Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 10:17
Sitat fra: krister461 på fredag 07. februar 2014, klokken 11:18
Sitat fra: Stiania79 på fredag 07. februar 2014, klokken 09:49
...men er vel bare å koble opp Iphone via BT og streame Spotify i Off-line mode fra den? Kan den da styres fra bilen eller må du styre via Iphone?
Men da møter du lydbegrensingene som er i bilens bluetooth-kobling. Hadde håpet å slippe disse når vi nå får Rdio. Men, om det hakker hver gang man har dårlig dekning så er ikke løsningen så mye verdt for min del dessverre.
bitrate på bluetoothen mellom telefonen din og bilen er større en bitrate du får strømmet fra rdio, det tør jeg sette penger på, uavhengig om du går via A2DP eller AptX.
Det kan være. Men da virker det som om det bare er FLAC eller høykvalitets MP3 som vil utnytte anlegget til fulle. Skulle vært mulig å fått høyere bitrate fra rdio, om man så måtte laste ned sangene offline via wifi for å få det.

cairnz

Sitat fra: krister461 på mandag 10. februar 2014, klokken 10:25
Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 10:17

bitrate på bluetoothen mellom telefonen din og bilen er større en bitrate du får strømmet fra rdio, det tør jeg sette penger på, uavhengig om du går via A2DP eller AptX.
Det kan være. Men da virker det som om det bare er FLAC eller høykvalitets MP3 som vil utnytte anlegget til fulle. Skulle vært mulig å fått høyere bitrate fra rdio, om man så måtte laste ned sangene offline via wifi for å få det.

Helt korrekt, har du lydpakken og skal utnytte det "til fulle" er du nesten avhengig av å laste inn FLAC-filer i multikanal som da spilles av via USB.
Elbilist

jalias

Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 11:50
Sitat fra: krister461 på mandag 10. februar 2014, klokken 10:25
Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 10:17

bitrate på bluetoothen mellom telefonen din og bilen er større en bitrate du får strømmet fra rdio, det tør jeg sette penger på, uavhengig om du går via A2DP eller AptX.
Det kan være. Men da virker det som om det bare er FLAC eller høykvalitets MP3 som vil utnytte anlegget til fulle. Skulle vært mulig å fått høyere bitrate fra rdio, om man så måtte laste ned sangene offline via wifi for å få det.

Helt korrekt, har du lydpakken og skal utnytte det "til fulle" er du nesten avhengig av å laste inn FLAC-filer i multikanal som da spilles av via USB.

Hvor finner man FLAC-filer i multikanal som kan lastes ned til usb stikk?

cairnz

Sitat fra: jalias på mandag 10. februar 2014, klokken 11:58
Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 11:50
Sitat fra: krister461 på mandag 10. februar 2014, klokken 10:25
Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 10:17

bitrate på bluetoothen mellom telefonen din og bilen er større en bitrate du får strømmet fra rdio, det tør jeg sette penger på, uavhengig om du går via A2DP eller AptX.
Det kan være. Men da virker det som om det bare er FLAC eller høykvalitets MP3 som vil utnytte anlegget til fulle. Skulle vært mulig å fått høyere bitrate fra rdio, om man så måtte laste ned sangene offline via wifi for å få det.

Helt korrekt, har du lydpakken og skal utnytte det "til fulle" er du nesten avhengig av å laste inn FLAC-filer i multikanal som da spilles av via USB.

Hvor finner man FLAC-filer i multikanal som kan lastes ned til usb stikk?

En rask 5.1 flac på google henviser deg til både det ene og andre - men her finner du helt lovlige gratis filer for testing av 5.1 FLAC : http://www.2l.no/hires/
Elbilist

Cecilie

Sitat fra: Anders Heibø på søndag 09. februar 2014, klokken 23:13
Elon kvitret for 30 min siden:
Tesla V6 software upload coming soon. Need to make sure it is "awesome" - Lord Business

Jeg lo godt når Elon twitra det der  ;D
Men man må vel ha sett The LEGO Movie for å skjønne spøken  8)
(Forøvrig knall-morsom film, anbefales! Så førpremieren på Colosseum i går :) )
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

krister461

Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 11:50
Helt korrekt, har du lydpakken og skal utnytte det "til fulle" er du nesten avhengig av å laste inn FLAC-filer i multikanal som da spilles av via USB.
Hmm. Vanligvis når jeg spiller musikk så benytter jeg spotify og 320 kbps og er fornøyd med det. Men når jeg testet Spotify over bluetooth i Teslaen var jeg ikke fornøyd med kvaliteten, men håpte dette skulle komme seg når vi fikk en innebygd streamingløsning som ikke krevde bluetooth. Når skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, men det kan jo da virke som om rdio ikke var det jeg håpte på... :)

FThorsen

Sitat fra: krister461 på mandag 10. februar 2014, klokken 14:45
Hmm. Vanligvis når jeg spiller musikk så benytter jeg spotify og 320 kbps og er fornøyd med det. Men når jeg testet Spotify over bluetooth i Teslaen var jeg ikke fornøyd med kvaliteten, men håpte dette skulle komme seg når vi fikk en innebygd streamingløsning som ikke krevde bluetooth. Når skal jeg ikke ta sorgene på forskudd, men det kan jo da virke som om rdio ikke var det jeg håpte på... :)
Jeg benytter litt TuneIn Radio (veldig varierende kvalitet på stasjoner!), Spotify over BT og Flac fra usb. Jeg syns at Bluetooth lyden var overraskende bra faktisk. Bedre enn noe annet jeg har prøvd. Kan det være noe problem mellom noe spesifikk BT hardware mon tro? Jeg har en Nokia Lumia 1020
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

krister461

Sitat fra: fthorsen på mandag 10. februar 2014, klokken 15:08
Jeg benytter litt TuneIn Radio (veldig varierende kvalitet på stasjoner!), Spotify over BT og Flac fra usb. Jeg syns at Bluetooth lyden var overraskende bra faktisk. Bedre enn noe annet jeg har prøvd. Kan det være noe problem mellom noe spesifikk BT hardware mon tro? Jeg har en Nokia Lumia 1020
Jeg testet med en Galaxy Nexus. Men, min erfaring er bare basert på et par prøveturer. Får teste mer inngående når bilen dukker opp om en måneds tid. :)

Maartensommer

Sitat fra: Havebigfun på søndag 09. februar 2014, klokken 23:21
Sitat fra: Anders Heibø på søndag 09. februar 2014, klokken 23:13
Elon kvitret for 30 min siden:
Tesla V6 software upload coming soon. Need to make sure it is "awesome" - Lord Business
Den rulles vel ikke ut over hele verdenen samtidig- amerikanerne nå- vi om to Tesla-uker  ;)

Nå er det vel forskjell på v6 i USA og i Norge (EU).  Bl.a. Slacker vs Rdio.  Så det er vel ikke usannsynlig at oppgraderingen blir sendt ut i forskjellige intervaller. 

erot

Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 12:00
Sitat fra: jalias på mandag 10. februar 2014, klokken 11:58
Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 11:50
Sitat fra: krister461 på mandag 10. februar 2014, klokken 10:25
Sitat fra: cairnz på mandag 10. februar 2014, klokken 10:17

bitrate på bluetoothen mellom telefonen din og bilen er større en bitrate du får strømmet fra rdio, det tør jeg sette penger på, uavhengig om du går via A2DP eller AptX.
Det kan være. Men da virker det som om det bare er FLAC eller høykvalitets MP3 som vil utnytte anlegget til fulle. Skulle vært mulig å fått høyere bitrate fra rdio, om man så måtte laste ned sangene offline via wifi for å få det.

Helt korrekt, har du lydpakken og skal utnytte det "til fulle" er du nesten avhengig av å laste inn FLAC-filer i multikanal som da spilles av via USB.

Hvor finner man FLAC-filer i multikanal som kan lastes ned til usb stikk?

En rask 5.1 flac på google henviser deg til både det ene og andre - men her finner du helt lovlige gratis filer for testing av 5.1 FLAC : http://www.2l.no/hires/

Så vidt jeg vet kan ikke Teslaen spille multikanal. Det er en god gammeldags Pro Logic som genererer multikanal fra stereosignal. Prosessoren har feilaktig blitt oppgitt som 7.1. (Dette er noe jeg har lest andre har fått som svar fra Tesla, så kan ikke garantere at det stemmer.)

cairnz

dette merket jeg også nå ved å prøve to filer. litt skuffet men all musikk er jo uansett tilgjengelig i 2.0 så :-/
Elbilist

Patosan

Jag har påpekat för Tesla att jag fortfarande upplever att glaset på dörrar häktar sig lite i överkant när man öppnar, till trotts för att jag har fått en 'justering' på lister och glas.
Fick idag svar på mail att detta kommer att fixas i nästa uppdatering av SW.
VIN 15026

LinkedIn

don

Sitat fra: Patosan på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:16
Jag har påpekat för Tesla att jag fortfarande upplever att glaset på dörrar häktar sig lite i överkant när man öppnar, till trotts för att jag har fått en 'justering' på lister och glas.
Fick idag svar på mail att detta kommer att fixas i nästa uppdatering av SW.

Haha - utrolig hva man kan få til med SoftWare! - kan hende ruten senkes noen millimeter når du nærmer deg døren?
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

Quintilian

Sitat fra: don på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:22
Sitat fra: Patosan på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:16
Jag har påpekat för Tesla att jag fortfarande upplever att glaset på dörrar häktar sig lite i överkant när man öppnar, till trotts för att jag har fått en 'justering' på lister och glas.
Fick idag svar på mail att detta kommer att fixas i nästa uppdatering av SW.

Haha - utrolig hva man kan få til med SoftWare! - kan hende ruten senkes noen millimeter når du nærmer deg døren?

Det siste der hadde vært skikkelig tøft, men hva med når man skal ut innenfra?

Patosan

Sitat fra: Quintilian på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:36
Sitat fra: don på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:22
Sitat fra: Patosan på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:16
Jag har påpekat för Tesla att jag fortfarande upplever att glaset på dörrar häktar sig lite i överkant när man öppnar, till trotts för att jag har fått en 'justering' på lister och glas.
Fick idag svar på mail att detta kommer att fixas i nästa uppdatering av SW.

Haha - utrolig hva man kan få til med SoftWare! - kan hende ruten senkes noen millimeter når du nærmer deg døren?

Det siste der hadde vært skikkelig tøft, men hva med når man skal ut innenfra?
Det är inte fullt samma problem när man går ut. Tror det kommer av att man lägger kraften i 'stäng-riktning' när man drar i handtaget på insidan.
Blir intressant att se om lösningen blir att glas går ned fortare eller det blir en större fördröjning på 'unlatch' av dörr.

Kanske 6.0 aktiverar en liten R2D2 som ligger gömt i bilen någon plats, och som sedan automagiskt fixar de flesta små-fel som folk rapporterar?
Finns nog flera på Tesla som drömmer om det...  ;D
VIN 15026

LinkedIn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA