Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

Olatho

Jeg venter.  Bilen står i garasje med halvdårlig 3G-dekning (og null wlan), men jeg når den stort sett med appen og sånt, så jeg _tror_ ikke det skal ha noe å si.

Øggen

5.11 fortsatt, full pupp på Wifi.
No sign from Silicon Valley

RE

Sitat fra: karstrom på onsdag 17. september 2014, klokken 15:55
Er det mange som ikke har fått oppgradering?
Jeg sitter fortsatt og venter med min 5.12 versjon. Like skuffet hver gang jeg setter meg inn i bilen og ikke ser den fine klokka...

5.12 ? Du er heldig, jeg sitter på 5.9 og må resette skjerm både titt og ofte fordi datadekningen faller ut... :( Jeg fikk bilen med 5.8.x installert, og 5.9 softwaren var en nedgradering stabilitietsmessig mtp 3g nettverk. Men HillHold og RDIO var jo en super addition i 5.9 da....

Mao, jeg venter også spent på v6.0! (kanskje får jeg den om to uker ...?)
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

Brede

Hver gang det er oppdateringer så må iallefall jeg vente i år og dag for å få den, vet ikke hva jeg har gjort galt..  :-[

Hadde det ikke vært for at en ranger var innom her for litt siden så hadde vel jeg også hatt 5.9 ennå, fikk da 5.11.

Skal vel ha flaks for å få lastet ned 6.0 da 3G snart er mer nede enn oppe her..

akseln

Er det ikke slik at 6.0 er den første versjonen siden 5.9 som blir oppgradert til alle over OTA? De som har 5.11 og 5.12 har vel fått denne på service eller at de har fått den "pushet" ut etter en telefon til Tesla?

Jeg har 5.11 og venter fortsatt. Savner en "sjekk for ny fw" funksjon :-)

sisc1337

Venter fortsatt på 6.0. Tror bare det er å vende til seg en god del tålmodighet når det gjelder software oppdateringer i fremmtiden. Det blir ikke mindre biler på vegene med tiden, og det vil nok også føre med at det blit større diferanse på første og sistemann som får oppdateringen. Nå var ikke dette den værste oppdateringen å vente på (ingen featuers jeg savner), så jeg håper heller jeg blir tidligere ute til 7.0 :)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

FThorsen

Jøss, nå var det jaggu en tredje 6.0 oppdatering som lå og vente. Først 1.65.11 på mandag så 1.65.13 i går og nå oppdaterer den igjen. De finner tydeligvis feil i 6.0 som de ønsker å rette opp!
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Øggen

Sitat fra: fthorsen på onsdag 17. september 2014, klokken 17:38
Jøss, nå var det jaggu en tredje 6.0 oppdatering som lå og vente. Først 1.65.11 på mandag så 1.65.13 i går og nå oppdaterer den igjen. De finner tydeligvis feil i 6.0 som de ønsker å rette opp!

Da er det vel dette som er grunnen til at så godt som ingen "nye" testkaniner får update enda.

Havebigfun

Ja de slipper først til en liten gruppe- sjekker om- og hvordan det fungerer - så får resten oppdateringen senere- da iallefall kvalitetssikret.
Det kommer til alle men det kan ta noen uker fra den første til den siste får- tålmodighet ;)

afitch80

Jeg sitter også og venter. Har 5.12. Var den som var installert i bilen da jeg fikk den i august. Har bare hatt en eller to streker på edge i garasjen, men har nå fått lagt opp en repeater på wifien. Så burde være good too go. Selv med en strek på wifi.

Men korter ned ventetiden med å oppdatere ios dingsene mine. ios 8 kom nå i kveld. :)

Tesla skulle gjort som Apple: Nå er den tilgjengelig. go get it.
Burde vel ikke være så vanskelig det.

Men SW er vel bygget på android(??) og da bruker de Google sin måte å distribuere på..?
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Johnny

Det var åpenbart stor interesse fra servicefolkene da oppdateringen min feilet før helgen. Nå var grunnen til det et defekt dørhåndtak :o, og dernest at den lille skjermen sluttet å virke. Litt spesielt egentlig, for dørhåndtaket virket greit med 5.9, men var helt dødt med 6.0.
TMS og eGolf.

afitch80

Sitat fra: Johnny på onsdag 17. september 2014, klokken 20:03
Det var åpenbart stor interesse fra servicefolkene da oppdateringen min feilet før helgen. Nå var grunnen til det et defekt dørhåndtak :o, og dernest at den lille skjermen sluttet å virke. Litt spesielt egentlig, for dørhåndtaket virket greit med 5.9, men var helt dødt med 6.0.

Hmm.. Ladeporten og ene speilet mitt har sin egen vilje når det gjelder å gå opp og felle seg inn. Kanskje det fikser seg når jeg får 6.0..? :P
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

tho

Fikk 6.0 i dag. Sto på jobben med Wifi.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

dundun

Tipper Tesla ruller sakte me sikkert ut etter en plan som likner på dette:

1) Biler med kjente problemer som løses av oppdateringen
2) Et tilfeldig utvalg biler med alle spesifikasjoner. Alle kombinasjoner av ekstrautstyr, motorer, land etc.

2b) Repeter 1 og 2 til man har funnet og fikset det meste av bugs

3) Oppdater resten.

Jeg tror vi er i steg 2 nå.

Kilde: Kan en del om utrulling og testing.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

pej

Flere som opplever at wifi dekningen er mye bedre i 6.0 ? Jeg har slitt hjemme med å få nok signal utenfor huset. Kun hatt et par streker. Nå er det fult utslag på wifi i bilen. Helt konge isåfall.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA