Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Orbit

Fikk samme feilmelding i går (3800 km). Har fått time til sjekk på verksted om to uker, evt komme innom før og få lånebil dersom den feilen går fra orange til rødt. Har ikke benyttet DTC.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Snorre

Sitat fra: Orbit på mandag 27. februar 2017, klokken 20:17
Fikk samme feilmelding i går (3800 km). Har fått time til sjekk på verksted om to uker, evt komme innom før og få lånebil dersom den feilen går fra orange til rødt. Har ikke benyttet DTC.

Ok. Min bil må bytte styringsenhet. Tar en uke med levering fra Tyskland.
BMW i3 94Ah

ApeX

Er det noen som har kommet noen vei med å reklamere på ACC?
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

MrManaMode


Orbit

Sitat fra: Snorre på mandag 27. februar 2017, klokken 16:07
Fikk feilmelding: Kontroller drivverk idag på 7800km kjørt. Benyttet den "tele-service" funksjonen så da skal de ha mottatt melding og kontakter meg for verkstedtime. Benyttet DTC funksjonen igår for andre gang.. kanskje dette har en sammenheng.

Sitat fra: Snorre på mandag 27. februar 2017, klokken 20:56
Sitat fra: Orbit på mandag 27. februar 2017, klokken 20:17
Fikk samme feilmelding i går (3800 km). Har fått time til sjekk på verksted om to uker, evt komme innom før og få lånebil dersom den feilen går fra orange til rødt. Har ikke benyttet DTC.
Ok. Min bil må bytte styringsenhet. Tar en uke med levering fra Tyskland.

TIlbake fra service i dag. På min var det "programmeringsfeil" som forårsaket varselet....hva nå det innebærer. Ser at de har vært nede i motorrommet en tur også under feilsøkingen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

motgang

Jeg må le. Hadde i3-en inne igjen på grunn av knaking fra motor ved akselerasjon/regenerering. Første gang klarte de ikke å gjenskape feilen, andre gang fant de feilen og prøvde å legge inn noe greier, uten at det hjalp. I dag fikk jeg vite at dette var en helt fersk feil som nettopp hadde dukket opp i PUMA (som feilsystemet til BMW visstnok heter), og at det gjaldt en muffe på motorfestet som hadde sklidd/beveget seg. Dette var fikset med dobbelsidig teip, og nå klarte de ikke å gjenskape lyden. Etter å ha hentet bilen tok det meg fem sekunder å bekrefte at feilen var der, akkurat som før. Skjønner ikke hvordan sånt er mulig.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

motgang

Bavaria Stavanger. Det er selveste i3-eksperten som håndterer saken, jeg får leiebil, og det høres alltid veldig betryggende ut når de ringer på slutten av dagen, men så klarer jeg å gjenskape lyden etter fem meter :/ Nesten så jeg gir opp å mase.

Klykken

Hørtes ut som samme verksted son jeg bruker i Trøndelag, men det  var det altså ikke.. opplever bare motgang selv!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Frank J. Josefsen

Har plutselig fått alarm om sjekk drivlinje. Bilen er ikke gått 5000 km ennå. Merkelig måte den kom på også. Hadde kjørt normalt ca 10 mil, parkerte og satte bilen på lading. Dagen etter skulle jeg flytte bilen og da kom alarmen. Står at jeg kan kjøre, men må ta kontakt med serviceverksted så snart som mulig. Prøvde å nullstille alarmen, men kommer tilbake med en gang. Noen andre som har opplevd dette, og hva ble følgen av det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

Orbit

Fikk samme feil for noen uker siden (se over). Måtte vente 14 dager på verksted, men var fikset på en halvtime inkl prøvetur. Fiksen var "reprogrammering", hva nå det innebærer. Har kjørt 3000 problemfrie km etter dette.

Merkelig nok, fikk også jeg feilen når jeg skulle flytte bilen etter lading.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

rth

Sitat fra: Frank J. Josefsen på tirsdag 11. april 2017, klokken 12:01
Har plutselig fått alarm om sjekk drivlinje.
Noen andre som har opplevd dette, og hva ble følgen av det?



Vi har samme feilmelding.  Har kjørt med feilen en god måned i påvente av verkstedtime. Hadde en telefonsamtale med en gang feilen kom, og fikk beskjed å bare å kjøre til vi fikk time.  Deretter prøvde jeg å la bilen bestille time. Bilen gav beskjed om at vi ville bli kontaktet av servicerepresentant, uten at noe skjedde. Prøvde det ett par ganger før jeg bestilte time på gamlemåten. I følge samtalen jeg hadde så var det software som var løsningen.

Beckern

Sitat fra: ApeX på mandag 13. mars 2017, klokken 10:37
Er det noen som har kommet noen vei med å reklamere på ACC?

Ja, men med litt spesielle omstendigheter. Kjøpte brukt fra butikk og fikk redusert prisen 10k.

Ferry

Lurer på om i3-en har vært på vift med en Tesla..  :o :-*
Det kom en gnagende lyd fra drivverket. I samråd med verkstedet bestilte jeg bilberging, og nå sier de at motoren må byttes.  ??? :(
Og jeg som har snakka så varmt om driftsikkerhet og enkelhet med elmotor.

Klykken

Sitat fra: Ferry på torsdag 20. april 2017, klokken 13:32
Lurer på om i3-en har vært på vift med en Tesla..  :o :-*
Det kom en gnagende lyd fra drivverket. I samråd med verkstedet bestilte jeg bilberging, og nå sier de at motoren må byttes.  ??? :(
Og jeg som har snakka så varmt om driftsikkerhet og enkelhet med elmotor.
Feil forekommer jo litt nå og da, men du kan jo tenke deg om du skulle byttet motor på fossilbilen. Det er fortsatt betydelig vanskeligere på en fossil i forhold.

Hvilken km-stand og alder på bil?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA