Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

Spinner

Sitat fra: Bjørn på mandag 03. februar 2014, klokken 10:44
Sitat fra: gbzdoc på mandag 03. februar 2014, klokken 09:00
Sitat fra: Bjørn på søndag 02. februar 2014, klokken 23:44
Ja, det, og full utnyttelse av laderne våre...!  >:(

Der kommer det en fiks, men ikke i SW. Krever visst en liten HW utbedring på bilen(e) som skulle ta "under en time".

Jasså ja..!? kunne tenke meg at det ikke var helt pga "Norske bestemmelser" om max 80% uttak fra kontakter..
Da har dem altså funnet ut at en komponent (el flere) i lade kretsen ikke helt takler 100% over tid..
Hvordan vet du dette..? :)
Det gikk an å lade med maks strøm på tidligere FW, så det kan umulig kreve HW utbedring... Å trekke 80% er "best practice", spesielt på schuko hvor det er mye ymse kvalitet. Bilen bør gå til 80% pr. default på alle nye ladepunkter, og det burde være mulig å overstyre til maks så den husker det.

eledille

Sbr: Det gjelder ikke for Type 2. De er laget for maks kontinuerlig belastning.

Ettersom de først trakk full strøm og så justerte ned, og Elon nå sa at det trengs en hardwareoppgradering, så tipper jeg at noen ladere har svidd seg og de har funnet ut at de har underdimensjonert et eller annet inni der, og så korrigert det midlertidig ved å sette ned strømstyrken.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Bjørn

Ja enig m Eledille her.. Schuko kommer alltid til å være sperret på 13A fordi sperren her sitter i adapteret (hvis man ikke bruker en overgang fra blåklatten)
Type 2 kan dra 32A kont. ja.. Og jeg mener også en CEE kontakt er beregnet får å tåle 100% kont.
Skulle gjerne vist hvordan komponent dem må skifte.. Kanskje det er mulig å få til en bedre pris på montering av dobbeltlader (enn 30.000.- !!?) v å gjøre dette samtidig som denne fixen blir utført..?!  ::)

Cronos

SW 6.0 kommer vel med integrasjon med Rdio.

Altså den "spotify-app'en" vi alle har ventet på. Musikk-on-demand.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



krister461

Sitat fra: Cronos på torsdag 06. februar 2014, klokken 10:18
SW 6.0 kommer vel med integrasjon med Rdio.
Noen som vet om denne kommer med spillelister og offline-mode, eller er vi avhengig av dekning for grei at Rdio skal fungere? Hvordan fungerer det evt. på Slacker?

Cronos

Tviler på at den kommer med offline mode. Den fungerer nok mer som en radio, slik at du spiller stasjoner basert på den artisten eller sangen du spør etter.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Stiania79

...men er vel bare å koble opp Iphone via BT og streame Spotify i Off-line mode fra den? Kan den da styres fra bilen eller må du styre via Iphone?

Dette funket iallefall utmerket i min kone's Audi A1... som nå er solgt i påvente av VW E-up! Når Tesla'n kommer - no idea, men sikkert ikke "sooner rather than later".... phu... vente vente... nå i Polo leiebil... phu...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

fonberg

Sitat fra: Stiania79 på fredag 07. februar 2014, klokken 09:49
...men er vel bare å koble opp Iphone via BT og streame Spotify i Off-line mode fra den? Kan den da styres fra bilen eller må du styre via Iphone?

Ja du kan styre sporvalg start stopp etc fra bilen, men bare innenfor en spilleliste. Skal du bytte spilleliste må du gjøre det fra telefonen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

krister461

Sitat fra: Stiania79 på fredag 07. februar 2014, klokken 09:49
...men er vel bare å koble opp Iphone via BT og streame Spotify i Off-line mode fra den? Kan den da styres fra bilen eller må du styre via Iphone?
Men da møter du lydbegrensingene som er i bilens bluetooth-kobling. Hadde håpet å slippe disse når vi nå får Rdio. Men, om det hakker hver gang man har dårlig dekning så er ikke løsningen så mye verdt for min del dessverre.

Anders Heibø

Elon kvitret for 30 min siden:
Tesla V6 software upload coming soon. Need to make sure it is "awesome" - Lord Business
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Havebigfun

Sitat fra: Anders Heibø på søndag 09. februar 2014, klokken 23:13
Elon kvitret for 30 min siden:
Tesla V6 software upload coming soon. Need to make sure it is "awesome" - Lord Business
Den rulles vel ikke ut over hele verdenen samtidig- amerikanerne nå- vi om to Tesla-uker  ;)

TesLars

Noen som vet Rdio blir gratis eller om må man ha abonnement ala Spotify?
Oslo
Black Model S

satheesh.net

Sitat fra: TesLars på mandag 10. februar 2014, klokken 07:59
Noen som vet Rdio blir gratis eller om må man ha abonnement ala Spotify?

Vil tippe på gratis da Slacker er det i USA. De prøver å ha lik policy for alle.

Cronos











P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



cairnz

Sitat fra: krister461 på fredag 07. februar 2014, klokken 11:18
Sitat fra: Stiania79 på fredag 07. februar 2014, klokken 09:49
...men er vel bare å koble opp Iphone via BT og streame Spotify i Off-line mode fra den? Kan den da styres fra bilen eller må du styre via Iphone?
Men da møter du lydbegrensingene som er i bilens bluetooth-kobling. Hadde håpet å slippe disse når vi nå får Rdio. Men, om det hakker hver gang man har dårlig dekning så er ikke løsningen så mye verdt for min del dessverre.
bitrate på bluetoothen mellom telefonen din og bilen er større en bitrate du får strømmet fra rdio, det tør jeg sette penger på, uavhengig om du går via A2DP eller AptX.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA