Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Klykken

#450
Oppdaget nettopp at passasjerdøren nekter å la seg åpne. Både fra inn- og utside.
Låsemekanismen som må smøres som hos de andre, sikkert. Kjipt å evt måtte bruke en hel arbeidsdag for å komme meg til servicestedet for en 5min fiks!

REDIGERT:
Bilen blir hentet av en lastebil og fraktet til verksted, og lånebil blir satt igjen til meg.
Flotters! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Hadde en ny og merkelig "feil" på søndag. Etter at jeg hadde startet bilen, så jeg at en telefonsamtale var aktiv uten at jeg hadde trykket på noen andre knapper enn startknappen. Det viste seg å være en samtale til meg selv, via min mobil... Ingen lyd, selv om samtalen i følge bilen var "åpen", og jeg da burde hørt telefonsvarer e.l.
Tok opp telefonen (iPhone 6+), og den viste ingen samtale... hverken ut eller inn.
Prøvde å stoppe samtalen via iDrive, uten at det hadde noen effekt. Kunne heller ikke starte noen ny samtale fra iDrive.
Til slutt prøvde jeg å ringe ut fra mobilen. Det fungerte helt fint, og bilen byttet om til å vise den samtalen i stedet, og da kunne jeg avslutte den ny samtalen fra iDrive...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

jojak81

Det der skjer når jeg kommer borti hjemknappen i lommen og aktiverer Siri, så kan være det...
Tesla Model 3 Long Range -21
Tesla Model Y Long Range -24 i bestilling

LMOR

Sitat fra: jojak81 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 22:49
Det der skjer når jeg kommer borti hjemknappen i lommen og aktiverer Siri, så kan være det...
Jeg har ikke Siri aktivert. 
Da ville du vel også sett noe på telefonen og i loggen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Sitat fra: Klykken på mandag 23. februar 2015, klokken 13:26
Oppdaget nettopp at passasjerdøren nekter å la seg åpne. Både fra inn- og utside.
Låsemekanismen som må smøres som hos de andre, sikkert. Kjipt å evt måtte bruke en hel arbeidsdag for å komme meg til servicestedet for en 5min fiks!

REDIGERT:
Bilen blir hentet av en lastebil og fraktet til verksted, og lånebil blir satt igjen til meg.
Flotters! :)

Godt tur! ;D

En sur Ford Fiesta 1.0 som leiebil, men det blir forhåpentligvis bare for en kort stund.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Bjørg Sveen Fjeldberg

Har brukt min BMWi3 fra september 2014. Ingen feil - før i dag: Da jeg trykket på Start-knappen, hørte jeg en lyd bak i bilen. Det var bakruten som som gikk i 1000 biter. Ikke noe smell, bare en dump lyd. Viking frakter den nå til et BMW-verksted hos Stamsaas i Moss. Selv bor jeg i Sarpsborg.

Klykken

Hvordan har startknappen, eller det at du aktiverte bilen, klart å knuse bakruta? :o
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Bjørg Sveen Fjeldberg

Sitat fra: Klykken på fredag 27. februar 2015, klokken 12:55
Hvordan har startknappen, eller det at du aktiverte bilen, klart å knuse bakruta? :o
Det skjønner ikke jeg, heller. Glasset i bakruta knustes i det øyeblikket jeg trykket på start-knappen. Bilen stod stille i carport, uten ladekabel. Den var klar for å bli kjørt ut.

jaxry

Har idag hatt bilen hos Bavaria pga to feil. Den ene var at regen/motorbrems plutselig slapp taket (diakuteres i egen tråd) uten noe spesielt mønster, men med økt frekvens i nedoverbakke når glatt. Det andre var at ACC koblet ut absolutt hele tiden. Det viste seg at ACC måtte programmeres på nytt, og at dette også var kilden til feil på motorbrems. I tillegg fikk jeg byttet ladekladd som hadde sprukket inntakskabel. Bra oppfølging fra Bavaria Oslo.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Bmwi3

Har nå fått klunkelyder fra høyre foran, slark i rattstammen,gummilista ved førerdør vinduet har løsnet fra selve rammen og klokke/vær varsling på displayet fungerer når den vil >:(
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

LMOR

Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 17:14
Har nå fått klunkelyder fra høyre foran, slark i rattstammen,gummilista ved førerdør vinduet har løsnet fra selve rammen og klokke/vær varsling på displayet fungerer når den vil >:(
Gummilistproblemet på førerdøren hadde jeg fra bilen var ny. Løsnet hver gang jeg kjørte i 80... Etter først en mislykket fix, ble den byttet etter sommeren, og etter det har det ikke vært noe problem med den.
Klokke/vær varsling er vel en online tjeneste, så den kan nok være ustabil pga flere ting, men skyldes vel ikke en feil/mangel?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Bmwi3

Sitat fra: LMOR på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:55
Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 17:14
Har nå fått klunkelyder fra høyre foran, slark i rattstammen,gummilista ved førerdør vinduet har løsnet fra selve rammen og klokke/vær varsling på displayet fungerer når den vil >:(
Gummilistproblemet på førerdøren hadde jeg fra bilen var ny. Løsnet hver gang jeg kjørte i 80... Etter først en mislykket fix, ble den byttet etter sommeren, og etter det har det ikke vært noe problem med den.
Klokke/vær varsling er vel en online tjeneste, så den kan nok være ustabil pga flere ting, men skyldes vel ikke en feil/mangel?
selv om det er en online tjeneste så bør det fungere feilfritt, bilen er levert med det. Mulig det er en feil med nettet til bilen. Har fungert feilfritt fram til ca 2 uker siden.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Sandpusher

Hadde en episode i går da koblingen med telefonen (iPhone 6S) falt ut to ganger iløpet av en samtale. Fryktelig ubehagelig faktisk, det var en viktig telefon... Har aldri opplevd det før (siden juli 2014), noen andre med samme erfaring?
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

LMOR

Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:43
Sitat fra: LMOR på tirsdag 03. mars 2015, klokken 18:55
Sitat fra: Bmwi3 på tirsdag 03. mars 2015, klokken 17:14
Har nå fått klunkelyder fra høyre foran, slark i rattstammen,gummilista ved førerdør vinduet har løsnet fra selve rammen og klokke/vær varsling på displayet fungerer når den vil >:(
Gummilistproblemet på førerdøren hadde jeg fra bilen var ny. Løsnet hver gang jeg kjørte i 80... Etter først en mislykket fix, ble den byttet etter sommeren, og etter det har det ikke vært noe problem med den.
Klokke/vær varsling er vel en online tjeneste, så den kan nok være ustabil pga flere ting, men skyldes vel ikke en feil/mangel?
selv om det er en online tjeneste så bør det fungere feilfritt, bilen er levert med det. Mulig det er en feil med nettet til bilen. Har fungert feilfritt fram til ca 2 uker siden.
Tja, BMWs del bør jo selvfølgelig fungere, men det er ikke BMW som leverer nettet. Har hatt problemer med 3G på mobil flere ganger i det siste. Ser ut som 4G er prioritert og kanskje stjeler kanaler fra 3G..., men 4G har ikke plass til alle så noen ender da på 3G...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Sitat fra: Klykken på mandag 23. februar 2015, klokken 13:26
#snip#
Godt tur! ;D

En sur Ford Fiesta 1.0 som leiebil, men det blir forhåpentligvis bare for en kort stund.

Fått tilbake bilen etter over en uke med venting. Dette er hva 15mil på en bilfrakter gjør på en våt vinterdag med saltede veier. >:(
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA