Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min Mitsubishi Outlander PHEV

Startet av diax, mandag 03. februar 2014, klokken 17:51

« forrige - neste »

tomrh

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 11. april 2014, klokken 12:00
Egentlig litt rart at man både på vegne av outlander PHEV og min egen bil ikke leverer bedre dekk med fra fabrikken. Høy rullemotstand og middels egenskaper på vann\støy løfter ikke akkurat fram rekkevidde og gode kjøreegenskaper.
Jeg er i øyeblikket i en kjøpsprosess ang. modellen, og tok dette opp med selger. Han bare dro på det, som om det var uvesentlig, og sa at 98-99% av kundene er fornøyde med originaldekka.  ::) Gjorde ham oppmerksom på at bilen faktisk har eldrift og at dekkene er med på å maksimere rekkevidden på el. Han takket for opplysningen og innrømte at dette hadde han ikke tenkt på før.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Cowboystrekk

Bra du tok det opp. Synes mange biler utleveres med alt for dårlige dekk. Jeg fikk f.eks Goodyear RS-A2 som har svært høy rullemotstand og er middels på vannplaning. For 2-3k mer kunne jeg fått Goodyear asymmetric 2 som har vunnet mange tester, har lav rullemotstand og høyeste skåre på våt veg. Det er virkelig ikke på dekk produsentene bør spare!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

#47
Da fikk jeg prøvd kompisen WAK81 her, sin nye Outlander PHEV. Lettkjørt bil, sprek etter "turbolaggen". Mye funksjoner etc å sette seg inn i. Bra med plass og passer bra med grå metallic som farge. Stock sommerfelgene er tøffere enn Tesla sine ;) Jeg kan forstå at mange kjøper denne. Noe jeg stussa litt på er at man ikke kan forvarme bilen uten å bruke bensin når den står uten tilkobla lader, dette burde jo vært mulig med ei så stor batteripakke? 12 kW hvor sikkert 8-10 er tilgjengelig? Også litt rart at det skal være så mye styr med å sette opp appen for forvarming. Jeg trenger bare skrive inn brukernavn og passord, så henter appen chassinummer og jeg kan bruke den. Håper Mitsubishi forenkler dette etterhvert da det kan virke litt kronglete :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

diax

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 16. april 2014, klokken 09:26
Noe jeg stussa litt på er at man ikke kan forvarme bilen uten å bruke bensin når den står uten tilkobla lader, dette burde jo vært mulig med ei så stor batteripakke? 12 kW hvor sikkert 8-10 er tilgjengelig?

Her må dere ha gjort noe galt. Den forvarmer med kun strøm uavhengig om den er tilkoblet
nettet eller ikke.

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 16. april 2014, klokken 09:26
Også litt rart at det skal være så mye styr med å sette opp appen for forvarming. Jeg trenger bare skrive inn brukernavn og passord, så henter appen chassinummer og jeg kan bruke den. Håper Mitsubishi forenkler dette etterhvert da det kan virke litt kronglete :)

Appen er kronglete. Den er grei å bruke men grensesnittet for å sette den opp er totalt ubrukelig.
Det samme kan sies om at må være innenfor bilens WiFi-området. Det legger store begrensninger
for bruker all den tid den ikke fungerer om man er mer enn ca. 20-30 meter fra bilen.

Cowboystrekk

diax: Ok, testa ikke dette med forvarming, men ifølge kompisen tror jeg selgeren hadde sagt det, men kan hende jeg misforstod :) Håper de fikser oppsettet med appen da etterhvert :) Forvarming kan vell settes ift tid? Så da er det kanskje ikke så ille allikevel om wifi har begrensa rekkevidde?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

diax

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 18. april 2014, klokken 11:56
diax: Ok, testa ikke dette med forvarming, men ifølge kompisen tror jeg selgeren hadde sagt det, men kan hende jeg misforstod :) Håper de fikser oppsettet med appen da etterhvert :) Forvarming kan vell settes ift tid? Så da er det kanskje ikke så ille allikevel om wifi har begrensa rekkevidde?

Tidspunkt for forvarming kan programmeres. Men siden forvarmingen kun går 10 minutter er det for min
del kun på morgenen hjemme hvor den har noen verdi. Jeg vet stort sett aldri når jeg får dratt fra jobb
så har aldri brydd meg om forvarming da. Hadde den kunne stått på i opptil 60 minutter slik som en
vanlig Webasto hadde det vært supert.

Og hadde appen kommunisert via mobilnettet kunne man startet den når man vet når man skal
gå fra jobb. Håper de kommer med en annen løsning på disse tingene i neste generasjon.

erikb

Jeg har hatt denne bilen siden august -16, og er så langt strålende fornøyd! Ser at en del lurer på bensinforbruket, og dette har jeg fulgt relativt godt med på med min bil. Så langt har jeg følgende info om dette: De første 2-3 mnd brukte bilen i snitt 0,17 l/mil, noe som er ekstremt bra i mine øyne! Nå i januar har forbruket gått noe opp, men i snitt ligger den på ca 0,32 l/mil.
Bilen brukes stort sett til småkjøring, og det er jo slik kjøring, spesielt på vinteren, som "dreper" bensinforbruket.
Ser også at noen lurer på dette med forhåndsvarming. Min bil står i garasje, med lading hver gang den settes inn der. Forhåndsvarming programmerer jeg fra mobilen, dersom jeg vet når jeg skal kjøre. Den kan programmeres en uke frem i tid, men kun en gang pr dag.
Dersom du ikke har mobilen tilgjengelig, eller koblet den mot bilen, kan også programmering gjøres i bilen, via MMCS. Der kan alt det samme gjøres som du kan gjøre fra mobilen.

erikb

Sitat fra: diax på lørdag 19. april 2014, klokken 00:51
Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 18. april 2014, klokken 11:56
diax: Ok, testa ikke dette med forvarming, men ifølge kompisen tror jeg selgeren hadde sagt det, men kan hende jeg misforstod :) Håper de fikser oppsettet med appen da etterhvert :) Forvarming kan vell settes ift tid? Så da er det kanskje ikke så ille allikevel om wifi har begrensa rekkevidde?

Tidspunkt for forvarming kan programmeres. Men siden forvarmingen kun går 10 minutter er det for min
del kun på morgenen hjemme hvor den har noen verdi. Jeg vet stort sett aldri når jeg får dratt fra jobb
så har aldri brydd meg om forvarming da. Hadde den kunne stått på i opptil 60 minutter slik som en
vanlig Webasto hadde det vært supert.

Og hadde appen kommunisert via mobilnettet kunne man startet den når man vet når man skal
gå fra jobb. Håper de kommer med en annen løsning på disse tingene i neste generasjon.
Forhåndsvarming kan settes til 10, 20 eller 30 minutter. Min står på 30, og med oppvarming av bilen. Dette fungerer veldig bra, også til å få isfri rute. Kan også velges kjøling om sommeren, eller oppvarming av frontrute (isfjerning alene)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA