene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA