Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor utbredt er havarier som medfører bilberging?

Startet av Kallagtunet, tirsdag 28. januar 2014, klokken 07:30

« forrige - neste »

Kallagtunet


tjobben

Det er temmelig høy andel som har har hatt behov for berging, synes jeg.
Er det virkelig representativt?

Stem, folkens!
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

getor

Hvordan stemme? Jeg ser bare resultatet men ingen mulighet for å stemme....

Kallagtunet

Sitat fra: getor på tirsdag 11. februar 2014, klokken 09:07
Hvordan stemme? Jeg ser bare resultatet men ingen mulighet for å stemme....

Det skal være rimelig rett frem og rett under der resultatene er. I alle fall hvis du bruker browser, hvis du bruker Tapastalk så er det kanskje andre som bedre kan guide deg.

Kallagtunet

Hvis en skal prøve med en liten oppsummering etter 206 stemmer så ligge havarier om medfører berging til verksted så ligger det på 11% av de som har svart! Det er ett skremmende høyt tall som selvsagt ikke er statistisk signifikant. Men hvis vi gjør antagelsen at vi pollen har fanget ALLE havarier i Norge som medfører berging og deler på alle Tesla som er solgt det siste halve året så har det vært nærmere 1% sjans for å ha denne type havari, fortsatt ett skremmende høyt tall spør du meg..

Jeg har desverre måttet innom service senteret i Stavanger fler ganger enn jeg hadde ønsket og ser at det alltid er fullt av biler med skilter der som står på bukkene eller utenfor. Det er vel solgt rundt 400 biler i distriktet og at minst 20 av dem er på verksted de gangene jeg har vært innom er jo ganske mye. Det kan da vel ikke være så mange som allerde har kjørt så mye at de har bilen på service alt?

Det er forøvrig fortsatt lov å stemme.

Kallagtunet

Nå har det gått en stund. Det er levert mange fler biler, det er blitt flere brukere på forumet med erfaring fra egen bil. Leser fortsatt om at enkelte har hatt behov for NAF sine bergingstjenester.

Dvs fint hvis folk fortsatt legger inn stemmer på denne poll.

sn0le

Så en sort Model S bli berget av NAF på E6 rett ved Berger nord for Oslo i dag.
Var en EL24xxx, så det er en bil som har vært på veien en stund.
Ble nysgjerrig på hva som var årsaken, men det får jeg neppe vite.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

19quiz76

Kunne vært interessant å se en reset av denne pollen. Hvis man antar at mange av bergingene skyldtes 12V-trøbbel, vil kanskje antall havarier ha droppet en del etter SW 5.9? Og hvis pollen skal ha relevans for de som er interessert i å kjøpe ny tesla vil jo nettopp dette tallet være det interessante?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Trustno1

Enig i en reset av poll, og kanskje legge til at man ikke skal svare før etter feks kjørte 5000km

arnkl

Sitat fra: Trustno1 på fredag 16. mai 2014, klokken 00:35
Enig i en reset av poll, og kanskje legge til at man ikke skal svare før etter feks kjørte 5000km

Ein kunne spurt om ein har trengt bilberging etter 1. mars 2014. Då skulle dei fleste lade-/12V problema vere ute av vegen. Køyrelengde bør ikkje vere kriterium.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

t0ffluss

Sitat fra: arnkl på fredag 16. mai 2014, klokken 08:18
Sitat fra: Trustno1 på fredag 16. mai 2014, klokken 00:35
Enig i en reset av poll, og kanskje legge til at man ikke skal svare før etter feks kjørte 5000km

Ein kunne spurt om ein har trengt bilberging etter 1. mars 2014. Då skulle dei fleste lade-/12V problema vere ute av vegen. Køyrelengde bør ikkje vere kriterium.

+1
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Foleson

Sitat fra: Trustno1 på fredag 16. mai 2014, klokken 00:35
Enig i en reset av poll, og kanskje legge til at man ikke skal svare før etter feks kjørte 5000km

Hvorfor skal man ikke svare før 5000 km? Bilen min blei tatt inn etter 1000 km. Og det var ikke et 12V problem...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

El-Ing

Sitat fra: sn0le på torsdag 15. mai 2014, klokken 21:30
Så en sort Model S bli berget av NAF på E6 rett ved Berger nord for Oslo i dag.
Var en EL24xxx, så det er en bil som har vært på veien en stund.
Ble nysgjerrig på hva som var årsaken, men det får jeg neppe vite.

Jeg kjørte også forbi der (før bilberger hadde kommet) - så ut som punktering på venstre bakhjul, i så fall lite dramatisk.
Grå S85 mottatt 28.2.

Sharp

Min bil "måtte" ha bilberging forrige uke.

Fikk varsel i displayet om at "Car needs service - may not restart" mens jeg var på langtur, så jeg ringte Tesla. De ville ha meg til å stoppe med en gang og vente på bergingsbil, men det nektet jeg siden jeg var på vei opp Dovrefjell. Vi ble enige om at de i stedet kunne ta bilen på Lillehammer, siden de mente det var absolutt nødvendig med service med en gang. Fikk leiebil på stedet, og Teslaen ble levert meg i Arendal dagen etter ferdig reparert, så kan ikke klage på servicen fra Tesla.

Det jeg synes er litt rart er at de så på feilen som så akutt at den måtte tas med en gang. Problemet var en feilmelding i varmeelementet til batterikjølesystemet. Vet ikke helt hvor kaldt det må være før batteriet trenger varming, men nå i slutten av mai skulle jeg tro det kunne gått noen dager til jeg kom hjem før Tesla tok den inn på service. Blir fort dyrt for Tesla om de stadig bruker mange tusener på tauing og leiebil. Og jeg måtte lide en dag i en fæl Suzuki leiebil, den var virkelig fossil på alle måter i forhold til TMS  ;D

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA