Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dugg i lykter

Startet av Gusse, mandag 30. desember 2013, klokken 18:15

« forrige - neste »

sn0le

@RaBalder:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11443.msg266147.html#msg266147
Foreslo det for en mnd siden.
Mener å ha sett på Bilfikserne på Discovery at en eller annen off-road bil har noe slikt.
Da blåses det oppvarmet luft inn i lyktene for å hindre dugg.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

cra

Et problem som jeg tror blir større enn dugg er rim på lyktene. Etter første frostnatta opplevde jeg at fjernlys "ikke virket" på en stund pga rim på lyktene. HAr aldri vært nødt til å skrape lykter på noen bil før (noen ganger børste vekk snø fra støtfanger som kommer opp over lykter); ser ikke fram til å måtte gjøre det fra nå av.  :(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

petersv

Sitat fra: cra på mandag 10. november 2014, klokken 10:45
Et problem som jeg tror blir større enn dugg er rim på lyktene. Etter første frostnatta opplevde jeg at fjernlys "ikke virket" på en stund pga rim på lyktene. HAr aldri vært nødt til å skrape lykter på noen bil før (noen ganger børste vekk snø fra støtfanger som kommer opp over lykter); ser ikke fram til å måtte gjøre det fra nå av.  :(

Siden du måtte skrape, regner jeg med det var utsiden av lyktene. Det rimer ikke mer eller mindre på en tesla enn en hvilken som helst annen bils lykter.

cra

Sitat fra: petersv på mandag 10. november 2014, klokken 14:08
Sitat fra: cra på mandag 10. november 2014, klokken 10:45
Et problem som jeg tror blir større enn dugg er rim på lyktene. Etter første frostnatta opplevde jeg at fjernlys "ikke virket" på en stund pga rim på lyktene. HAr aldri vært nødt til å skrape lykter på noen bil før (noen ganger børste vekk snø fra støtfanger som kommer opp over lykter); ser ikke fram til å måtte gjøre det fra nå av.  :(

Siden du måtte skrape, regner jeg med det var utsiden av lyktene. Det rimer ikke mer eller mindre på en tesla enn en hvilken som helst annen bils lykter.

Det var på utsida ja, og selvsagt har ikke biltypen noe med mengden rim som oppstår å gjøre; det har jeg heller ikke sagt noe om. Jeg sier bare at rimet er et større problem på Teslaen enn på andre biler jeg har hatt.

Regner med det er ny teknologi (mine tidligere biler har hatt glødepærer, a.k.a. "heat-globes") evt. i kombinasjon med design av lyktehusene som gjør at det ikke er nok varme fra lyspærene til å fjerne rimet noenlunde umiddelbart. Tidligere har rimet vært smeltet innen jeg har rukket å se meg til høyre og venstre og svine inn på hovedveien. Regner med det går seg til etterhvert dette og; i verste fall får det bli ei rutine på å skrape lyktene. Regner med å slippe å skrape ruter i det minste, siden 3G ser ut til å være mer stabilt nå. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Brede

Da ser det endelig ut til at Tesla på tredje forsøk har klart å installere kromlist som ikke slipper inn vann på vår bil.
;D
Har kjørt over en måned i drittvær og med flere høytrykksvasker uten antydning til fukt/kondens nå, deilig å bli kvitt det mest skjemmende med bilen.

Har forresten aldri i bilens 15 måneders levetid opplevd dugg i noen andre lykter.  ???

Muffinman

Mine ser verre ut enn noensinne, fuktig og brunt av drittklumper.

De har ihvertfall ikke fikset dette i produksjonen. Flybussen i Bergen slakket litt ned forbi Tesla i dag, og jeg kunne se at nye, uregistrerte biler som stod med hekken mot utstillingsvinduet i solsteken hadde dugg der. ALLE sammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA