Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

Ebbe

#945
Jeg også opplevde på SC at dørhåndtakene gikk ut og inn, også når jeg gikk bort fra bilen og min fru hadde nøklene flere 100 meter fra bilen. Så nå tør jeg ikke gå fra bilen ved SC ladning!
Hatt så mange små og irriterende feil at jeg føler det er ubehagelig å komme til Tesla Drammen igjen og igjen. Veldig god service i Drammen men lang ventetid!
Veldig fornøyd med bilen som et teknisk og kjøremessig vidunder, men alle småfeil og det faktum at Tesla Norge ikke klarer å følge oss opp ut fra antall solgte biler gjør opplevelsen til tider frustrerende!

Bilen med problemer levert juni 2014
P39240

Muffinman

#946
@Ebbe: Når ble bilen din levert?

Edit: Øyy, min har jo bursdag i dag  :) da ble det 46000km første året. Skulle vært nærmere 50K pga mye kjøring med gammelbilen som ikke kunne selges pga manglende adaptere samt litt kjøring med loanere.

smurf

Lastet ned 4 versjon av 6.0 nå. Kommet til 1.67.73
Andre som har fått den, eller høyere? Merket noe forskjell?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

hoffa

Sitat fra: smurf på torsdag 30. oktober 2014, klokken 19:15
Lastet ned 4 versjon av 6.0 nå. Kommet til 1.67.73
Andre som har fått den, eller høyere? Merket noe forskjell?

Fått den i dag. Ikke merket noen forskjell foreløpig.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Tuxedo

Installerte denne i dag.  Ingen forskjell.

sn0le

Teori: 6.0 ble pushet ut inntil en del bugs ble oppdaget.
Redusert regen, 3G problemer etc.
De har sikkert stoppet utrullingen av 6.0 inntil disse bugsene er fikset.
Bugfixene tester de på oss som allerede har fått buggy versjoner av 6.0.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Cobos

Jeg har hatt bilen inne hos Tesla Grorud og nå endelig fått installert 6.0 via minnestick. Den aller nyeste utgaven .73 skal visst ha 3G fixer ble det sagt. Hos meg har 3g vært rimelig stabilt, type 3-5 restarts siste 6mnd pga utfall av 3g. Og jeg hadde 5.11 helt fram til igår.

Jeg må si kalender funksjonen er faktisk veldig kjekk, spesielt naviger til en avtale som står i kalenderen. Så de som klager over denne, det er EN bruker som liker den ihvertfall  ;D

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

fonberg

Sitat fra: Cobos på torsdag 30. oktober 2014, klokken 23:41
Jeg har hatt bilen inne hos Tesla Grorud og nå endelig fått installert 6.0 via minnestick. Den aller nyeste utgaven .73 skal visst ha 3G fixer ble det sagt. Hos meg har 3g vært rimelig stabilt, type 3-5 restarts siste 6mnd pga utfall av 3g. Og jeg hadde 5.11 helt fram til igår.

Jeg må si kalender funksjonen er faktisk veldig kjekk, spesielt naviger til en avtale som står i kalenderen. Så de som klager over denne, det er EN bruker som liker den ihvertfall  ;D

Cobos

Jeg hadde 3-5 restarts I DAG :) (på 56 mil kjøring, riktignok) Installerte *73 i kveld, så får vi se om det hjelper.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

rene

@Cobos da er vi to. Jeg oppdaterer bevisst avtalene mine med riktig adresse nå slik at jeg enkelt kan navigere dit i bilen. Synes også det er ryddig å se dagens gjøremål på skjermen når jeg setter meg i bilen og kjører til jobb. Det har dog blitt nevnt før at den ikke skiller mellom ulike kalendere, og høna sin samt vår delte vises akkurat likt i bilen. Forstår det meste, men hvis det bare står "Tannlege" så må jeg sjekke på mobiltelefonen hvem som faktisk skal i helvetesstolen.

smurf

Sitat fra: smurf på torsdag 30. oktober 2014, klokken 19:15
Lastet ned 4 versjon av 6.0 nå. Kommet til 1.67.73
Andre som har fått den, eller høyere? Merket noe forskjell?
Har bare hatt 6.0 siden i går kveld, men idag tidlig når det gjenstod ca 2timer lading til 'charge limit 80%' mente bilen at det gjenstod 11 timer... Mulig det fikser seg selv ved neste lading... Ellers virket 'present door handles' mer på hugget hos meg nå. Behøvde ikke stå helt inntil førerdøra før de spratt ut.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

D.O

vet ikke om det er tilfeldig, men syntes den ble den mer rykkete i ca 55kmt med 1.67.73? Men dette er faktisk første gang 3g virker etter endt lading hos meg. Så kanskje 3g er ordnet?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Harlex

Hadde det vært en ide å ha en avstemning på hvor folk i landet har problemer med 3G? Det MÅ jo være noe lokalt kompatibilitetsproblem med Telenors sendere som er hovedproblemet? Alle får jo den de samme software-oppgraderingene og det er jo ikke snakk om at det er et hardwareproblem... Kjører selv i området Bergen/Sotra og har ingen problemer... Har for så vidt ikke hatt problemer andre steder heller bortsett fra noen timer i Sveits på vei tilbake fra rivieraen i sommer....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Øyvind.h

Sitat fra: smurf på fredag 31. oktober 2014, klokken 07:13
Har bare hatt 6.0 siden i går kveld, men idag tidlig når det gjenstod ca 2timer lading til 'charge limit 80%' mente bilen at det gjenstod 11 timer...
Slike svingninger i ladetid kan oppstå dersom bilen eksempelvis aktiverer batterivarmeren en kort periode.
Når jeg ladet på fjellet i fjor vinter skiftet timeren innimellom til 24 timer +, fordi batterivarmeren ble aktivert. Men det var i -17....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

smack332

Jeg hadde aldri problemer med 3G før 6.0. Etter oppgraderingen valgte jeg always connected. Da falt den ut flere ganger i uka, og jeg måtte resette for å få den tilbake. For 4-5 dager siden slo jeg av always connected, og har ikke hatt noen problemer siden det. Så det har nok en sammenheng.

smurf

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 31. oktober 2014, klokken 09:11
Sitat fra: smurf på fredag 31. oktober 2014, klokken 07:13
Har bare hatt 6.0 siden i går kveld, men idag tidlig når det gjenstod ca 2timer lading til 'charge limit 80%' mente bilen at det gjenstod 11 timer...
Slike svingninger i ladetid kan oppstå dersom bilen eksempelvis aktiverer batterivarmeren en kort periode.
Når jeg ladet på fjellet i fjor vinter skiftet timeren innimellom til 24 timer +, fordi batterivarmeren ble aktivert. Men det var i -17....
Kan kanskje forklare det.. Jeg hadde skrudd på kupevarmer via app'en...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA