Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Ferry

Bilen er 2,5 år, og har gått ca. 55.000 km. Jeg har prøvd å søke etter tilsvarende problemer, men har ikke klart å finne noe. Så jeg er ikke så veldig bekymret. Det hadde vært verre hvis det skjedde stadig vekk hos mange. Slik bil hadde jeg ikke turt å kjøpe ;)

Klykken

Akkurat samme alder og km som min det da. Regner med det var veldig tydelig at noe var galt?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ferry

Det var ikke veldig tydelig, nei. I starten var jeg litt usikker på om det var en eller annen ekstra lyd et sted. Lyden kom først ved 17-18 km/t, og da begynner det jo å bråke litt av dekk etc. Det var mest hørbart med ACC i moderat fart, 40-50 km/t, der bilen pendla litt mellom regen og pådrag. Kunne minne litt om lyden i en gammel racerbil, girkasse med rettskårne drev. Litt kvass mekanisk lyd som fra tannhjul som ikke løper helt korrekt. Ved kraftig pådrag virka alt normalt, men da er det jo uansett litt kvining fra elektronikken. Lyden var sikkert der, men ble overdøvet av annen lyd.
Min bedre halvdel, som bruker bilen til daglig, hørte lyden umiddelbart. Bilbergeren tippet stein i bremseskive før han kom, men da han fikk høre selv ble bilen kommandert opp på planet. Han lurte på om det kunne være hjullager, men så var det altså langt verre. Jeg syns ikke det lignet på hjullager, for det har jeg vært borti et par ganger. Det var er mer en romlende lyd, og veldig avhengig av sving.

Lileep

Noen andre som har problemer med forvarmingen på bilen? Den starter ikke, og selv om den står som "once" så står den der hver eneste dag.. men bilen blir aldri varmet opp. Ja jeg har huka av for at kupeen skal varmes opp

Beckern

Sitat fra: Lileep på fredag 21. april 2017, klokken 14:19
Noen andre som har problemer med forvarmingen på bilen? Den starter ikke, og selv om den står som "once" så står den der hver eneste dag.. men bilen blir aldri varmet opp. Ja jeg har huka av for at kupeen skal varmes opp

Lileep

Sitat fra: Beckern på lørdag 22. april 2017, klokken 17:50
Sitat fra: Lileep på fredag 21. april 2017, klokken 14:19
Noen andre som har problemer med forvarmingen på bilen? Den starter ikke, og selv om den står som "once" så står den der hver eneste dag.. men bilen blir aldri varmet opp. Ja jeg har huka av for at kupeen skal varmes opp

Beckern

Sitat fra: Lileep på lørdag 22. april 2017, klokken 19:27
Sitat fra: Beckern på lørdag 22. april 2017, klokken 17:50
Sitat fra: Lileep på fredag 21. april 2017, klokken 14:19
Noen andre som har problemer med forvarmingen på bilen? Den starter ikke, og selv om den står som "once" så står den der hver eneste dag.. men bilen blir aldri varmet opp. Ja jeg har huka av for at kupeen skal varmes opp

brynen

#892
Eh

pendleren88

Kan være dette er diskutert tidligere, men skulle skifte til sommerdekk i dag og oppdaget følgende på min 4 mnd gamle i3...

Kan dette regnes som normalt etter så kort tid?

Bestilt Bmw i3 den 31.10.16, produsert 15.12.16 og levert 16.01.17.

Mr.Zero

Sitat fra: pendleren88 på torsdag 11. mai 2017, klokken 21:48
Kan være dette er diskutert tidligere, men skulle skifte til sommerdekk i dag og oppdaget følgende på min 4 mnd gamle i3...

Kan dette regnes som normalt etter så kort tid?

Jeg tok å sauset dette området inn med fett i fjor høst - og det var rimelig rustfritt da jeg la om til sommerhjul i våres. Anbefales! Vil tro det blir ganske tett der og dermed vil fuktigheten bli liggende å jobbe.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Toalmar

Fikk feilmelding - Alarm på at noe var feil med drivverk etter lading tidligere i uken. Bilen ble levert til forhandler og eter en software oppdatering var den i orden igjen.
Ladingen ble utført fra en Tesla Wall Connector boks som var merket for Electric Vehicles. Det var andre Tesla Wall Connector bokser der, men disse var merket for Tesla Vehicles
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

dagtp

Så var det min tur...etter bare 2,5 mndr og totalt ca 1800 km tilbakelagt. Etter hurtiglading fra ca 20% til 100% på en Fortumlader: Gult lys og feil på drivverket. Bortsett fra varsellyset på dashbordet merker jeg ingenting. Jeg ringer verkstedet (Bilia i Ski) i morgen, mandag. Så får vi se...
Oppdatering følger etterhvert.

Edit: Oppdatering mandag 15 mai: Ringte Bilia i Ski, ble bedt om å stikke innom. En time etter var jeg ute igjen, feilmelding slettet. Selve jobben tok mindre enn 10 min. (Bra service, Bilia!) Mek sa at "noen ladestasjoner forårsaker dette". Så: Ingen feil på bilen. Det var laderen.
Som en kuriositet: Fikk den første hurtigladingen på fredag (også Fortum). Da sa bilen etterpå at jeg hadde en rekkevidde på 272 (!) km. Den korrigerte seg fort ned til 205. Dette tilsvarer omtrent det jeg har fått ved vanlig lading fra 220V'en hjemme.
DagP

Jaguar E-type OTS (1967)
Jaguar X-type 2.2D Sport (2006)
BMW i3 (2017)

02jan

Jeg fikk også denne forige uke, ved lading på type2 lader (på berger/Skedsmo). Tok ingen sjangser, fikk bilen hentet, og dagen etter var bilen sjekket ,uten påvist feil. (Har SW fra sommer 2016).
Antatt årsak, feil ved ladestasjon.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Orbit

Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 11. mai 2017, klokken 21:55
Sitat fra: pendleren88 på torsdag 11. mai 2017, klokken 21:48
Kan være dette er diskutert tidligere, men skulle skifte til sommerdekk i dag og oppdaget følgende på min 4 mnd gamle i3...

Kan dette regnes som normalt etter så kort tid?

Jeg tok å sauset dette området inn med fett i fjor høst - og det var rimelig rustfritt da jeg la om til sommerhjul i våres. Anbefales! Vil tro det blir ganske tett der og dermed vil fuktigheten bli liggende å jobbe.

Jeg har brukt kjedeolje for motorsykler i alle år på navene på gamlebilen med stort hell (nå også på i3). Oljen er laget for å motstå vann, salt og varme (som stemmer bra med forholdene for bremseskiver og hjulnav), og legger en tynn, seig film så det er minimalt med griseri. Bare pass på å ikke få dette på anleggsflaten for bremseklossene!
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

pendleren88

Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 11. mai 2017, klokken 21:55
Sitat fra: pendleren88 på torsdag 11. mai 2017, klokken 21:48
Kan være dette er diskutert tidligere, men skulle skifte til sommerdekk i dag og oppdaget følgende på min 4 mnd gamle i3...

Kan dette regnes som normalt etter så kort tid?

Jeg tok å sauset dette området inn med fett i fjor høst - og det var rimelig rustfritt da jeg la om til sommerhjul i våres. Anbefales! Vil tro det blir ganske tett der og dermed vil fuktigheten bli liggende å jobbe.

Hvilket type fett brukte du?
Bestilt Bmw i3 den 31.10.16, produsert 15.12.16 og levert 16.01.17.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA